Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
fahrman
Příspěvky: 7
Registrován: úte 07. kvě 2013 13:15:11

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od fahrman »

V "Detailní výpis posledního pokusu o registraci zde." je to tak, jak to mám nastavené.
V Nastavení routeru jsem hledal, není-li tam někde pevně nastaven port 5060 a nikde se tato hodnota nenachází ... nějaký nápad, kde hledat chybu? Ono to tedy (zdá se) funguje v pořádku, ale problém visí ve vzduchu :)
ViR
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od ViR »

fahrman píše:V "Detailní výpis posledního pokusu o registraci zde." je to tak, jak to mám nastavené.
V Nastavení routeru jsem hledal, není-li tam někde pevně nastaven port 5060 a nikde se tato hodnota nenachází ... nějaký nápad, kde hledat chybu? Ono to tedy (zdá se) funguje v pořádku, ale problém visí ve vzduchu :)
To se nenastavuje v routeru, ale v CsSimple. Viz odkaz, který dával p. Soukup výše. Kopíruji podstatný text:

Při záhadných potížích použijte nestandardní porty

Občas internetový provider nebo router kazí sip packety. Tomu se lze vyhnout změnou portu, na který se registrujete ze standartniho 5060 (který se nemusí vyplňovat) na 6688 nebo 443.

U csipimple se to provede následovně:

Ve výchozí obrazovce s číselníkem stiskněte menu a vyberte ucty, potom dlouhý stisk na Odorik.cz v menu vyberte 'Vybrat pruvodce' a zvolte Advanced. Krátký stisk Odorik.cz a položku Server změňte z sip.odorik.cz na sip.odorik.cz:6688 nebo sip.odorik.cz:443 a Ulozit.

CsSimple sice nemám, ale tento zápis čísla portu odděleného dvojtečkou (pokud není na nastavení portu u serveru v programu zvláštní "chlíveček") je naprosto standardní. Takže bych tomu i věřil :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od xsouku04 »

Díky za podrobný popis. Asi by bylo dobré si pro jistotu nastavovat port 443 vždy, protože nikdy nevíte, kdy budete na nějaké wifi se sip ALG. Zajímavé informace na tohto téma jsem našel zde: http://www.802.cz/sip-alg/
Když to shrnu, tak SIP ALG je vždy škodná a je třeba se jí vyhnout.

Pikantní je také důvod, proč to výrobci routerů přidávají. Zjevně je to jen arogantní korporátní hloupost a potřeba se opičit jeden po druhém.

Je ale pravda, že jsme se setkali s případy, kdy volání i se SIP ALG funguje korektně. Je to ale spíše výjimečné.
Že se jedná o SIP ALG, poznáte podle toho, že je skryta lokální ip adresa. To najdete v tabulce přihlášených sip zařízení.

Skritá lokální ip adresa může být i v případě, že jste vyplnili STUN server a zařízení je používá. V tom případě to funkci nevadí, ale ani neprospívá. STUN nepoužívejte.

A poslední případ, kdy je lokální ip adresa skrytá, je, pokud má zařízení opravdu veřejnou ip adresu. To je ale opravdu vzácné, a v podstatě se vyskytuje jen pokud je zařízení zároveň routerem nebo ADSL modemem (fritzbox).
fahrman
Příspěvky: 7
Registrován: úte 07. kvě 2013 13:15:11

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od fahrman »

ViR ... ano, přesně to řešíme - mám to správně nastavené, ale dle logu v Odoriku přesto pořád běží hovory přes 5060 ... nicméně vypnutí ALG to vyřešilo (prověřeno už na třech číslech)
kapetr
Příspěvky: 224
Registrován: stř 12. říj 2011 7:14:21

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od kapetr »

Jen by mě docela dost zajímalo, proč SIP-ALG dělají takové problémy.

Myslím, že přece jen dodatečně udělají to, co udělá klient se zapnutou podporou STUN. A na tom se myslím zase až tak moc zkazit nedá ?

Bohužel mám jediný router se SIP-ALG, ale je to ADSL router, takže nemohu žel monitorovat síťový provoz na jeho WAN rozhraní. Škoda - rád bych zjistil, co mrší. Ale opravdu mrší, protože u Ekigy (která snad jako jediná dosud nepoužívá techniku transparentní RTP proxy) se s vypnutým STUN na echo-test (500) nespojím, resp. se neslyším.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Hovor vyzvání, ale po zvednutí selže

Příspěvek od kovik »

kapetr píše: Bohužel mám jediný router se SIP-ALG, ale je to ADSL router, takže nemohu žel monitorovat síťový provoz na jeho WAN rozhraní. Škoda - rád bych zjistil, co mrší. Ale opravdu mrší, protože u Ekigy (která snad jako jediná dosud nepoužívá techniku transparentní RTP proxy) se s vypnutým STUN na echo-test (500) nespojím, resp. se neslyším.
Zdravim,
tu komunikaci co prijde z vaseho routeru k nam mame, poslete mi na kovarik[at]odorik.cz, Call-ID hovoru a ja vam ji poslu....
Odpovědět