Volající neslyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Volající neslyší

Příspěvekod t-alva » pát 18. srp 2017 8:26:02

Ahoj všem.
Mam problém v tom, že když mi někdo volá (ať už je to číslo z Odoriku nebo z klasické pevné) a já přijmu hovor, tak já volajícího slyším bez problému, ale on mě ne a já mu musím zavolat zpátky. Nejdřív sem si myslel, že je to tím, že moje Odorik-protistrana má něco špatně nastaveno, ale dnes sem to zkoušel z klasické pevné a bylo to samo, takže musí být chyba u mě. Už si ani nepamatuju, kdy naposledy to šlo normálně, ale žadny změny v nastavení sem nedělal. Telefon používám bezdrátový Panasonic. VOIP adaptér mám CISCO spa (číslo teď z hlavy nevím).
Napadá vás, čím by to mohlo být?
Díky za odpověď.
t-alva
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 18. srp 2017 8:17:20

Re: Volající neslyší

Příspěvekod xsouku04 » pát 18. srp 2017 11:13:46

Potřebovali bychom id hovoru, abychom se mohli podívat, jestli je tam něco zvláštního. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6222
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volající neslyší

Příspěvekod t-alva » pát 18. srp 2017 11:22:29

xsouku04 píše:Potřebovali bychom id hovoru, abychom se mohli podívat jestli je tam něco zvláštního. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu


A můžu ID rovnou sem?

Jedná se o tyto hovory"
Kód: Vybrat vše
ID hovoru:
220967081
220966553
220771203


Ale jak jsem psal, dělá to u všech příchozích hovorů.
Děkuji.
t-alva
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 18. srp 2017 8:17:20

Re: Volající neslyší

Příspěvekod xsouku04 » pát 18. srp 2017 11:45:09

Vypadá to jako problém s kodeky. Ve směru Odorik-> cisco je použit kodek G729, v opačném směru je ale použit kodek ALAW.
Doporučuji na ciscu povolit jen kodek ALAW, aby si jej vynutilo.


Podobný problém jsem zaznamenal poprvé.
Také jsem se díval, že se hlásíte na sip.odorik.cz port 5060, tedy není vyloučeno SIP ALG.
Doporučuji se tedy pro jistotu hlásit na sip.odorik.cz:6688. Je možná že SIP ALG nějak zasahuje do SIP signalizace a tohle způsobí. SIP ALG se umí projevovat různě záhadně, tedy dost možná by zvládla i tohle.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6222
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volající neslyší

Příspěvekod t-alva » pát 18. srp 2017 12:46:43

xsouku04 píše:Vypadá to jako problém s kodeky. Ve směru Odorik-> cisco je použit kodek G729, v opačném směru je ale použit kodek ALAW.
Doporučuji na ciscu povolit jen kodek ALAW, aby si jej vynutilo.


Podobný problém jsem zaznamenal poprvé.
Také jsem se díval, že se hlásíte na sip.odorik.cz port 5060, tedy není vyloučeno SIP ALG.
Doporučuji se tedy pro jistotu hlásit na sip.odorik.cz:6688. Je možná že SIP ALG nějak zasahuje do SIP signalizace a tohle způsobí. SIP ALG se umí projevovat různě záhadně, tedy dost možná by zvládla i tohle.


OK, vyzkouším to přenastavit a snad to bude fungovat.
Díky za radu.
t-alva
 
Příspěvky: 3
Registrován: pát 18. srp 2017 8:17:20


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník