Stránka 1 z 1

Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana neslyší

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 21:40:23
od Odorikar
Na mobilu Samsung Galaxy S5, Android 5, když použiji vestavěný telefon pro internetové hovory, tak mě v případě volání pres data (4G) protistrana neslyší, jen šumění. Já je však slyším perfektně.

Při WiFi připojení mě slyší výborně.

Ping je kolem 80 ms, což by mohlo stačit ne? Kodek ALAW. Port 6688, připojení UDP.

Když použiji Zoiper S ÚPLNĚ STEJNÝMI NASTAVENÍMI, tak mě bez problémů slyší!

Napadá někoho, čím by to mohlo být?

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 21:43:49
od xsouku04
Obecně Android je plný chyb. O tom, co popisujete, jsem nikdy neslyšel. Ale jiný dlouhodobý bug, který mají zatím všechny vestavění androidí SIP klienti je ten, že když voláte na vypnuté mobilní číslo, uslyšíte místo hlášky "volaný účastník je momentálně nedostupný" jen falešné zvonění. Obejít to lze pomocí odoričí funkce falešného zdvihnutí hovoru, která se nastavuje u linky.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 21:47:37
od Odorikar
Popisovaná situace se mi taky stává. Ale to by mi až tak nevadilo. Spíš mě mrzí že lidi neslyší, protože při WiFi se mně kvalita zdá dokonce vyšší jak u ZOIPERu! Je to jako při normálním hovoru přes síť. Akorát jakmile přepnu na data, tak prostě mě nikdo neslyší, nebo jen šumění.

Co se týče nastavení, tak tam mám vše dobře? Port byste jako nejlepší doporučil který, 433, nebo 6688 - jaký je mezi nimi rozdíl? A jaký je rozdíl mezi spojením přes UDP a TPC a co je považováno za stabilnější?

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 21:53:08
od xsouku04
Odorikar píše:Popisovaná situace se mi taky stává. Ale to by mi až tak nevadilo. Spíš mě mrzí že lidi neslyší, protože při WiFi se mně kvalita zdá dokonce vyšší jak u ZOIPERu! Je to jako při normálním hovoru přes síť. Akorát jakmile přepnu na data, tak prostě mě nikdo neslyší, nebo jen šumění.

Co se týče nastavení, tak tam mám vše dobře? Port byste jako nejlepší doporučil který, 433, nebo 6688 - jaký je mezi nimi rozdíl? A jaký je rozdíl mezi spojením přes UDP a TPC a co je považováno za stabilnější?


Netradiční port je jen prevence před SIP ALG. Jako nejlepší bych doporuči TCP na portu 443. TCP je lepší pro životnost baterie. Na portu 443 obykle běží https - šifrovaný web a to slepě blokuje opravdu jen málokterý firewall, který by mohl být na wifi.

Pošlete id nějakého hovoru, kde se to stalo, podívám se, co k nám přijde za data. Jestli android nepošle nic, nebo jen ono šumění.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 22:05:33
od xsouku04
Tak RTP z androidu chodí v pořádku. Tedy je to fakt android bug, kdy místo toho aby android posílal zvuk z mikrofonu, tak posílá ticho, šum či ozvěny.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 22:12:46
od Odorikar
xsouku04 píše:Tak RTP z androidu chodí v pořádku. Tedy je to fakt android bug, kdy místo toho aby android posílal zvuk z mikrofonu, tak posílá ticho, šum či ozvěny.


Aha, škoda. Takže jediné řešení je ZOIPER, ano?

PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

PS: Celkem divné, že v případě WiFi to Android bez problému zvládá. Ale přes mobilní data dělá toto.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 22:39:21
od xsouku04
Zoiper není jediný. Můžete zkusit třeba CSIPSimple. A jestli budete někdy dělat upgrade androidu, můžete zkusit, jestli ten problém je tam pořád.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: stř 19. dub 2017 23:55:41
od Odorikar
xsouku04 píše:Zoiper není jediný. Můžete zkusit třeba CSIPSimple. A jestli budete někdy dělat upgrade androidu, můžete zkusit jestli ten problém je tam pořád.


Možná u Android 6 už by nebyl, ale update nehodlám dělat, nevyhovuje mi.

Jinak PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

PS: Celkem divné, že v případě WiFi to Android bez problému zvládá. Ale přes mobilní data dělá toto.

Re: Při použití vestavěného SIP a použití 4G protistrana nes

PříspěvekNapsal: čtv 20. dub 2017 0:03:26
od xsouku04
Odorikar píše:Jinak PING do 100 ms (maximální hodnota, průměr tak kolem 80) by mělo být v pořádku, že?

Hovory, kde jsou výkyvy menší než 50 ms, jsou naprosto v pořádku.