Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Příspěvekod ondrej.valek » pon 10. črc 2017 14:29:49

Dobrý den,
prosím o prověření hovoru ID 215669266 .

Používám k volání vestavěného SIP klienta v mobilu Samsung Galaxy S5, připojení Samsung S5 --wifi--> ADSL modem D-link Go-DSL-N151 --adsl--> O2.
Při odchozím hovoru přes internet (ne přes SIM Odorik) do jiné sítě (na pevnou, na mobil, NE v rámci Odoriku) mne s železnou pravidelností prvních pár vteřin (5-10s) volaný neslyší (já jeho ano), poté je již všechno v pořádku a hovor je čistý bez výpadků.

Pořídil jsem si v tomto případě i záznam hovoru a zdá se, že tam je na začátku ticho nebo hodně velké zpoždění z mé strany.

Děkuji předem za prověření.
ondrej.valek
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 19. pro 2016 11:29:40

Re: Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Příspěvekod mymartin » pon 10. črc 2017 19:30:05

V tomto případě vidím chybu asi na straně ADSL linky.
V tomto případě si přečtete tento článek http://www.odorik.cz/w/internet a postupujte dle návodu.
Velká většina ADSL linek jsou nespolehlivá pokud nejste pár metrů od ústředny tak kvalita internetu rapidně klesá,
kvalita není otázka rychlosti ale propustnosti sítě.

ondrej.valek píše:Dobrý den,
prosím o prověření hovoru ID 215669266 .

Používám k volání vestavěného SIP klienta v mobilu Samsung Galaxy S5, připojení Samsung S5 --wifi--> ADSL modem D-link Go-DSL-N151 --adsl--> O2.
Při odchozím hovoru přes internet (ne přes SIM Odorik) do jiné sítě (na pevnou, na mobil, NE v rámci Odoriku) mne s železnou pravidelností prvních pár vteřin (5-10s) volaný neslyší (já jeho ano), poté je již všechno v pořádku a hovor je čistý bez výpadků.

Pořídil jsem si v tomto případě i záznam hovoru a zdá se, že tam je na začátku ticho nebo hodně velké zpoždění z mé strany.

Děkuji předem za prověření.
mymartin
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 11. úno 2016 23:36:45

Re: Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Příspěvekod ondrej.valek » úte 11. črc 2017 8:03:45

O kvalitě vesnického ADSL přes ISDN linku 300m od ústředny si nedělám iluze, takže nějaké výpadky bych i očekával. Ale přijde mi divné, že je to vždy jen prvních pár vteřin (přijde mi, že vždycky stejně dlouho), neslyší jen volaný, a pak je to okamžitě naprosto kvalitní. Proto jsem si myslel, že bude problém spíš v nějakém nastavení, nebo v SIP klientovi v telefonu.
ondrej.valek
 
Příspěvky: 3
Registrován: pon 19. pro 2016 11:29:40

Re: Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Příspěvekod mymartin » úte 11. črc 2017 9:54:41

Jedině co mohu dál doporučit používat externí aplikaci a instalovat k tomu úsporný kodek G729.

G729 kodek : https://fututel.com/images/downloads/CodecG729_1.0.apk

sip klient https://play.google.com/store/apps/deta ... mple&hl=cs

https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_volani.html

Menu,
průvodce nastavením ,
Volání z internetu,
Nastavení linky - kodeky
zde povolit pouze kodek G729 a uložit.

ondrej.valek píše:O kvalitě vesnického ADSL přes ISDN linku 300m od ústředny si nedělám iluze, takže nějaké výpadky bych i očekával. Ale přijde mi divné, že je to vždy jen prvních pár vteřin (přijde mi, že vždycky stejně dlouho), neslyší jen volaný, a pak je to okamžitě naprosto kvalitní. Proto jsem si myslel, že bude problém spíš v nějakém nastavení, nebo v SIP klientovi v telefonu.
mymartin
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv 11. úno 2016 23:36:45

Re: Při hovoru Odorik->ven volaný prvních pár vteřin neslyší

Příspěvekod xsouku04 » úte 11. črc 2017 10:10:11

ADSL/VDSL bývá jedním z nejspolehlivějších připojení k internetu. Samozřejmě slabé místo může být vzdálenost od ústředny případně nekvalita modemu.

Problém je ve vestavěném SIP klientovi. Je zabagován. Hlavní jeho problém je ten, že neposílá zvuk už i během vyzvánění. Tedy zvonění, co slyšíte, je falešné, což by mohl být problém, pokud voláte např. nějaké momentálně nedostupné číslo - nedozvíte se to.

Ve vašem případě se zvuk začne posílat ihned po zdvihnutí hovoru, ale zjevně se ze začátku hovoru posílá jen ticho. Proto vás druhá strana neslyší.

Možná řešení jsou dvě.

Buď použít alternativní SIP klient, který těmito problémy netrpí, nebo si zapnout volbu autoanswer. viz přiložený obrázek.
Hovor je tak z pohledu androidu zdvihnut na úplném počátku, což má za následek, že svých 10 vteřin ticha si pošle v době vyzvánění. A také, pokud by byl volaný účastník nedostupný, uslyšíte to.

Jinak kvalita internetu nic moc, ale to nemusí být vůbec ADSL, ale může to dělat wifi nebo dokonce samotný android.
Přílohy
Auto_answer.png
Auto_answer.png (49.79 KiB) Zobrazeno 157 krát
jitter.png
jitter.png (12.6 KiB) Zobrazeno 157 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6135
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník