Kodek "PCMA,iLBC", i když je PCMA deaktivované

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
chovanecm
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24. kvě 2013 11:04:54

Re: Kodek "PCMA,iLBC", i když je PCMA deaktivované

Příspěvek od chovanecm »

Hmm, je možné, aby se bez změny nastavení aktivace / pořadí těch kodeků u klienta nebo na ústředně při jiném hovoru použil jiný kodek? Tady 74625720 to zas píše iLBC. Ani to snad nemusíte prověřovat, pokud myslíte, že to možné je.
chovanecm
Příspěvky: 23
Registrován: pát 24. kvě 2013 11:04:54

Re: Kodek "PCMA,iLBC", i když je PCMA deaktivované

Příspěvek od chovanecm »

Tak téměř jistě byl použit iLBC, táta říkal, že ho druhá strana špatně slyšela. Pro jistotu jsem mu tedy iLBC na Odoriku zakázal.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8154
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kodek "PCMA,iLBC", i když je PCMA deaktivované

Příspěvek od xsouku04 »

Museli jsme to vrátit zpátky, protože naše změny způsobovaly jiné problémy. Pořád se tím zabýváme.


Update. Použitý kodek doplňovala proxy, ale v některých případech, kdy obě zařízení mají více společných kodeků není možné použítý kodek určit jen ze SIP hlaviček. Doteď tam tedy v těchto případech mohl být špatný kodek,
nyní nově tam pro tento nejistý případ bude hodnota multy. (tedy jako více možných kodeků).


Podle tohoto příspěvku http://www.ietf.org/mail-archive/web/si ... 27865.html je teoreticky možné dokonce použitý kodek měnit během hovoru a to i bez toho, aby se provedlo reinvite. Ano velká část zařízení to pak nerozdejchá, protože je to implementačně složité, to ale tvůrci SIP neřešili.

Tedy pokud chcete mít jistotu, který kodek se používá, všechny ostatní zakažte buď u nás na ústředně, nebo na Vašem zařízení. V tom případě budete vždy vidět, ve výpise hovorů jaký kodek byl použit.
Pokud u nás na ústředně necháte povolených více kodeků, a též na vašem zařízení a nezaškrtnete volbu use_preferd_codec_only na Vašem zařízení, tak ze SIP hlaviček není poznat, který kodek byl nakonec použit a bude tam multy.
Když jsme zkusili nastavit na naší straně use_preferd_codec_only, nedělalo to dobrotu (občas nebylo slyšet u některých příchozích hovorů), proto jsme to museli zrušit.

Kdyby to náhodou z internetu zmizelo, tak cituji to nejpodstatnější:
> 4) Re-Negotiation -
> If A is initiating the call and sending the supported codec list say (1,2,3)
> A --> INVITE (SDP-> audio 1 2 3) --> B ( B supports 1 , 2, 3)
> A <-- 200 OK ( SDP audio 1, 2 ,3 <-- B
> A --> ACK --> B
> ( I guess the rtp will use codec 1)


rtp could be 1, 2, 3, or a combination.

> Now during the call say A wants to change the codec to 2, will it send
> the re-invite or SDP session has some provision for it( I just want to
> confirm, is it possible to change the codec without sending any SIP message)
> PS: I know i have made a lengthy mail, but it is very much required for
> me to understand some network behaviour and implementation.


> If 1,2,3 negotiated, it can just start using 2.

But I think this will break a number of implementations that make unjustified assumptions. I know there are big vendors with products that can only support one codec and must renegotiate to switch, and assume the first one in the answer is the one to be used.


So you would be well advised to send a new offer with just 2 if that is the one you want to use.
Tedy zařízení A i B, obě podporují kodeky 1 2 3, což si navzájem potvrdili. Jaký kodek nakonec požijit?
To specifikace SIP vůbec neříká. Může být použit jakýkoli kodek 1, 2 ,3. Nejčastěji to bývá kodek 1, protože je první v pořadí, ale není to zaručeno. V tomto případě u nás na proxy vložíme hodnotu multi.
Odpovědět