volaný mě špatně slyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

volaný mě špatně slyší

Příspěvekod godi13 » úte 23. kvě 2017 7:41:02

Dobrý den,
už delší dobu mám problém, že mě volaný hodně špatně slyší. Nejhorší je to asi na pevné linky, pak na mobil. Když volám rodičům, kteří mají také Odorik číslo, není problém.
Poslední hovor, kdy to bylo opravdu špatné byl:
ID hovoru: 209188052
Kvalita internetového připojení by měla být dobrá. Mám optiku 20/20. Po použití ping na odorik čas 10-12ms bez výkyvu.
K volání používám Android telefon přes Wifi s routerem a aplikaci CSipSimple.
godi13
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 22. kvě 2017 10:27:11

Re: volaný mě špatně slyší

Příspěvekod xsouku04 » úte 23. kvě 2017 8:18:40

I když jitter není ideální, předpokládám, že tam byl i jiný problém.

Kromě internetového připojení může jitter kazit wifi nebo samotný android telefon.

Také by to mohlo být třeba špatně fungujícím rušením ozvěny (echocancelace), kdy to občas místo ozvěny zruší samotný hovor, takže není rozumět.

Proti rozptylu paketů se lze bránit zapnutím stra jitter bufferu tím, že si zvolíte SIP port .

Viz. https://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

Extra jitter buffer Pokud Vaše internetové připojení není příliš kvalitní, můžete zlepšit to, jak Vás slyší druhá strana zapnutím extra fixed jitter bufferu 300 ms. Tento prefix je možné rovnou vytáčet nebo přidat do paralelních zvonění. Pokud se Vaše SIP zařízení přihlašuje na speciálně k tomu určenému portu 6699 (tedy sip.odorik.cz:6699), bude tento prefix u odchozích hovorů přidáván automaticky. Nově od srpna 2016 je možné tohle též nastavit u SIP linky. Pro špatnou kvalitu příchozích hovoru lze přidat do paralelniho vyzvánění *089*CISLO_LINKY nebo *089*CISLO_LINKY*XXX, kde XXX je velikost jitter bufferu, bez zadání je velikost 300ms
*089XXXXXX

To, že potíže pozorujete pouze při volání na pevné nebo mobil, je buď náhoda, nebo za to může právě ten jitter. Pokud voláte voip<->voip, telefon na druhé straně může mít kvalitnější jitter buffer než je ten u našich dodavatelů.
Přílohy
jitter.png
jitter.png (25.95 KiB) Zobrazeno 375 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6275
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník