Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43
Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
Dobrý den,
předesílám, že s Odorikem jsem zatím velmi spokojen.
Občas sice dochází k výpadkům signálu při volání přes Internet, a to přesto, že mobilní telefon (NOKIA E51) je bezdrátově připojen na modem/router na pevné lince, na které je Internet od O2. Problémy s připojením jsem e-mailem hlásil Odoriku, podle jeho pracovníka bych měl restartovat telefon.
Poněkud zvláštní přístup, resp. způsob řešení, nicméně u soukromých hovorů se tyto výpadky signálu dají, byť se skřípěním zubů, akceptovat.
2. a 3.8. mne ovšem Odorik "vypekl" ohledně SMS zpráv zasílaných z jeho webové brány, a to v ten nejméně vhodný okamžik! Z celkem 4 odeslaných zpráv (viz. screenshot v příloze) nebyly 2 zprávy doručeny.
Jedna z těchto nedoručených zpráv byla odeslána na mobilní číslo v zahraničí, druhá do ČR na číslo Vodafone. Za obě tyto nedoručené zprávy byl přitom stržen kredit.
Nechápu zejména nedoručení zprávy do sítě Vodafone [odeslána v 12:06:05 (viz. příloha)], když další zpráva odeslaná v 14:18:53 na totéž číslo byla doručena naprosto bez problémů! Smůla byla v tom, že v nedoručené zprávě byla důležitá informace o změně času odjezdu na dovolenou.
Stále ještě jsem dlouholetým zákazníkem Vodafone a O2. I když mě oba operátoři v některých věcech nepředstavitelně štvou, a proto od nich postupně odcházím, NIKDY se mi nestalo, že by mnou odeslaná SMS nebyla doručena.
Chápu, že Odorik má teď asi hodně práce se zaváděním služeb v rámci virtuálního operátora. Nicméně základní věci v rámci VoIP by měly bez problémů fungovat.
předesílám, že s Odorikem jsem zatím velmi spokojen.
Občas sice dochází k výpadkům signálu při volání přes Internet, a to přesto, že mobilní telefon (NOKIA E51) je bezdrátově připojen na modem/router na pevné lince, na které je Internet od O2. Problémy s připojením jsem e-mailem hlásil Odoriku, podle jeho pracovníka bych měl restartovat telefon.
Poněkud zvláštní přístup, resp. způsob řešení, nicméně u soukromých hovorů se tyto výpadky signálu dají, byť se skřípěním zubů, akceptovat.
2. a 3.8. mne ovšem Odorik "vypekl" ohledně SMS zpráv zasílaných z jeho webové brány, a to v ten nejméně vhodný okamžik! Z celkem 4 odeslaných zpráv (viz. screenshot v příloze) nebyly 2 zprávy doručeny.
Jedna z těchto nedoručených zpráv byla odeslána na mobilní číslo v zahraničí, druhá do ČR na číslo Vodafone. Za obě tyto nedoručené zprávy byl přitom stržen kredit.
Nechápu zejména nedoručení zprávy do sítě Vodafone [odeslána v 12:06:05 (viz. příloha)], když další zpráva odeslaná v 14:18:53 na totéž číslo byla doručena naprosto bez problémů! Smůla byla v tom, že v nedoručené zprávě byla důležitá informace o změně času odjezdu na dovolenou.
Stále ještě jsem dlouholetým zákazníkem Vodafone a O2. I když mě oba operátoři v některých věcech nepředstavitelně štvou, a proto od nich postupně odcházím, NIKDY se mi nestalo, že by mnou odeslaná SMS nebyla doručena.
Chápu, že Odorik má teď asi hodně práce se zaváděním služeb v rámci virtuálního operátora. Nicméně základní věci v rámci VoIP by měly bez problémů fungovat.
- Přílohy
-
- Odorik_NedoruceneSMS_20130802-03.doc
- SMS odeslané 2. a 3.8.2013
- (201.5 KiB) Staženo 476 x
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
Je toho tady plné fórum, že spolehlivé doručení zpráv z webu nelze zaručit.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
moment prozkoumám to. Tohle byly (alespoň část) sms do zahraničí, tam není důvod k problémům.GeBu píše:Je toho tady plné fórum, že spolehlivé doručení zpráv z webu nelze zaručit.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
pro GeBu:
1) Číst umím. Myslím, že možnosti, které Odorik nabízí v rámci uživatelského profilu, jsem si prostudoval důkladně. Takže informační hodnota Vaší odpovědi je pro mne rovna nule.
2) Odorik uvádí, resp. uváděl problémy se "zahazováním" SMS zpráv doručovaných do sítě T-Mobile (proto doporučuje nastavit ve svém webovém rozhraní jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla, pokud si teď z hlavy dobře vybavuji).
Psal jsem ale, že jedna z těch 2 nedoručených zpráv byla odeslána do sítě Vodafone CZ a že zpráva odeslaná na totéž číslo o 2 hod. později již prokazatelně byla doručena.
