volaný mě špatně slyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

volaný mě špatně slyší

Příspěvekod godi13 » úte 23. kvě 2017 7:41:02

Dobrý den,
už delší dobu mám problém, že mě volaný hodně špatně slyší. Nejhorší je to asi na pevné linky, pak na mobil. Když volám rodičům, kteří mají také Odorik číslo, není problém.
Poslední hovor, kdy to bylo opravdu špatné byl:
ID hovoru: 209188052
Kvalita internetového připojení by měla být dobrá. Mám optiku 20/20. Po použití ping na odorik čas 10-12ms bez výkyvu.
K volání používám Android telefon přes Wifi s routerem a aplikaci CSipSimple.
godi13
 
Příspěvky: 1
Registrován: pon 22. kvě 2017 10:27:11

Re: volaný mě špatně slyší

Příspěvekod xsouku04 » úte 23. kvě 2017 8:18:40

I když jitter není ideální, předpokládám, že tam byl i jiný problém.

Kromě internetového připojení může jitter kazit wifi nebo samotný android telefon.

Také by to mohlo být třeba špatně fungujícím rušením ozvěny (echocancelace), kdy to občas místo ozvěny zruší samotný hovor, takže není rozumět.

Proti rozptylu paketů se lze bránit zapnutím stra jitter bufferu tím, že si zvolíte SIP port .

Viz. https://www.odorik.cz/w/specialni_cisla

Extra jitter buffer Pokud Vaše internetové připojení není příliš kvalitní, můžete zlepšit to, jak Vás slyší druhá strana zapnutím extra fixed jitter bufferu 300 ms. Tento prefix je možné rovnou vytáčet nebo přidat do paralelních zvonění. Pokud se Vaše SIP zařízení přihlašuje na speciálně k tomu určenému portu 6699 (tedy sip.odorik.cz:6699), bude tento prefix u odchozích hovorů přidáván automaticky. Nově od srpna 2016 je možné tohle též nastavit u SIP linky. Pro špatnou kvalitu příchozích hovoru lze přidat do paralelniho vyzvánění *089*CISLO_LINKY nebo *089*CISLO_LINKY*XXX, kde XXX je velikost jitter bufferu, bez zadání je velikost 300ms
*089XXXXXX

To, že potíže pozorujete pouze při volání na pevné nebo mobil, je buď náhoda, nebo za to může právě ten jitter. Pokud voláte voip<->voip, telefon na druhé straně může mít kvalitnější jitter buffer než je ten u našich dodavatelů.
Přílohy
jitter.png
jitter.png (25.95 KiB) Zobrazeno 1149 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6692
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: volaný mě špatně slyší

Příspěvekod hracka » úte 23. říj 2018 15:58:00

Dobrý den, snad nevadí, když budu psát do tohoto vlákna a nebudu zakládat nové vlákno.

Dnes jsem měl problém, že mě protistrana špatně slyšela, já jsem ji slyšel bez problémů. O minutu později jsem dotyčnému volal běžně přes mobilního operátora a bez problémů.
ID hovoru: 281906410
voláno přes wifi z Samsung Galaxy J3, z programu MizuDroid
běžně volám přes calback nebo z IP telefonu, takže nevím, zda šlo o výjimku, nebo zda mám něco špatně v nastavení programu MizuDroid, nebo je ten telefon moc málo výkonný? Třeba něco poznáte ze svých logů.

Děkuji za jakýkoliv tip.
hracka
 
Příspěvky: 9
Registrován: stř 20. kvě 2015 7:27:28

Re: volaný mě špatně slyší

Příspěvekod xsouku04 » úte 23. říj 2018 18:15:02

Graf vypadá viz příloha. Není to žádná katastrofa, ale aby byl hovor již slyšitelně nekvalitní to stačí.

Může to být wifi, může to být programem, nebo třeba tím, že telefon během hovoru usíná aby šetřil energii. Maximální dovolený rozptyl je 50 ms. Doporučuji vyzkoušet připojení k internetu pomocí aplikace ping. https://play.google.com/store/apps/deta ... ping&hl=cs
Může to být telefon, může to být volací aplikací, může to být wifinou nebo připojením k internetu.

V každém případě, pokud nelze odstranit původní příčinu problému, měl by pomoci extra jitter buffer, který by to měl úplně srovnat.

Extra jitter buffer nejlépe zapnete, když se budete hlásit na port 6699 tedy sip.odorik.cz:6699.

http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
Přílohy
nekvalitni_hovor.png
nekvalitni_hovor.png (28.59 KiB) Zobrazeno 130 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6692
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník