Výpadky

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
urbik81
Příspěvky: 40
Registrován: stř 13. úno 2013 7:01:15

Re: Výpadky

Příspěvek od urbik81 »

Dobrý den, již nějakou dobu pozoruji zpravidla u delších hovorů náhodná cca 10-15 vteřinová odmlčení, kdy druhá strana sice mluví, ale já nic neslyším.

Dnes jsem si toho všiml u id hovoru číslo 66728543, kdy odmlčení končí v čase 16:35, dá se to nějak prozkoumat o co se jedná? Toto byl hovor ze sítě Odorik na mobil, ale několikrát se mi to stalo i včera u hovoru Odorik - Odorik (id 66681527), kde konkrétní časy přerušení jsem bohužel nezaznamenal. Děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadky

Příspěvek od xsouku04 »

Těžko můžeme u nás vidět RTP pakety, co se ztratily cestou k Vám. Ledaže by nám dal nějak vědět Váš gigaset.
Vypadá to ale na nekvalitní internet, protože se ztrácely a zpožďovaly i pakety směrem od Vás k nám, což už ale můžeme zaznamenat.

počet ztracených paketů 384

Viz obrázek (scrolujte doprava)
Přílohy
graf paketů směr od vás k nám
graf paketů směr od vás k nám
koktani.png (13.47 KiB) Zobrazeno 6496 x
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2581
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Výpadky

Příspěvek od Pitomec »

Nebyl tady kdysi nějaký prográmek na otestování ztrátovosti paketů?
Obrázek
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Výpadky

Příspěvek od Kabek »

vts
Příspěvky: 8
Registrován: stř 28. lis 2012 20:55:33

Re: Výpadky

Příspěvek od vts »

Mám podobný problém, tak ať nezakládám zbytečně nové vlákno:
Mám IP telefon Grandstream GXP2000, za NATem, u Netboxu. Ve většině případů jsou hovory poměrně v pořádku, ale občas mě druhá strana neslyší - stává se při příchozích i odchozích hovorech.
Stalo se např. dnes při volání na "osmistovku", hovor číslo 68295692.
Tlačítková volba (ovládání automatu) fungovala bez problémů - nevím ale, jestli jsou přenášeny přes SIP, nebo jako zvuk. Při přepojení na operátora mě volaný neslyšel. Poté jsem obratem zavolal z mobilu a vše fungovalo.
Je samozřejmě možné, že je to chyba mikrofonu telefonu, ale prosím o prověření - třeba mám jen něco špatně nastaveno.
Díky.
littleoak
Příspěvky: 4
Registrován: stř 14. srp 2013 15:23:38

Re: Výpadky

Příspěvek od littleoak »

Dobrý den,

mám problém s Nokií C3-01, resp. s jejím VoIP klientem. Často se mi stane, že po cca jedné minutě se protistrana odmlčí(hovor běží dál, ale nic není slyšet) a hovor musím ukončit a zavolat znovu (např. dnes call id 70093169 a 70093240). Je jedno, jestli volám já nebo protistrana. Používám AP OvisLink 5460AP v2(802.11g, WPA2/AES), signál je vynikající. Z pevné linky (Linksys brána) se mi to nikdy nestalo. Nejspíš musí být problém v Nokii nebo AP. Bohužel ale netuším, kde hledat závadu. Nemáte prosím někdo podobnou zkušenost s Nokií C3-01?

Díky.

EDIT: Ještě musím poznamenat, že mám dva kusy těchto AP - doma a v kanceláři a uvedená závada se vyskytuje na obou místech
jimisoft
Příspěvky: 71
Registrován: pát 24. kvě 2013 18:40:12

Re: Výpadky

Příspěvek od jimisoft »

Přeji hezký den,
mohu poprosit někoho z Odoriku, zda by se mi nepodíval na hovor 80304057 na mobilní číslo, kde moje modulace nebyla slyšet resp. byla silně přerušována. Hovor odcházel z CSipSimple přes WIFI a VDSL a podobné projevy se mi občas objevují, jindy je naopak naopak hovor v dobré kvalitě. Kodek mám povolený jediný a to PCMA. Děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadky

Příspěvek od xsouku04 »

jimisoft píše:Přeji hezký den,
mohu poprosit někoho z Odoriku, zda by se mi nepodíval na hovor 80304057 na mobilní číslo, kde moje modulace nebyla slyšet resp. byla silně přerušována. Hovor odcházel z CSipSimple přes WIFI a VDSL a podobné projevy se mi občas objevují, jindy je naopak naopak hovor v dobré kvalitě. Kodek mám povolený jediný a to PCMA. Děkuji.
Hovor má moc velký jitter. Pakety se zpožďují v intervalu 20 - 220 ms, což je moc velký jitter.


