Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod xsouku04 » čtv 14. úno 2013 16:22:25

> Máme problém o jedné z našich nově registrovaných linek. Máme VOIP adaptér CISCO SPA112 a došlo ke správné
> konfiguraci přes váš web prohlížeč, resp. návod k nastavení. Linka je registrována, ale při volání z linky
> je hovor vytořčen a po přijmutí je hovor aktivní pouze 2-3 sekundy a pak se hovor sám ukončí.
> Stejný problém je i při volání z programu odorik.exe z pc. nevím si už stímto vubec rady.
> Problém je u čísla 555444XXX. Velice děkuji za případnou pomoc.

Konkrétně jsme zjistili, že router se zjevně aktivním SIP ALG, který zprzní zprávu ACK, kterou telefon potvrzuje zdvihnutí hovoru. V tomto konkrétním případě do SIP hlavičky dosadí nesmyslnou lokální ip adresu. Jelikož naše ústředna neobdrží platnou odpověď, hovor za cca 4 vteřiny sama zavěsí. SIP ALG se dovede projevovat různými záhadnými způsoby a to navíc jen občas. Jediné co nedovede, je přidávat do hovoru koktání.
To že zlobí i volání Odorik.exe což je další důkaz SIP ALG.
Na routeru se nepodařilo SIP ALG vypnout. Jiné jednoduché řešení je, aby se CISCO hlásilo na místo na sip.odorik.cz na sip.odorik.cz:6688. Díky této změně se přestane SIP AGL uplatňovat.
Dálo doporučujeme změnit i lokální port z defaultního 5060 na nějaké náhodné číslo třeba 46716.

Podrobnější návody jak přesně udělat opatření prot SIP AGL nejdete na naší wiky u příslušného zařízení např.
pap2t
Grandstream

Dále jsem se v vzápětí setkali s tím, že u příchozích hovorů nebylo slyšet. Problém byl ve vícenásobném restartu cisca, kdy cisco bylo restartováno odpojením z elektřiny, takže se nestihlo odregistrovat.
Vzniklo tedy několik paralelních registrací, díky pomatenému DHCP serveru vždy s jinou lokální ip adresou, ale díky nevhodnému mapování NATu se stejným veřejným portem. Naše proxy to považovala za vícero různých telefonů, proto poslala vícero různých invite paketů při příchozím hovoru.
A cisco se z toho dostalo do chorobného stavu, kdy nebylo slyšet. Řešením je nastavit "Povolit více registrací " na neaktivní. Problém, že kvůli chybné vícenásobné registraci není slyšet u příchozích hovorů se projevuje jen u značky Cisco/Linksys a nestává se běžně. Předpokládám, že nutné navíc mít náhodně přidělující DHCP server, nevhodně mapující NAT (interní port 5060 namapuje nevhodně na externí port 5060, zjevně aby to měl útočník jednodušší atd.) a navíc je nutné cisco nečekaně vytáhnout minimálně jednou ze zásuvky, aby se nemohlo odregistrovat.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6942
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod Kabek » čtv 14. úno 2013 22:01:37

Dobrý den/večer! Mám dotaz pro lidi od Odoriku.

Máte možnost vyhodnotit z registračních údajů složení koncových zařízení? V procentuálním rozložení - voip brány (jednotlivé značky), voip telefony atd. Pak to zde zveřejnit?
Proč mne to zajímá? Je to jistý obrázek o vývoji a i při rozhodování o koupi jednotlivých zařízení jisté vodítko. To, čeho je zapojeno na konci nejvíce, je možná i spolehlivé, možná.... Díky za odpověď!
Kabek
 
Příspěvky: 548
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod xsouku04 » pát 15. úno 2013 10:49:09

Údaje máme, nejčastější je použití siemens gigasetu, poté linksys PAP2T, pak jsou různé Grandstream a tak.
Rozhodně si ale nemyslím, že lze podle toho hodnotit co je nejlepší. Např. Windows 8 je nejčastějším systémem na na právě prodávaných noteboocích, to ale neznamená, že je nejvhodnější a nejlepší ...
Roli hraje též to, že gigaset se může přihlásit až k šesti různým účtům, takže čísla rychleji naskakují ....

Neřešitelné problémy nezaznamenáváme s žádným zařízením. To bychom před ním varovali. Každé zařízení má svoje mouchy.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6942
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod Kabek » pát 15. úno 2013 11:39:39

Díky za odpověď!
......Roli hraje též to, že gigaset se může přihlásit až k šesti různým účtům, takže čísla rychleji naskakují ....

Přiznám se, že jsem to nepochopil......(která čísla - jako počty registrovaných zařízení?)
Kabek
 
Příspěvky: 548
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod ViR » pon 18. úno 2013 2:03:30

Kabek píše:Přiznám se, že jsem to nepochopil......(která čísla - jako počty registrovaných zařízení?)

Tak to patrně bylo myšleno.... :-)
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Typický problém SIP ALG - přerušený hovor

Příspěvekod Kabek » pon 18. úno 2013 21:13:43

Hm, tak to se mnou ještě není tak špatné..... Přesto díky za vysvětlení - podporu!
Kabek
 
Příspěvky: 548
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník