NAT keep alive co nejlépe

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

NAT keep alive co nejlépe

Příspěvek od xsouku04 »

Aby správně a po celou dobu fungovaly příchozí hovory, musí být zapnut keep alive buď ve směru Odorik->zákazník (zapíná/vypíná se na našich webových stránkách ve stejné tabluce jako najdete SIP heslo) nebo ve směru zákazník->Odorik (zapíná se v zařízení/programu)
Spolehlivější je mít zapnuté NAT keep alive ve směru zákazník->Odorik, což se projeví, především pokud dojde ke krátkému výpadku internetu nebo restartu routeru po cestě. Mít keep alive z obou stran je zbytečné plýtvání, které občas může vést k potížím. Pokud Vaše SIP zařízení dovede posílat keep alive pakety, zapněte na něm tuto volbu a poté můžete položku zde v menu vypnout. Pro správné nastavení konkrétního zařízení klikněte:
Cisco/Linksys , Grandstream , Siemens gigaset má NAT keep alive vždy aktivní a nelze vypnout, Well Yealing

Existují zařízení, na kterých NAT keep alive není možné zapnout, a proto je tato volba pro směr Odorik->zákazník u nové linky defaultně zapnuta. Je to také zvykem u většiny ostatních VoIP operátorů. Lepší stav je ale mít tuto volbu u nás na webu vypnutou a místo toho ji mít zapnutou na Vašem zařízení.
Pokud by keep alive bylo vypnuté na obou místech, po nějaké době (cca 2 minuty) po restartu nebudou fungovat příchozí hovory až do opětovné přeregistrace, která bývá zpravidla jednou za hodinu. Ve sluchátku uslyšíte dvakrát zazvonění (čeká se na odpověď) a poté to řekne, že volané číslo je nedostupné. Pakety se k Vám přes NAT nedostanou.

Obrázek
JPT
Příspěvky: 328
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: NAT keep alive co nejlépe

Příspěvek od JPT »

Já jsem původně myslel, že je to u Gigasetu označeno jako NAT Refresh time, tak jsem to změnil z 20sec na doporučovanou hodnotu pro keep alive 60sec, ale teď, když jsem se na to znova díval, tak NAT Refresh time je update routovací tabulky. Telefon funguje. Mám to měnit zpět na původní přednastavenou hodnotu 20sec ? A nebo se to vztahuje k tomu STUN serveru a je to nastavení vlastně neaktivní, když ho nemám zaplý ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NAT keep alive co nejlépe

Příspěvek od xsouku04 »

JPT píše:Já jsem původně myslel, že je to u Gigasetu označeno jako NAT Refresh time, tak jsem to změnil z 20sec na doporučovanou hodnotu pro keep alive 60sec, ale teď, když jsem se na to znova díval, tak NAT Refresh time je update routovací tabulky. Telefon funguje. Mám to měnit zpět na původní přednastavenou hodnotu 20sec ? A nebo se to vztahuje k tomu STUN serveru a je to nastavení vlastně neaktivní, když ho nemám zaplý ?
Ano myslím, že pomocí NAT Refresh time se bude nastavovat perioda, po jaké se keep alive pakety zasílají.
To záleží jaké NATy máte po cestě, většinou 60 sec v pohodě stačí. Kdyby byl telefon občas nedostupný, můžete to snížit na menší hodnotu. 40s je jistota. Celkem jistota je i to, co je tam defaultně, protože ještě nikdy jsme s tím nemuseli hýbat.
Nemyslím, že se to stahuje STUN server, ostatně všechny volby, co se vztahují ke STUN serveru, doporučujeme nepoužívat. STUN je prostě Ne Ne.
JPT
Příspěvky: 328
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: NAT keep alive co nejlépe

Příspěvek od JPT »

Povypínal jsem teda Keep Alive na ústředně a chtěl jsem to otestovat jestli to bude fungovat, ale Gigaset C610IP to asi neřeší posíláním keep alive paketů, ale když jsem vypl switch a druhý routr ze zásuvky, tak se po zapnutí gigaset vždycky hned znovu zaregistroval. Pak jsem restartoval APčko a to už se znova gigaset nezaregistroval, ale fungovalo to vpohodě.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: NAT keep alive co nejlépe

Příspěvek od xsouku04 »

Nyní jsme změnili defualtní hodnotu pro nově registrované zákazníky linky na Keep alive pro směr Odorik->zákazník na neaktivní. Všechny naše návody a automatické konfigurace tohle reflektují. (nebo měly by)
jiri.filip
Příspěvky: 111
Registrován: ned 04. lis 2012 10:14:43

Nastavení NAT keep alive na NOKIA E52

Příspěvek od jiri.filip »

Dobrý den,

zkouším vyladit kvalitu hovorů na NOKIA E52 přes VoIP.
Většinou slyším dobře protistranu, ale protistrana si stěžuje na výpadky mého hlasu.
Občas vypadává signál směrem od protistrany ke mně.

Napadlo mě podívat se na hodnoty nastavení NAT keep alive.
Na webu Odoriku jsem ve svém profilu deaktivoval NAT keep alive.

Hledal jsem v E52, kde lze nastavit hodnoty. Našel jsem toto: Menu - Ovlád. panel - Nastav. sítě - Advanced VoIP settings - NAT firewall settings - Domain paramaters - volba "sip.odorik.cz", kde jsou mimo jiné tyto položky:
1) "TCP NAT bind refresh timer" = -1
2) "UDP NAT bind refresh timer" = -1
Hodnota "-1" v některých programech odpovídá logickému "Ano". U těchto parametrů bych ale očekával zadání časového údaje. Pokud by zde skutečně měl být časový údaj, na jakou hodnotu bych ho měl nastavit?
3) "Used NAT protocol" nemá nastavenou žádnou hodnotu. Jestliže mám "Typ přenosu" ručně nastaven na "TCP", nemělo by v této položce 3) být také uvedeno "TCP"?

Našel jsem správně, nebo se to nastavuje (ještě) někde jinde?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8157
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení NAT keep alive na NOKIA E52

Příspěvek od xsouku04 »

jiri.filip píše:Dobrý den,

zkouším vyladit kvalitu hovorů na NOKIA E52 přes VoIP.
Většinou slyším dobře protistranu, ale protistrana si stěžuje na výpadky mého hlasu.
Občas vypadává signál směrem od protistrany ke mně.

Napadlo mě podívat se na hodnoty nastavení NAT keep alive.
Na webu Odoriku jsem ve svém profilu deaktivoval NAT keep alive.

Hledal jsem v E52, kde lze nastavit hodnoty. Našel jsem toto: Menu - Ovlád. panel - Nastav. sítě - Advanced VoIP settings - NAT firewall settings - Domain paramaters - volba "sip.odorik.cz", kde jsou mimo jiné tyto položky:
1) "TCP NAT bind refresh timer" = -1
2) "UDP NAT bind refresh timer" = -1
Hodnota "-1" v některých programech odpovídá logickému "Ano". U těchto parametrů bych ale očekával zadání časového údaje. Pokud by zde skutečně měl být časový údaj, na jakou hodnotu bych ho měl nastavit?
3) "Used NAT protocol" nemá nastavenou žádnou hodnotu. Jestliže mám "Typ přenosu" ručně nastaven na "TCP", nemělo by v této položce 3) být také uvedeno "TCP"?

Našel jsem správně, nebo se to nastavuje (ještě) někde jinde?
Nastavení NAT keep alive nemůže mít na kvalitu hovoru žádný vliv. Keep alive se používá jen k tomu, aby se bylo možné na číslo kdykoli dovolat. Tedy je to záležitost signalizace. Kdežto kvalita hovoru je záležitost RTP, které běhá na jiných portech. Kromě kvality internetu může pomoci změna kodeku.
Odpovědět