Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Dobrý den,
používáme ve firmě 7 linek Odorik. Pokud jsme byli připojeni k internetu přes ADSL, docházelo k drobným poruchám při volání do cizí sítě, ale při volání mezi vlastními linkami byl zvuk čistý.
Nyní jsme přešli s internetem pod UPC a velmi se zhoršila kvalita hovoru mezi vlastními linkami (v síti Odorik).
Volání do cizích sítí je bez výpadků a poruch.
Program cmd.exe
Pakety ztracené 0%
minimum - 14 ms
maximum - 31 ms
průměr - 15 ms
Měření jsem prováděl několikrát v různých časech.
Dík za radu
používáme ve firmě 7 linek Odorik. Pokud jsme byli připojeni k internetu přes ADSL, docházelo k drobným poruchám při volání do cizí sítě, ale při volání mezi vlastními linkami byl zvuk čistý.
Nyní jsme přešli s internetem pod UPC a velmi se zhoršila kvalita hovoru mezi vlastními linkami (v síti Odorik).
Volání do cizích sítí je bez výpadků a poruch.
Program cmd.exe
Pakety ztracené 0%
minimum - 14 ms
maximum - 31 ms
průměr - 15 ms
Měření jsem prováděl několikrát v různých časech.
Dík za radu
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Jenom doplním, že používáme telefony Grandstream GXP 280 (koupené v Odoriku).
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Měření kvality internetu lze podle návodu zde http://www.odorik.cz/w/internet
Podstatné je měřit právě ve chvíli, kdy to zlobí.
Matty nám emailem zaslal tohle měření, což je OK, nevím ale, jestli to bylo ve chvíli, kdy to zlobilo.
Co je ale zvláštní, je to, že problémy s kvalitou hovoru byly, jen když byl více než jeden současný hovorů.
Při volání v rámci sítě je to tedy vždy.
Navíc to nebylo běžné koktání typické pro nekvalitní internet, ale takový divně degradovaný zvuk, jako kdyby byl každý paket poškozen stejně. Dovedu si představit, že by switch nemusel zvládat zatížení na více jak dvou portech současně.
Doporučil jsem zkusit, jestli se problém vyskytuje též na zařízení SPA112, a zkusit vyměnit nebo restartovat switch, který byl s novým internetem též vyměněn.
Switche nejnižší cenové kategorie, mohou způsobovat potíže nejen při volání.
V pondělí zkusíme přidat možnost spojit hovor bez toho, aby šel RTP přes náš server. Tedy aby si telefony volaly přímo mezi sebou.
Podstatné je měřit právě ve chvíli, kdy to zlobí.
Matty nám emailem zaslal tohle měření, což je OK, nevím ale, jestli to bylo ve chvíli, kdy to zlobilo.
Kód: Vybrat vše
Average Statistics
min avg max
-----------------------
calls count:2
call duration:672
connect delay: 19,22,26
RX stat:
packets: 33.06K,33.06K,33.06K
payload: 5.38M,5.38M,5.38M
loss:0,0,0
percent loss: 0.000,0.000,0.000
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter: 0.000,0.306,0.875
TX stat:
packets:33.06K,33.06K,33.06K
payload:5.38M,5.38M,5.38M
loss: 5,5,6
percent loss: 0.015,0.015,0.018
dup:0,0,0
reorder: 0,0,0
jitter:0.875,4.262,7.125
RTT:11.749,19.015,45.532
Při volání v rámci sítě je to tedy vždy.
Navíc to nebylo běžné koktání typické pro nekvalitní internet, ale takový divně degradovaný zvuk, jako kdyby byl každý paket poškozen stejně. Dovedu si představit, že by switch nemusel zvládat zatížení na více jak dvou portech současně.
Doporučil jsem zkusit, jestli se problém vyskytuje též na zařízení SPA112, a zkusit vyměnit nebo restartovat switch, který byl s novým internetem též vyměněn.
Switche nejnižší cenové kategorie, mohou způsobovat potíže nejen při volání.
V pondělí zkusíme přidat možnost spojit hovor bez toho, aby šel RTP přes náš server. Tedy aby si telefony volaly přímo mezi sebou.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Update. Výměna switche nepomohla, pokud se ale údajně volá v síti pomocí **300116 (tedy místo jedné hvězdičky dvě hvězdičky), zvuk je čistý. Pokračování řešení záhady v pondělí.
Kabelovým modem, který dělá zároveň router a obsahuje SIP ALG (podle sip hlaviček, co k nám dorazí) Technicolor TC 7200 U jsem nic na internetu nenašel. Snad jen, že podporuje SIP protocol by software upgrade.
Kabelovým modem, který dělá zároveň router a obsahuje SIP ALG (podle sip hlaviček, co k nám dorazí) Technicolor TC 7200 U jsem nic na internetu nenašel. Snad jen, že podporuje SIP protocol by software upgrade.
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
V síti se dá snad volat přímo mezi přístroji #XXX# (kde XXX je poslední trojčíslí IP adresy ve vnitřní síti) a pořizovat do firmy modem s routerem dohromady, to je dost haluz. Radši jenom modem a router svůj.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Nyní je možné volat v síti odorik tak, aby zvuk vůbec neopustil lokální síť.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1432
Ne že by to bylo zrovna elegantní řešení tohoto problému, ale někdy se to může hodit, zvláště třeba na otestování nebo náročnější videohovor.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1432
Ne že by to bylo zrovna elegantní řešení tohoto problému, ale někdy se to může hodit, zvláště třeba na otestování nebo náročnější videohovor.
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Dne 13.5.2013 jsme provedli výměnu modemu UPC za typ CISCO EPC3925.
Následně jsem provedli 2 nezávislé hovory na vnitřních linkách.
Zvuk je čistý, bez zadrhávání.
Rád bych poděkoval:
Firmě Odorik za neuvěřitelnou trpělivost a vstřícnost při řešení problému.
Firmě UPC za okamžitou výměnu modemu.
Následně jsem provedli 2 nezávislé hovory na vnitřních linkách.
Zvuk je čistý, bez zadrhávání.
Rád bych poděkoval:
Firmě Odorik za neuvěřitelnou trpělivost a vstřícnost při řešení problému.
Firmě UPC za okamžitou výměnu modemu.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
To jsem fakt rád, že se to vyřešilo. Takové záhady jsou opravdu nepříjemné a často nezbývá než pokusem a omylem zkoušet, co zabere. Mohu se zeptat, jakými argumenty jste přiměl UPC, aby zkusili vyměnit modem?Matty píše:Dne 13.5.2013 jsme provedli výměnu modemu UPC za typ CISCO EPC3925.
Následně jsem provedli 2 nezávislé hovory na vnitřních linkách.
Zvuk je čistý, bez zadrhávání.
Rád bych poděkoval:
Firmě Odorik za neuvěřitelnou trpělivost a vstřícnost při řešení problému.
Firmě UPC za okamžitou výměnu modemu.
Jinak musím říct, že je to poprvé, co jsem se setkal s tím, že by kvůli koktání tohoto typu pomohlo vyměnit modem. Proto je opravdu dobré si výměnu modemu nechat až jako poslední možnost na vyzkoušení.
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Máme v novém objektu více instalací kabelového internetu UPC.
Vyzkoušeli jsme telefony v jiné síti, kde byl modem CISCO.
Vše jsme odpojili a nechali jen telefony. Poruchy jsme nezaznamenali.
Informovali jsme o výsledku zkoušek UPC (čtvrtek odpoledne).
V pondělí ráno byl u nás technik s novým modemem.
Původní modem Technicolor nebyl vadný, jen zlobil s IP telefony.
Po debatě s techniky na UPC jsem pochopil, že modemy Technicolor jsou nové a nemají s nimi zatím zkušenosti.
Vyzkoušeli jsme telefony v jiné síti, kde byl modem CISCO.
Vše jsme odpojili a nechali jen telefony. Poruchy jsme nezaznamenali.
Informovali jsme o výsledku zkoušek UPC (čtvrtek odpoledne).
V pondělí ráno byl u nás technik s novým modemem.
Původní modem Technicolor nebyl vadný, jen zlobil s IP telefony.
Po debatě s techniky na UPC jsem pochopil, že modemy Technicolor jsou nové a nemají s nimi zatím zkušenosti.
Re: Nízká kvalita hovoru mezi linkami v síti Odorik
Technicolor a Ubee je jakýsi výkřik do tmy od UPC a doufám, že ty šunty co nejdřív pošlou k ledu. Inu zase nějaká "moudrá hlava" ve vedení UPC viděla jenom cenu a místo objednání Cisca vzala krámy