Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 12. lis 2013 12:38:41
Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Mám dlouhodobý problém s kvalitou hovoru, resp. spíš vůbec se spojením hovoru. Při první zavolání někdy neslyším příchozí hlas, druhá strana mě slyší, já mám hlucho. Po opětovném zavolání je vše ok a voláme bez problémů.
Toto se děje náhodně, některé hovory se spojí bez problémů napoprvé, některé ne, ve výpisu je vidět, že ke spojení došlo, ale hlas nefunguje. Děje se to v síti odorik i v mobilních sítích.
call id:
72232250 neslyším příchozí hlas
72233170 již vše v pořádku
72162993 neslyším příchozí hlas
72166322 již vše v pořádku
72167423 neslyším příchozí hlas
72168007 již vše v pořádku
72169610 neslyším příchozí hlas
72169709 již vše v pořádku
Z výpisu hovorů je to docela snadno poznat, protože obvykle ten první trvá do 10s, poté to jedna ze stran položí, a následuje ihned další hovor. Problém je, že jsem zavedl telefon rodičům a pokud se mi nepodaří tento nešvar odstranit, tak pravděpodobně s Odorikem skončím, vždy když se to stalo, tak jsem psal jsem již 2x přes "dotazy" v mém účtu uživatelského menu, ozval se někdo akorát jednou, s radou abych si zapnul STATS_In_BYE. To mám zapnuto, když jsem poslal další dotaz, tak už nikdo bohužel nereagoval. Mám tam PAP2T a za ním napojen analog.telefon + A510 IP. Prosím o radu.
Toto se děje náhodně, některé hovory se spojí bez problémů napoprvé, některé ne, ve výpisu je vidět, že ke spojení došlo, ale hlas nefunguje. Děje se to v síti odorik i v mobilních sítích.
call id:
72232250 neslyším příchozí hlas
72233170 již vše v pořádku
72162993 neslyším příchozí hlas
72166322 již vše v pořádku
72167423 neslyším příchozí hlas
72168007 již vše v pořádku
72169610 neslyším příchozí hlas
72169709 již vše v pořádku
Z výpisu hovorů je to docela snadno poznat, protože obvykle ten první trvá do 10s, poté to jedna ze stran položí, a následuje ihned další hovor. Problém je, že jsem zavedl telefon rodičům a pokud se mi nepodaří tento nešvar odstranit, tak pravděpodobně s Odorikem skončím, vždy když se to stalo, tak jsem psal jsem již 2x přes "dotazy" v mém účtu uživatelského menu, ozval se někdo akorát jednou, s radou abych si zapnul STATS_In_BYE. To mám zapnuto, když jsem poslal další dotaz, tak už nikdo bohužel nereagoval. Mám tam PAP2T a za ním napojen analog.telefon + A510 IP. Prosím o radu.
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Hmm, tak tady bych jako první šel po SIP ALG a případně firawallech a použil nestandardní porty...
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Zvláštní je také to, co vrátilo STATS_in_BYE viz obrázek,
jako by jedním směrem byl použit kodek g729 a ve druhém směru kodek g711u.
Možná je ten kodek ale špatně jen proto, že vůbec žádné pakety nepřišly, protože je po cestě zahodil
nějaký nejspíš vadný router/firewall.
Doporučuji povolit jediný kodek a to g711a=PCMA=ALAW. A zaškrtnout volbu "use prefered codec only."
Také dopouručuji preventivně udělat opatření proti SIP ALG, tedy místo na sip.odorik.cz se hlásit na sip.odorik.cz:6688
Samotná singalizace, která domlouvá RTP stream vypadá v pořádku.
Invite:
v=0
o=root 1065131894 1065131894 IN IP4 81.31.45.51
s=Odorik_UAC
c=IN IP4 81.31.45.51
t=0 0
m=audio 44298 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-16
a=silenceSupp:off - - - -
a=ptime:20
a=sendrecv
a=nortpproxy:yes
OK
v=0
o=- 205140299 205140299 IN IP4 192.168.1.179
s=-
c=IN IP4 192.168.1.179
t=0 0
m=audio 16428 RTP/AVP 18 100 101
a=rtpmap:18 G729a/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:100 NSE/8000
a=fmtp:100 192-193
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=ptime:30
a=sendrecv
jako by jedním směrem byl použit kodek g729 a ve druhém směru kodek g711u.
Možná je ten kodek ale špatně jen proto, že vůbec žádné pakety nepřišly, protože je po cestě zahodil
nějaký nejspíš vadný router/firewall.
Doporučuji povolit jediný kodek a to g711a=PCMA=ALAW. A zaškrtnout volbu "use prefered codec only."
Také dopouručuji preventivně udělat opatření proti SIP ALG, tedy místo na sip.odorik.cz se hlásit na sip.odorik.cz:6688
Samotná singalizace, která domlouvá RTP stream vypadá v pořádku.
Invite:
v=0
o=root 1065131894 1065131894 IN IP4 81.31.45.51
s=Odorik_UAC
c=IN IP4 81.31.45.51
t=0 0
m=audio 44298 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-16
a=silenceSupp:off - - - -
a=ptime:20
a=sendrecv
a=nortpproxy:yes
OK
v=0
o=- 205140299 205140299 IN IP4 192.168.1.179
s=-
c=IN IP4 192.168.1.179
t=0 0
m=audio 16428 RTP/AVP 18 100 101
a=rtpmap:18 G729a/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:100 NSE/8000
a=fmtp:100 192-193
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=ptime:30
a=sendrecv
- Přílohy
-
- one_way_audio_pap2.png (14.69 KiB) Zobrazeno 7226 x
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Hovor, který je v pořádku, má kodeky hlášene ve stats_in_bye stejné. Viz obrázek.
SIP signalizace domlouvající RTP stream se zdá být stejná.
Invite:
v=0
o=root 762946702 762946702 IN IP4 81.31.45.51
s=Odorik_UAC
c=IN IP4 81.31.45.51
t=0 0
m=audio 47954 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-16
a=silenceSupp:off - - - -
a=ptime:20
a=sendrecv
a=nortpproxy:yes
OK
v=0
o=- 205147274 205147274 IN IP4 192.168.1.179
s=-
c=IN IP4 192.168.1.179
t=0 0
m=audio 16430 RTP/AVP 18 100 101
a=rtpmap:18 G729a/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:100 NSE/8000
a=fmtp:100 192-193
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=ptime:30
a=sendrecv
SIP signalizace domlouvající RTP stream se zdá být stejná.
Invite:
v=0
o=root 762946702 762946702 IN IP4 81.31.45.51
s=Odorik_UAC
c=IN IP4 81.31.45.51
t=0 0
m=audio 47954 RTP/AVP 18 101
a=rtpmap:18 G729/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-16
a=silenceSupp:off - - - -
a=ptime:20
a=sendrecv
a=nortpproxy:yes
OK
v=0
o=- 205147274 205147274 IN IP4 192.168.1.179
s=-
c=IN IP4 192.168.1.179
t=0 0
m=audio 16430 RTP/AVP 18 100 101
a=rtpmap:18 G729a/8000
a=fmtp:18 annexb=no
a=rtpmap:100 NSE/8000
a=fmtp:100 192-193
a=rtpmap:101 telephone-event/8000
a=fmtp:101 0-15
a=ptime:30
a=sendrecv
- Přílohy
-
- pap2_stats_in_bye.png (15.91 KiB) Zobrazeno 7225 x
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 12. lis 2013 12:38:41
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
To už mi bylo také porazeno, abych si nastavil ALAW=PCMA G711a a nastavil "use prefered codec only".
Když to tak nastavím, tak se poté nedovolám vůbec tam ani zpět.
Zkoušel jsem to 20.10.
call id 70851628
Proto jsem to nastavil zpět jak to bylo. Měl bych tam mít ted nastaveno G729a "use prefered codec only". To byl režim, když jsem se aspon dozvonil. A takhle mi to jedině jakžtakž funguje.
Když to tak nastavím, tak se poté nedovolám vůbec tam ani zpět.
Zkoušel jsem to 20.10.
call id 70851628
Proto jsem to nastavil zpět jak to bylo. Měl bych tam mít ted nastaveno G729a "use prefered codec only". To byl režim, když jsem se aspon dozvonil. A takhle mi to jedině jakžtakž funguje.
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
LukasVitek píše:To už mi bylo také porazeno, abych si nastavil ALAW=PCMA G711a a nastavil "use prefered codec only".
Když to tak nastavím, tak se poté nedovolám vůbec tam ani zpět.
Zkoušel jsem to 20.10.
call id 70851628
Proto jsem to nastavil zpět jak to bylo. Měl bych tam mít ted nastaveno G729a "use prefered codec only". To byl režim, když jsem se aspon dozvonil. A takhle mi to jedině jakžtakž funguje.
U Vaší linky byl jediný povolený kodek g729 u nás na webu. PCMA jsem povolil nyní taktéž.
Je problém u odchozích, příchozích nebo obou druhů hovorů?
A neslyší vždy ten člověk za PAP2, tedy zlobí vždy a pouze jen směr internet -> Pap2? Nebo někdy i druhá strana?
Nicméně obávám se, že celý problém může být způsoben tím, že k PAP2 prostě žádné pakety nedojdou. U nás jsou u všech hovorů rtp streamy v obou směrech a v pořádku, u daných příkladů výše vždy v kodeku g729.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 12. lis 2013 12:38:41
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Vždy je problém na mojí straně, a neslyší člověk, který je za tím PAP2T.
Je jedno, zda je to odchozí anebo příchozí hovor.
Už přemýšlím, že PAP2T vyhodím a budu zkušebně měsíc volat bez toho. Ale radši bych to rozchodil i tak, protože využívám i druhý analog.telefon.
Z těch výpisů teda vidím, že se to snažilo volat v těch nepodařených spojeních jako dekoder G711u. Bohužel nejsem technicky na výši, ale přijde mi tedy logické, že pokud jsem neměl PCMA povoleno, sice mám nastaveno "preffered g729", ale i přesto jsem se tam (nevím tedy jak je to možné) nějakou chybou na PCMA dostal, tak to je prostě ten důvod proč bylo hlucho?
Je jedno, zda je to odchozí anebo příchozí hovor.
Už přemýšlím, že PAP2T vyhodím a budu zkušebně měsíc volat bez toho. Ale radši bych to rozchodil i tak, protože využívám i druhý analog.telefon.
Z těch výpisů teda vidím, že se to snažilo volat v těch nepodařených spojeních jako dekoder G711u. Bohužel nejsem technicky na výši, ale přijde mi tedy logické, že pokud jsem neměl PCMA povoleno, sice mám nastaveno "preffered g729", ale i přesto jsem se tam (nevím tedy jak je to možné) nějakou chybou na PCMA dostal, tak to je prostě ten důvod proč bylo hlucho?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Myslím, že důvod proč nebylo občas slyšet byl ten že nějaký router/NAT po cestě se rozhodnul, že prostě tento paketový stream dál nepřepošle. Tedy změna kodeku pravděpodobně nepomůže, ale rozhodně bych to zkusil. Třeba už jen proto, že alaw=g711a=PCMA má jinak velké pakety tak se problém nemusí projevit.LukasVitek píše:Vždy je problém na mojí straně, a neslyší člověk, který je za tím PAP2T.
Je jedno, zda je to odchozí anebo příchozí hovor.
Už přemýšlím, že PAP2T vyhodím a budu zkušebně měsíc volat bez toho. Ale radši bych to rozchodil i tak, protože využívám i druhý analog.telefon.
Z těch výpisů teda vidím, že se to snažilo volat v těch nepodařených spojeních jako dekoder G711u. Bohužel nejsem technicky na výši, ale přijde mi tedy logické, že pokud jsem neměl PCMA povoleno, sice mám nastaveno "preffered g729", ale i přesto jsem se tam (nevím tedy jak je to možné) nějakou chybou na PCMA dostal, tak to je prostě ten důvod proč bylo hlucho?
Jaký máte router a za kolika routery jste? Pokud to dělá váš router, mohl by pomoci restart, změna nastavení nebo výměna. Pokud nemáte veřejnou ip nebo to dělá někde po cestě u Vašeho poskytovatele internetu, může být nesmírně těžké ho o tom přesvědčit. Zvláště když se to stane jen občas.
Pap2 rozhodně nevyhazujte, ten za to předpokládám nemůže. Pokud by byl umístěn jinde, bude fungovat bez potíží.
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 12. lis 2013 12:38:41
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Dobrý den,
můžete pls prověřit dnešní hovor?
callid 72379461
Opět hlucho na mé straně. Budu u zařízení až zítra, nastavím tam to PCMA. Tento týden to dělá tedy dost neplechu
můžete pls prověřit dnešní hovor?
callid 72379461
Opět hlucho na mé straně. Budu u zařízení až zítra, nastavím tam to PCMA. Tento týden to dělá tedy dost neplechu
-
- Příspěvky: 5
- Registrován: úte 12. lis 2013 12:38:41
Re: Kvalita hovoru - někdy neslyším příchozí hlas
Dobrý den, takže mám TP LINK TLSF 100SD a za ním hned PAP2T a následně telefony. Restart proveden, nemám veřejnou adresu.
Dnes problém jiného rázu:
callid 72473336 hovor Odorik-Odorik přerušen. Následné 3 pokusy (72473366,72473387,72473419) o spojení hlásily že je naše číslo nedostupné(číslo neexistuje), ve výpisu mám ale uvedeno "počet zvonění", ale telefon nezvonil.
Nevím zda na to má vliv, a toho jsem si dříve nevšiml, že nás druhá strana už rok vytáčí pod nomandickým číslem, ačkoliv již máme i geografické. Ale jindy spojení funguje. V tom se nezvynám, na co to má vliv a na co ne.
Díky za informaci co se stalo, nastavím dnes ten PCMA.
Dnes problém jiného rázu:
callid 72473336 hovor Odorik-Odorik přerušen. Následné 3 pokusy (72473366,72473387,72473419) o spojení hlásily že je naše číslo nedostupné(číslo neexistuje), ve výpisu mám ale uvedeno "počet zvonění", ale telefon nezvonil.
Nevím zda na to má vliv, a toho jsem si dříve nevšiml, že nás druhá strana už rok vytáčí pod nomandickým číslem, ačkoliv již máme i geografické. Ale jindy spojení funguje. V tom se nezvynám, na co to má vliv a na co ne.
Díky za informaci co se stalo, nastavím dnes ten PCMA.