Já předpokládám, že problém je někde v routování po cestě.
To co dotyčný zkoušel může někoho inspirovat, navíc bych k tomu chtěl napsat svoje postřehy.
Po dohodě zveřejňuji tedy tři poslední emaily:
Dnes dopoledne jsem s Vámi mluvil ohledně těch přerušení hovorů.
Udělali jsme několik pokusů. Ať jsme udělali cokoliv, tak to zásadní - přerušení hovoru na cca 20 sekund (obousměrně)- se nám nepodařilo odstranit. Nastane to zcela nepravidelně po cca 1 až 5 minutách hovoru...Hovor se pak zase obnoví. Když v té "pauze" jeden telefon zavěsíme, tak na druhém se nic neděje (ticho, žádný obs. tón), ani po více jak 30-ti sekundách...
Nemá na to vliv nastavení SIP portu 6688, zapnutí STUN (když jsme za NATem), přidělení veřejné IP adresy, povolení dvou kodeků (711a + 729), RTP porty a jejich rozsah...
Je fakt, že již nedošlo k přerušení hovoru mezi Odorik - IPVOX (ve výpise ho najdete: 321123XXX/464141XXX), kdy bylo voláno z rozdílných IP adres. Rovněž při všech pokusech (nastaveních) byly hovory IPVOX/IPVOX bez problémů, při volání na stejnou IP adresu. IPVOX se nezaregistroval při zapnutém STUN. To přičítáme asi tomu, že tam mají nastavenou časovou prodlevu, nevím. Ještě to vyzkoušíme, pro zajímavost, až vyprší čas registrace.
Je to zvláštní, co se děje, už proto, že to nedělalo. Nejsem ale schopen přesně určit počátek popisovaného problému. Bohužel...
Tolik zatím pro Vaši informaci. Věřím, že Vás to zajímá a že se pokusíte najít příčinu, byť to nemusí být na Vašem teritoriu.... (Je to "jen" technika, která nad námi občas vítězí...!)
Pane Soukup, IPVOX se i se zapnutým STUNem registruje, když vyprší doba platnosti.. Ale to Vás asi moc nezajímá, vždyť je to trochu konkurence...
Tak k věci.
I se zapnutým STUNem hovor mezi 466566XXX a 466566XXX, kdy Vaše registrace píše veř. IP 213.195.228.XXX:5070 a lok. IP 213.195.228.XXX:5070 (u druhého č. ...:5068), cca po minutě je na asi 8 sek. totálně přerušen, pak opět asi za minutu na cca 20 sekund. Když "hovořící" vydrží a počká, tak se dočká... - hovor pokračuje, je opět propojen. Už jsme opravdu v koncích! Před tímto hovorem to přes IPVOX šlo jak z partesu cca 10 minut bez sebemenšího zakoktání natož přerušení... Tak už nevím, co je příčinnou. Myslím, že to nemůže být u mne na konci, když to u IPVOXU jde. Ať tak, či tak, nedá mi to a chtěl bych zjistit důvod. Ovšem nemám k tomu prostředky a ani znalosti! Je fakt, že to cca před měsícem nedělalo! To bychom se toho jistě všimli....
Tak to je vše, co jsem do této chvíle zjistil.
Díky za Váš zájem a již - dobrou noc!
Ano platí, že pokud jsou záhadné potíže, můžete zkusit změnit SIP porty. Nicméně ony SIP porty se používají pro signalizaci a ta je vašem případě v pořádku. SIP porty nemohou mít vliv na koktání, nebo že chvílemi není slyšet. Mohlo by tedy pomoci změnit RTP porty ale ani to nepomůže.Tak opět, nedalo mi to a ještě jsem udělal změnu dle "selského rozumu". O co jde.
Když nelze na jedné bráně mít u obou telefonních portů stejný SIP port (obvykle uživatelé nastavují 5060+5061 nebo 5062), tak jsem z toho odvodil, že asi může být problém, je-li směrem k ústředně jen "5060" a vlastně stejná IP adresa, respektive stejný port. No, tak jsem u prvního telefonu nastavil 81.31.45.51:443 a u druhého ....:6688 a u souseda přes ulici, kterému se o to starám a se kterým občas také volám, jsem nastavil u prvního telefonu stejně ....:443 a u druhého pouze 81.31.45.51 (tudíž asi 5060, jak jsem Vám rozuměl). Zatím jsem udělal jeden zkušební hovor 466566XXX/466566XXX ve 21:04:50 a po celou dobu (10:58) to ani jednou nekoktalo natož, že by se to přerušilo jako před tím. A to jsem zase už měl vypnutý STUN, který to neovlivní a i při zapnutém se to přerušovalo. Naopak. Když byl v Americe ten "vítr", tak stunserver.org jim kleknul a my se nikam nedovolali, když jsme ho měli zapnutý.
Neumím si to nějak vysvětlit, ale snad to nebyla náhoda a tento "čenž" se SIP porty se zatím jeví jako účinný. Doufám! Je to pokus - omyl, ale někdy to výjde....
Doufám, že jsem Vám tímto malinko pomohl při hledání příčiny toho problému, snad...
Očekávám a budu velice rád, pokud mi zavoláte, co si o tom myslíte a co jste zjistili.
Mějte se moc pěkně, ať se Vám a Vašim kolegům (i té lepší polovině...) daří!!!
Ještě jsem se nesetkal s tím, že by někdy pomohlo nastavit STUN. Doporučuji tedy vypnout.
Opakuji můj předpoklad, že problém bude v chybně nastaveném routování někde po cestě. Pakety to chvílemi úspěšně posílá a chvílemi zahazuje, třeba proto, že přišli jinou cestou a pravidla NATu se už neuchytí.
Co se týče IPVOXe tak je třeba dodat, že svého času to byl právě IPVOX, který měl stejné potíže jako nyní odorik (tedy jen u daného zákazníka obecně ne), nyní se to prostě jen prohodilo. Pokud vím ale IPVOX nikdy neměl potíže že by občas nebylo celých 20 vteřin slyšet. Tedy očekávám, že se pořád jedná o ten jeden problém s připojením k internetu.