Stránka 1 z 2

Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 10. pro 2013 13:03:12
od jiri.filip
Dobrý den,

dnes jsem kolem 10 hod. dopoledne v průběhu 15 minut narazil u 2 VoIP hovorů na to, že ačkoliv jsem se volanému dovolal, do hovoru se nám pletla chybová hláška nejprve pravděpodobně ve španělštině a pak asi stejná v angličtině.
Něco ve smyslu, že „volané číslo není momentálně dostupné“. Španělsky neumím a na anglický text jsem nedával stoprocentně pozor, protože jsem byl naštvaný na maximum, neboť jsem kvůli té hlášce volanému téměř nerozuměl. :twisted:

Jednalo se o důležité hovory, které jsem záměrně realizoval z domova, kde mám připojení na Internet přes UPC (tedy podstatně kvalitnější než přes mobilní Internet u Vodafonu), aby nedocházelo k výpadkům při hovoru.
A když už nedošlo k výpadkům při hovoru z důvodu nekvalitního internetového připojení, byl hovor opakovaně rušen naprosto nesouvisející chybovou hláškou natolik, že jsem volanému prostě téměř nerozuměl.

Nevím, proč byly tyto 2 hovory (hovor na pevnou linku v ČR ID 74062196, resp. na mobilní číslo v ČR ID 74064376) směrovány pravděpodobně přes Španělsko. V každém případě je potřeba s tím něco udělat, aby k tomuto již nedocházelo. Taková „kvalita“ služby je pro mne při pevném připojení k Internetu neakceptovatelná.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 10. pro 2013 14:57:34
od xsouku04
Oba hovory jsme neposílali přes zahraničí, tedy pokud nebyla chyba u českého tranzitního operátora, tak hovory ČR neopustily.
Žádné anomálie jsme u nás v lozích nenašli, ani v onu dobu nezačínal u nás žádný hovor do španělsky mluvící země.
U hovorů jsou ale vidět nějaké ztracené pakety.
Pokud by se něco podobného opakovalo, dejte prosím zase vědět stejným způsobem, zapnuli jsme nyní podrobnější sledování.

Hovory byly ze SIP klienta, který se označoval User-Agent: Nokia RM-469 091.003 (cs) a kodek ALAW.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 10. pro 2013 21:53:11
od ViR
To byly hovory k téže osobě? Lze 100% vyloučit problém s nějakým systémem na straně volaného (např. s něčím takovýmto - http://www.recordiapro.com )?

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: stř 11. pro 2013 8:33:20
od Kristovec
Kdyby se to opakovalo,zkuste,prosím,nahrát tu spanelskou hlásku,prelozím do cestiny.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: stř 11. pro 2013 10:45:59
od jiri.filip
ViR: Každý z dotčených hovorů byl směrován jiné osobě (jak jsem psal, jeden na číslo pevné linky, druhý na mobilní číslo). Lze tedy stoprocentně vyloučit jakékoliv problémy s technickým zařízením na straně volaného.

Kristovec: Díky moc za nabídku. Jednak ale nevím, jak hlášku při hovoru ze svého mobilního telefonu (NOKIA E52) nahrát; jednak tím nehodlám ztrácet čas. Mám na práci x jiných věcí než dělat testera základních věcí, které by měly fungovat, ale nefungují, jak by měly. ;)
Jak jsem psal, španělsky sice neumím, ale některá slova mají celkem blízko k angličtině. Proto se domnívám, že obsah následující hlášky v angličtině je totožný s předcházející ve španělštině (tzn. volané číslo není monentálně k dispozici).

xsouku04: Ještě doplnění podobného případu, který se nedávno pro změnu stal mé přítelkyni, kterou jsem také přivedl k Odoriku. ID hovorů, kterých se to týkalo, zatím nemám a nevím, jestli si přítelkyně vzpomene, kterých hovorů na Ukrajinu se to týkalo, protože tam volá poměrně často. Nicméně opakovaně slyšela při volání na ukrajinské mobilní číslo hlášku v ukrajinštině, že "má nedostatečný kredit".
Nevím, jak si Odorik vyúčtovává spojení s ukrajinskými operátory. Jediné, co mě napadlo, je, že pokud by to bylo také na bázi předplaceného kreditu, klesl zůstatek kreditu Odoriku u tohoto (tranzitního) operátora pod přednastavenou minimální částku, což vyvolalo přehrání této hlášky.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: stř 11. pro 2013 12:42:24
od ViR
jiri.filip píše:ViR: Každý z dotčených hovorů byl směrován jiné osobě (jak jsem psal, jeden na číslo pevné linky, druhý na mobilní číslo). Lze tedy stoprocentně vyloučit jakékoliv problémy s technickým zařízením na straně volaného.
OK. Zásadní různost osob při obdobné technické závadě (téměř) vylučuje onu příčinu, která mne napadla.

Jinak samozřejmě, dvě různá čísla sice mohou, ale nemusí, znamenat dvě různé osoby. Může jít například jen o dvě různé cesty hovoru k téže osobě (naprosto běžné při kombinaci pevná/mobil, ale i předpoklad fungování eNUM), případně může jít o různé role téže osoby (firemní/soukromé číslo a pod.). Ve finále se ovšem mohou potkat ty hovory u identické (fyzické) osoby ve shodném zařízení, a je jistá pravděpodobnost, že "potkání se" hovorů může být co do způsobu zpracování obdobné jak v místě originace, tak v místě terminace k cíli, který je shodný, nebo obdobný. Respektive "poblíž" těchto míst.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: stř 11. pro 2013 15:03:43
od xsouku04
Pokud by se to opakovalo dejte vědět, měli bychom mít tentokráte více informací. Nahrávat není třeba.

Co se týče Ukrajiny, tak tam se tohle někdy stát může, je to tamní specifikum. Prostě zavěste a zavolejte ihned znovu a budete spojeni bez problémů.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 17. pro 2013 8:48:00
od jiri.filip
xsouku04: Dobrý den, tak můžete začít prohledávat své záznamy. Call ID 74499179, hovor před chvílí na tuzemskou pevnou linku.

Krátce po zahájení hovoru byla tuším 2x přehrána chybová hláška v obou jazykových verzích. Nejprve v jazyce, který bych maximálně tipnul na irštinu, pak v angličtině ("Number is not in use").

Hlasitost hlášky byla stejná jako u vedeného hovoru, takže jsem si s volaným nerozuměl.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 17. pro 2013 16:22:30
od xsouku04
jiri.filip píše:xsouku04: Dobrý den, tak můžete začít prohledávat své záznamy. Call ID 74499179, hovor před chvílí na tuzemskou pevnou linku.

Krátce po zahájení hovoru byla tuším 2x přehrána chybová hláška v obou jazykových verzích. Nejprve v jazyce, který bych maximálně tipnul na irštinu, pak v angličtině ("Number is not in use").

Hlasitost hlášky byla stejná jako u vedeného hovoru, takže jsem si s volaným nerozuměl.
U nás je daný hovor v pořádku. Porovnával jsem hovor mezi Vaši Nokií a naši ústřednou a mezi naší ústřednou a našim dodavatelem. Tedy předpokládám, že hlášky nějak vznikají na Nokii nebo po cestě, i když jak to nevím.
Jsou tam nějaké ztracené pakety směrem od Vás, takže se hovor občas mohl zadrhávat, nicméně proč jste slyšel hlášku z cizí země, to nevysvětluje.

V Irsku se mluví anglicky.

Asi bych Vám doporučil si hovory nechat u nás nahrávat vytočením prefixu. *086 před číslo. Nahrávka Vám přijde emailem (pokud máte tento email nastaven). Doporučuji si to vyzkoušet.

Re: Hovory s nesouvisející chybovou hláškou

Napsal: úte 17. pro 2013 17:43:33
od jiri.filip
xsouku04: Jak by mohly vznikat hlášky na Nokii? Navíc poprvé to byla kombinace španělština (pravděpodobně)/angličtina, dnes irština (asi)/angličtina.

Jinak irštinou se mluví v Severním Irsku i v Irské republice, i když je to menšinový jazyk (http://cs.wikipedia.org/wiki/Ir%C5%A1tina). To ale nevylučuje, že nějaký místní operátor používá tento jazyk jako výchozí pro hlášku.
Stejně tak je ale možné, že to nebyla irština, ale nějaký jiný jazyk.

Výpadky v hovoru jsem nezaznamenal. Pouze "rušení" tou hláškou.

Nahrávání vyzkouším a výsledek pošlu.