Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana neslyší

Můžete využít jen část a nebo všechny služby co Odorik.cz nabízí přímo z Vašeho telefonu ?

Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana neslyší

Příspěvekod Odorikar » stř 19. dub 2017 21:40:23

Na mobilu Samsung Galaxy S5, Android 5, když použiji vestavěný telefon pro internetové hovory, tak mě v případě volání pres data (4G) protistrana neslyší, jen šumění. Já je však slyším perfektně.

Při WiFi připojení mě slyší výborně.

Ping je kolem 80 ms, což by mohlo stačit ne? Kodek ALAW. Port 6688, připojení UDP.

Když použiji Zoiper S ÚPLNĚ STEJNÝMI NASTAVENÍMI, tak mě bez problémů slyší!

Napadá někoho, čím by to mohlo být?
Odorikar
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 19. dub 2017 12:54:41

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod xsouku04 » stř 19. dub 2017 21:43:49

Obecně Android je plný chyb. O tom, co popisujete, jsem nikdy neslyšel. Ale jiný dlouhodobý bug, který mají zatím všechny vestavění androidí SIP klienti je ten, že když voláte na vypnuté mobilní číslo, uslyšíte místo hlášky "volaný účastník je momentálně nedostupný" jen falešné zvonění. Obejít to lze pomocí odoričí funkce falešného zdvihnutí hovoru, která se nastavuje u linky.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod Odorikar » stř 19. dub 2017 21:47:37

Popisovaná situace se mi taky stává. Ale to by mi až tak nevadilo. Spíš mě mrzí že lidi neslyší, protože při WiFi se mně kvalita zdá dokonce vyšší jak u ZOIPERu! Je to jako při normálním hovoru přes síť. Akorát jakmile přepnu na data, tak prostě mě nikdo neslyší, nebo jen šumění.

Co se týče nastavení, tak tam mám vše dobře? Port byste jako nejlepší doporučil který, 433, nebo 6688 - jaký je mezi nimi rozdíl? A jaký je rozdíl mezi spojením přes UDP a TPC a co je považováno za stabilnější?
Odorikar
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 19. dub 2017 12:54:41

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod xsouku04 » stř 19. dub 2017 21:53:08

Odorikar píše:Popisovaná situace se mi taky stává. Ale to by mi až tak nevadilo. Spíš mě mrzí že lidi neslyší, protože při WiFi se mně kvalita zdá dokonce vyšší jak u ZOIPERu! Je to jako při normálním hovoru přes síť. Akorát jakmile přepnu na data, tak prostě mě nikdo neslyší, nebo jen šumění.

Co se týče nastavení, tak tam mám vše dobře? Port byste jako nejlepší doporučil který, 433, nebo 6688 - jaký je mezi nimi rozdíl? A jaký je rozdíl mezi spojením přes UDP a TPC a co je považováno za stabilnější?


Netradiční port je jen prevence před SIP ALG. Jako nejlepší bych doporuči TCP na portu 443. TCP je lepší pro životnost baterie. Na portu 443 obykle běží https - šifrovaný web a to slepě blokuje opravdu jen málokterý firewall, který by mohl být na wifi.

Pošlete id nějakého hovoru, kde se to stalo, podívám se, co k nám přijde za data. Jestli android nepošle nic, nebo jen ono šumění.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod xsouku04 » stř 19. dub 2017 22:05:33

Tak RTP z androidu chodí v pořádku. Tedy je to fakt android bug, kdy místo toho aby android posílal zvuk z mikrofonu, tak posílá ticho, šum či ozvěny.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod Odorikar » stř 19. dub 2017 22:12:46

xsouku04 píše:Tak RTP z androidu chodí v pořádku. Tedy je to fakt android bug, kdy místo toho aby android posílal zvuk z mikrofonu, tak posílá ticho, šum či ozvěny.


Aha, škoda. Takže jediné řešení je ZOIPER, ano?

PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

PS: Celkem divné, že v případě WiFi to Android bez problému zvládá. Ale přes mobilní data dělá toto.
Odorikar
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 19. dub 2017 12:54:41

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod xsouku04 » stř 19. dub 2017 22:39:21

Zoiper není jediný. Můžete zkusit třeba CSIPSimple. A jestli budete někdy dělat upgrade androidu, můžete zkusit, jestli ten problém je tam pořád.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod Odorikar » stř 19. dub 2017 23:55:41

xsouku04 píše:Zoiper není jediný. Můžete zkusit třeba CSIPSimple. A jestli budete někdy dělat upgrade androidu, můžete zkusit jestli ten problém je tam pořád.


Možná u Android 6 už by nebyl, ale update nehodlám dělat, nevyhovuje mi.

Jinak PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

PS: Celkem divné, že v případě WiFi to Android bez problému zvládá. Ale přes mobilní data dělá toto.
Odorikar
 
Příspěvky: 13
Registrován: stř 19. dub 2017 12:54:41

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

Příspěvekod xsouku04 » čtv 20. dub 2017 0:03:26

Odorikar píše:Jinak PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

Hovory, kde jsou výkyvy menší než 50 ms, jsou naprosto v pořádku.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6350
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Mobilní telefony

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník