Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale...

Zkušenosti a potíže s odesíláním sms z webu Odorik.cz nebo přes API.
Odpovědět
MC777
Příspěvky: 2
Registrován: sob 23. úno 2019 15:38:09

Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale...

Příspěvek od MC777 »

Zdravím všechny, měl bych dotaz. Má tady někdo zkušenost z vestavěným SIP klientem v Androidu ? Mám smartphone Xiaomi Redmi 5+ a klienta jsem v pohodě nastavil pro fungování s odorik.cz (nestahoval jsem ho a ani neinstaloval). Jsem doma, používám WIFI kapesní router od Tmobile, ve kterém je SIM karta pro LTE přenosy. Poté jsem provedl testovací zavolání, připojil se na tuhle wifinu z mého smarphonu. V seznamu způsobů vytáčení jsem vybral ODORIK.CZ Můj druhý mobil (dobíjecí twist číslo u Tmobile) najednou zazvonil - říkám paráda, funguje to :D :D .. . Vzal jsem ten hovor a mluvil a poslouchal oba. Všechno fungovalo, jen bohužel asi 5 sekund. Poté se spojení na volaném číslo automaticky ukončilo, ale na mém smartphonu probíhalo dál. Nic jsem v něm pochopitelně již neslyšel a tak jsem smartphone zavěsil také. Udělal jsem to asi tak 3x znovu a vždy stejný výsledek.

Nastavení bylo toto:

Uživatelské jméno: 745085
Heslo: XXXXXXX
Server: sip.odorik.cz
Adresa odchozího proxy serveru: sip.odorik.cz
Číslo portu: 5060
Typ přenosu: UDP


Dokáže někdo poradit, proč se spojení ukončí automaticky a vynuceně po cca. 5 sekundách a vždycky po naprosto stejné době ?

Dále ještě mám dotaz, jestli existuje i možnost posílat SMS přes internet, ikdyž nemám koupenou odorik simku ? (o možnosti posílat SMS z webu vím)

A ještě poslední dotaz, máte někdo nějaký tip na spolehlivého SIP klienta pro Android ? Vyzkoušel jsem jich dnes fakt hodně, ale ani jeden mi pořádně nesedl, za to zkušeností mega :D :D

Díky moc

Milďa
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale

Příspěvek od xsouku04 »

Integrovaní SIP klienti bývají hodně zabagovaní. V tomto případě to vypadá, že poslal chybně paket ACK, tedy naše SIP proxy považuje, že na druhé straně je mrtvo, proto hovor zahodí.

Jiní SIP klienti jsou Grandstream wave - http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=16&t=4555 - doporučujeme vypnout automatické zapínání po startu, a když nechcete být na příjmu, je nutné vynutit ukončení programu (nepomůže jen zavřít okno), CSIPSimple vypadá že google z marketu smazal - https://play.google.com/store/apps/deta ... mple&hl=cs - zřejmě se dostatečně rychle nepřizpůsobili arogantním požadavkům google a třeba též zabavaný Zoiper i když tam to nebývá nic zásadního - http://www.odorik.cz/w/zoiper.

Obecně doporučuji tyto programy používat jen pro odchozí hovory a zrušit tedy to, aby programy byly neustále zaregistrovány. Žere to baterku a data a nakonec stejně možná někdo zavolá, když budete zrovna na nepříliš kvalitním internetu. Samozřejmě, pokud máte několik hodin, kdy čekáte důležitý hovor a jste na místě, kde máte vyzkoušenou kvalitu internetu, je přijímání hovorů rozumné.
Pro přijímání hovorů a šetření baterie lze doporučit protokol TCP a vypnout u nás lince keep alive, je ale otázka, jak moc to bude spolehlivé.
MC777
Příspěvky: 2
Registrován: sob 23. úno 2019 15:38:09

Re: Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale

Příspěvek od MC777 »

Super díky za odpověď, nastavil jsem číslo portu: 6688 a typ přenosu TCP a spojení se perfektně rozběhlo. Všechno už funguje jak má. Skvělá reakce od odoriku. Díky za pomoc. ;)
rattkin
Příspěvky: 44
Registrován: stř 29. čer 2016 10:51:49

Re: Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale

Příspěvek od rattkin »

smazáno
Naposledy upravil(a) rattkin dne úte 26. úno 2019 13:41:11, celkem upraveno 1 x.
rattkin
Příspěvky: 44
Registrován: stř 29. čer 2016 10:51:49

Re: Objevil jsem vestavěného SIP klienta v mém Androidu, ale

Příspěvek od rattkin »

Já vestavěného klienta používám neustále připojeného, hlavně jako notifikaci, že mi někdo volá na sip, abych si na velkém počítači nasadil sluchátka. Na to funguje bezvadně.
Spotřeba baterie i dat je neměřitelně malá.

Při hovoru já slyším všechno skvěle, (na LTE i WIFI) ale protistrana si často ztěžuje, že me neslyší nesrozumitelně špatně. Zatím jsem neměl energii to dořešit, ale další klienti mají taky bugy, takže zůstávám u tohoto.
Odpovědět