3) Pokud je OBECNÝ problém se zajištěním spolehlivého doručení SMS zpráv (tzn nejen do zahraničí a sítě T-Mobile CZ, ale i ostatních 2 lokálních operátorů) odeslaných z webového rozhraní Odoriku, naskýtá se otázka, jestli to Odoriku nepřinese u zákazníků víc škody než užitku, kdy služba nezafunguje jako na potvoru zrovna v situaci, kdy to nejméně vhodné.
4) Odorik je z mého pohledu alespoň zatím dobře vedená firma, která jde správným směrem, jak se zdá. Důležité je ji ale ze strany zákazníků za každou cenu nezbožšťovat a nepřivírat oči nad základními věcmi, které nefungují, ač by fungovat měly.
1) Číst umím. Myslím, že možnosti, které Odorik nabízí v rámci uživatelského profilu, jsem si prostudoval důkladně. Takže informační hodnota Vaší odpovědi je pro mne rovna nule.
2) Odorik uvádí, resp. uváděl problémy se "zahazováním" SMS zpráv doručovaných do sítě T-Mobile (proto doporučuje nastavit ve svém webovém rozhraní jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla, pokud si teď z hlavy dobře vybavuji).
Psal jsem ale, že jedna z těch 2 nedoručených zpráv byla odeslána do sítě Vodafone CZ a že zpráva odeslaná na totéž číslo o 2 hod. později již prokazatelně byla doručena.
3) Pokud je OBECNÝ problém se zajištěním spolehlivého doručení SMS zpráv (tzn nejen do zahraničí a sítě T-Mobile CZ, ale i ostatních 2 lokálních operátorů) odeslaných z webového rozhraní Odoriku, naskýtá se otázka, jestli to Odoriku nepřinese u zákazníků víc škody než užitku, kdy služba nezafunguje jako na potvoru zrovna v situaci, kdy to nejméně vhodné.
4) Odorik je z mého pohledu alespoň zatím dobře vedená firma, která jde správným směrem, jak se zdá. Důležité je ji ale ze strany zákazníků za každou cenu nezbožšťovat a nepřivírat oči nad základními věcmi, které nefungují, ač by fungovat měly.
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
A pouzil jste tedy jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla?jiri.filip píše: 2) Odorik uvádí, resp. uváděl problémy se "zahazováním" SMS zpráv doručovaných do sítě T-Mobile (proto doporučuje nastavit ve svém webovém rozhraní jako odesílatele SMS zprávy "5517" místo vlastního telefonního čísla, pokud si teď z hlavy dobře vybavuji).
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
Pro Zedna:
U SMS do zahraničí to rozhraní ani nepovolí. Tam musí být číslo odesílatele v mezinárodním formátu.
U tuzemské SMS si nejsem jistý. Pamatuji si celkem hodně, ale každou hloupost opravdu ne. Podle mě jsem tam ale na 99% nevybral "Odorik".
Nicméně vzhledem k tomu, že číslo příjemce není v síti T-Mobile, jsem tomu nevěnoval takovou pozornost. Navíc s tímto tuzemským číslem si vyměňujeme zprávy několikrát denně, takže nevidím důvod, proč bych tam měl vybírat své "normální" telefonní číslo.
U SMS do zahraničí to rozhraní ani nepovolí. Tam musí být číslo odesílatele v mezinárodním formátu.
U tuzemské SMS si nejsem jistý. Pamatuji si celkem hodně, ale každou hloupost opravdu ne. Podle mě jsem tam ale na 99% nevybral "Odorik".
Nicméně vzhledem k tomu, že číslo příjemce není v síti T-Mobile, jsem tomu nevěnoval takovou pozornost. Navíc s tímto tuzemským číslem si vyměňujeme zprávy několikrát denně, takže nevidím důvod, proč bych tam měl vybírat své "normální" telefonní číslo.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
U všech tří sms náš dodavatel vrátil:
Message sent, not delivered
Nyní žádám o vysvětlení.
Nyní přitom HLR lookup říká, že číslo nemá chybu.
Recipient SentDateTime IMSI Serving MSC ERROR_CODE Is Permanent Gsm Error
491717593924 04.08.2013 09:37:04 26201 NO_ERROR No
Budeme asi muset změnit dodavatele, nicméně podle naší zkušenosti je to všechna podobná levota. Tedy o žádném spolehlivém nevíme, všichni mají jaksi před očima zamlženo.
Jinak pokud se v rozumné době neobjeví delivered, doporučuji volat !!
Message sent, not delivered
Nyní žádám o vysvětlení.
Nyní přitom HLR lookup říká, že číslo nemá chybu.
Recipient SentDateTime IMSI Serving MSC ERROR_CODE Is Permanent Gsm Error
491717593924 04.08.2013 09:37:04 26201 NO_ERROR No
Budeme asi muset změnit dodavatele, nicméně podle naší zkušenosti je to všechna podobná levota. Tedy o žádném spolehlivém nevíme, všichni mají jaksi před očima zamlženo.
