Kvalita hovoru obecne, vcetne callbacku

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Odpovědět
iv0
Příspěvky: 9
Registrován: pát 01. bře 2013 4:28:59

Kvalita hovoru obecne, vcetne callbacku

Příspěvek od iv0 »

Pěkný den,

jsem teď dlouhodobě ve Španělsku, potřebuji volání po ČR z mobilu, takže používám kombinaci VoIP volání (hlavně z HW VoIP telefonu Gigaset C610HP a někdy i z CSIPsimple z Androidu, ale tam je horší kvalita zvuku, takže volám už prakticky jenom z Gigasetu) z kanceláře a Callback volání z mobilu, když jsem v terénu.

Poslední 2 týdny se mi výrazně zhoršila kvalita volání přes internet, tak jsem začal více volat přes Callback, tzn. že hovor jde z Odoriku ke mě přes český Vodafone a já ho v zahraničí přijímám jako příchozí roaming. Domníval jsem se, že důvodem je zhoršené připojení k internetu zde ve Španělsku.

Bohužel i při volání přes Callback mi druhá strana téměř při každém volání hlásí podobné problémy jako při volání přes internet, tzn. že slyší jakoby každé třetí písmeno (spojení se jakoby přerušuje na krátké chvíle). Když na dané číslo zavolám klasicky odchozím roamingem (tzn. mimo síť Odoriku), je vše ok. Problém bývá akutní především přes den (= jakoby ve špičce), později večer už Callback i VoIP bývají většinou bez problémů.

Přijde mi, jako kdyby byl problém někde v síti Odorik nebo někde na lince Odorik -> Vodafone.

Jsem fanoušek Vaší společnosti, líbí se mi, jakým způsobem lze u Vás vše konfigurovat a jaké možnosti nabízíte. Rád bych toto nejprve vyřešil s Vámi, než vůbec začnu testovat jiné VoIP operátory. Můžete se prosím na tento problém podívat? Jsem ochoten i něco otestovat dle zadání...
iv0
Příspěvky: 9
Registrován: pát 01. bře 2013 4:28:59

Re: Kvalita hovoru obecne, vcetne callbacku

Příspěvek od iv0 »

Ještě když se koukám na ostatní hlášení, vidím, že lidé přidávají i ID hovorů pro lepší zpětné dohledání problému. Přikládám tedy následující problematická Callback spojení, kdy mi lidé hlásí problém stejný, jako když volám přes Internet (všichni mi říkají, že slyší tak každé třetí písmeno z toho, co řeknu):
71546940 (a k tomu příslušné ID 71546943)
71530678 (a k tomu příslušné ID 71530677)
71366194 (a k tomu příslušné ID 71366214)
71530678 (a k tomu příslušné ID 71530677)

Děkuji.
Uživatelský avatar
kovik
Příspěvky: 505
Registrován: stř 16. lis 2011 11:07:52

Re: Kvalita hovoru obecne, vcetne callbacku

Příspěvek od kovik »

Diky za nahlaseni,
podivame se na to.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kvalita hovoru obecne, vcetne callbacku

Příspěvek od xsouku04 »

Díval jsem se na dané hovory, u nich bohužel nemohu zpětně dohledat kvalitu RTP streamů.

Míst kde by mohl být problém je více.

Teoreticky může kvalitu hovoru kazit i vodafone, když příchozí hovor posílá nekvalitně do Španělska.
Dočasně totiž přidělí českému číslu v roamingu španělské číslo a na ten hovor pošle.

Možnost je také někde v mobilní síti.

Další možnost je samozřejmě u nás na ústředně, která dělá zpětné volání. Zde ale již delší dobu nikdo potíže nehlásil. Problém by se musel totiž týkat i hovorů česko mobil <-> česko mobil, což je dobře sledovaná kombinace.


Shodou okolností jsem byl minulý týden také ve Španělsku. Sevila, Malaga a Granada a problém jsem nezaznamenal. Každý den jsem strávil na telefonu tak půl hodiny, spojeno zpětným voláním z karty eurekago.

Současná cena volání do Španělska na mobil byla 2,98 Kč/min, kterou jsem ale nyní snížil na 0,98 Kč/min.
Zkuste se tedy nechat spojovat přímo ze španělského čísla a ne z čísla v roamingu.

Stěžovateli jsem též dal kontakt na sebe, aby se ozval právě v době, kdy to zlobí, a já mohl ozkoušet, kdy přesně to zlobí a kdy už ne, a přijít tedy na příčinu.
Odpovědět