Může to být též způsobeno tím, že špatně funguje wifi. A nebo zaspává chvilkami přetížený/ elektřinu spořící android či něco takového.
To je třeba vyloučit jako první. Jaké jsou pingy v tu dobu kdy to zlobí z počítače?
http://www.odorik.cz/w/internet

Pokud ano, ukazouje to na problém VDSL.
Jaký máte VDSL modem? Může to být i tím, že nestíhá samotný VDSL modem, nebo nestačí upload.
Oboje by mohlo jít vyřešit tím, že nastavíte udp paketům z jistých ip adres přednost před ostatním provozem.
Návod jak tohle nastavit na modemu FritzBox je zde: http://www.odorik.cz/w/fritzbox:fritzbox
Přílohy
jitter_buffer.png
jitter_buffer.png (66.15 KiB) Zobrazeno 6111 x
Hooonza
Příspěvky: 256
Registrován: úte 03. led 2012 18:09:05

Re: Výpadky

Příspěvek od Hooonza »

jimisoft píše:Přeji hezký den,
mohu poprosit někoho z Odoriku, zda by se mi nepodíval na hovor 80304057 na mobilní číslo, kde moje modulace nebyla slyšet resp. byla silně přerušována. Hovor odcházel z CSipSimple přes WIFI a VDSL a podobné projevy se mi občas objevují, jindy je naopak naopak hovor v dobré kvalitě. Kodek mám povolený jediný a to PCMA. Děkuji.
Mně se teda kvalita hovorů (včetně hovorů přes wifi) spravila po tom, co jsem zrušil VDSL (rychlost přes 20 MB) a přešel na obyčejné bezdrátové připojení od místního poskytovatele (download okolo 13 Mb). Možná jsme měli nekvalitní dráty na připojení, ale možná jde o něco jiného (VDSL má dlouhou dobu odezvy, při telefonování to může mít vliv).
Pokud chce někdo přejít např. z ADSL na VDSL a používá internetový telefon, dost mu to vždycky rozmlouvám.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8160
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadky

Příspěvek od xsouku04 »

Hooonza píše:
jimisoft píše:Přeji hezký den,
mohu poprosit někoho z Odoriku, zda by se mi nepodíval na hovor 80304057 na mobilní číslo, kde moje modulace nebyla slyšet resp. byla silně přerušována. Hovor odcházel z CSipSimple přes WIFI a VDSL a podobné projevy se mi občas objevují, jindy je naopak naopak hovor v dobré kvalitě. Kodek mám povolený jediný a to PCMA. Děkuji.
Mně se teda kvalita hovorů (včetně hovorů přes wifi) spravila po tom, co jsem zrušil VDSL (rychlost přes 20 MB) a přešel na obyčejné bezdrátové připojení od místního poskytovatele (download okolo 13 Mb). Možná jsme měli nekvalitní dráty na připojení, ale možná jde o něco jiného (VDSL má dlouhou dobu odezvy, při telefonování to může mít vliv).
Pokud chce někdo přejít např. z ADSL na VDSL a používá internetový telefon, dost mu to vždycky rozmlouvám.
VDSL má sice vyšší rychlost, ale ADSL má trochu větší dosah. A záleží na vzdálenosti od ústředny.
Pro některé vzdálenosti už VDSL vůbec nenabízí. Jestli je vaše přípojka zrovna na hraně lze od techniků O2 zjistit.
Vzdálenost a tedy pravděpodobnost potíží na zeptání prozradí. Jinak myslím, že na požádání je možné se přepnout zpět z VDSL na ADSL a modem by to měl myslím také umět.
Odpovědět