Jinak pokud se v rozumné době neobjeví delivered, doporučuji volat !!
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8157
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
Vodafone prý už také někdy zahazuje sms, kde je odesilatel české číslo a přitom povolí doručenku. Zde ale doručenka potvrzená nebyla, takže je to něco jiného. Věc se má tak, že sms musíme posílat přes zahraničí (protože na odesílání sms s opravdovým číslem odesilatele si zde drží velká trojka monopol) a tam na tu spolehlivost prostě moc nejsou. ČR je pro ně jen jedna ze dvou set zemí na světě a vodafone ČR jeden z tisíců operátorů.jiri.filip píše:Pro Zedna:
U SMS do zahraničí to rozhraní ani nepovolí. Tam musí být číslo odesílatele v mezinárodním formátu.
U tuzemské SMS si nejsem jistý. Pamatuji si celkem hodně, ale každou hloupost opravdu ne. Podle mě jsem tam ale na 99% nevybral "Odorik".
Nicméně vzhledem k tomu, že číslo příjemce není v síti T-Mobile, jsem tomu nevěnoval takovou pozornost. Navíc s tímto tuzemským číslem si vyměňujeme zprávy několikrát denně, takže nevidím důvod, proč bych tam měl vybírat své "normální" telefonní číslo.
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
Obávám se, že tento problém budeš muset konzultovat nikoliv s Odorikem, ale se svým dodavatelem zařízení (modem/router), případně se svým ISP. Shodou okolností stále vlastním tentýž telefon a na síti UPC žádný problém. Mimochodem ani u příbuzných, kteří mají linku O2 s nějakým ADSL modemem s WiFi routerem Huawei, problém není.jiri.filip píše:Dobrý den,
předesílám, že s Odorikem jsem zatím velmi spokojen.
Občas sice dochází k výpadkům signálu při volání přes Internet, a to přesto, že mobilní telefon (NOKIA E51) je bezdrátově připojen na modem/router na pevné lince, na které je Internet od O2. Problémy s připojením jsem e-mailem hlásil Odoriku, podle jeho pracovníka bych měl restartovat telefon.
Poněkud zvláštní přístup, resp. způsob řešení, nicméně u soukromých hovorů se tyto výpadky signálu dají, byť se skřípěním zubů, akceptovat.
2. a 3.8. mne ovšem Odorik "vypekl" ohledně SMS zpráv zasílaných z jeho webové brány, a to v ten nejméně vhodný okamžik! Z celkem 4 odeslaných zpráv (viz. screenshot v příloze) nebyly 2 zprávy doručeny.
Jedna z těchto nedoručených zpráv byla odeslána na mobilní číslo v zahraničí, druhá do ČR na číslo Vodafone. Za obě tyto nedoručené zprávy byl přitom stržen kredit.
Nechápu zejména nedoručení zprávy do sítě Vodafone [odeslána v 12:06:05 (viz. příloha)], když další zpráva odeslaná v 14:18:53 na totéž číslo byla doručena naprosto bez problémů! Smůla byla v tom, že v nedoručené zprávě byla důležitá informace o změně času odjezdu na dovolenou.
Stále ještě jsem dlouholetým zákazníkem Vodafone a O2. I když mě oba operátoři v některých věcech nepředstavitelně štvou, a proto od nich postupně odcházím, NIKDY se mi nestalo, že by mnou odeslaná SMS nebyla doručena.
Chápu, že Odorik má teď asi hodně práce se zaváděním služeb v rámci virtuálního operátora. Nicméně základní věci v rámci VoIP by měly bez problémů fungovat.
-
- Příspěvky: 111
- Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43
Re: Nedoručené SMS z webového rozhraní Odoriku
pro xsouku04 : Díky moc za rychlé prověření a odpověď. Zahraniční číslo je skutečně připojené do sítě a tedy asi funkční, protože jsem na něj dnes z jiného čísla u Vodafone přímo poslal SMSku a dostal potvrzení o doručení.
Podařilo se zjistit, proč neodešla SMSka poslaná na tuzemské číslo u Vodafone? Bylo by dobré vědět, na co si případně dát pozor, pokud by to bylo v závislosti na něčem konkrétním.
K tomu volání, pokud se stav po odeslání zprávy brzy nezmění na "delivered" - ne vždy to jde, resp. ne vždy je člověk celou dobu u počítače, aby po odeslání kontroloval stav doručení. Prostě se spolehne na to, že věci obvyklé také obvykle fungují jako obvykle.
Podařilo se zjistit, proč neodešla SMSka poslaná na tuzemské číslo u Vodafone? Bylo by dobré vědět, na co si případně dát pozor, pokud by to bylo v závislosti na něčem konkrétním.
K tomu volání, pokud se stav po odeslání zprávy brzy nezmění na "delivered" - ne vždy to jde, resp. ne vždy je člověk celou dobu u počítače, aby po odeslání kontroloval stav doručení. Prostě se spolehne na to, že věci obvyklé také obvykle fungují jako obvykle.