Dobrej postřeh.
To jsme si dočasně půjčili jednu ip adresu včetně části výkonu serveru (serve je pod naší správou). Podle našich měření totiž server na kterém to běželo doposud, se občas záhadně zakoktnul a nebylo moc jednoduché zjistit co to přesně způsobuje.
Jinak žádné další nové rozsahy nehodláme v budoucnu požívat a ip adresu 81.31.33.117 během několika týdnů vrátíme.
Podotýkám, že změna se týkala jen RTP, tedy změnu mohl pocítit jen ten kdo má paranoidně nastavený firewall (RTP nemá smysl blokovat) a nebo a to mi nedošlo využívá rozsahy ip adresa jako QoS.
Pro účely QoS nebo firewalu doporučuji povolit 81.31.33.117 a rozsahy 81.31.45.32 - 81.31.45.63
89.185.255.32 - 89.185.255.63
77.93.202.26 - 77.93.202.95
IP adres pro RTP bude v budoucnu více, nemáme ale přesně určeny které to budou.
Jak (ne)funguje QoS ?
Re: Jak (ne)funguje QoS ?
Díky. Done.
Elegantnější by samozřejmě bylo prioritizovat RTP/RTCP, ale router je nerozpozná, nebo kdyby VoIP klient uměl nastavovat ToS/DSCP (a router by se dle toho zařídil), což ani Twinkle neumí
Asi by to šlo vyřešit pomocí iptables/tc, ale jsem lííííííínej.
--------- že by ... :
- aplikace VoIP klientů dát do group "voip" a sudo chmod g+s ...
- iptables -t mangle -A OUTPUT -m owner --gid-owner voip -j DSCP --set-dscp 46
- a pak už by stačilo nastavit router na prioritizaci dle DSCP
- dle wiresharku se zdá, že to funguje - pakety od Twinkle odcházejí směr router s DSCP=46
-> ověřeno, funguje.
Elegantnější by samozřejmě bylo prioritizovat RTP/RTCP, ale router je nerozpozná, nebo kdyby VoIP klient uměl nastavovat ToS/DSCP (a router by se dle toho zařídil), což ani Twinkle neumí
Asi by to šlo vyřešit pomocí iptables/tc, ale jsem lííííííínej.
--------- že by ... :
- aplikace VoIP klientů dát do group "voip" a sudo chmod g+s ...
- iptables -t mangle -A OUTPUT -m owner --gid-owner voip -j DSCP --set-dscp 46
- a pak už by stačilo nastavit router na prioritizaci dle DSCP
- dle wiresharku se zdá, že to funguje - pakety od Twinkle odcházejí směr router s DSCP=46
-> ověřeno, funguje.