Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
MartinJ
Příspěvky: 18
Registrován: pon 10. úno 2014 13:27:02

Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od MartinJ »

Mám dotaz na problém s voláním v síti Odorik a do ostatních sítí.

S rodiči používáme Odorik pro volání mezi sebou. Obě strany k tomu používáme telefony Siemens Gigaset A510 IP.

Asi v prosinci minulého roku spojení přestalo fungovat. V telefonu je slyšet vyzvánění druhé strany, avšak po zvednutí sluchátka není slyšet zvuk.

Provedl jsem opětovné nastavení obou telefonů podle návodu http://www.odorik.cz/w/siemens_gigaset_a510ip

Hlavní co jsem změnil byly porty z 5060 na 6688. Jakoby se zdálo že spojení začalo fungovat, avšak po krátké době, při dalším volání, o několik hodin později, nebo druhý den, spojení opět nefungovalo.

Zde je popis v krocích:

1) Obě strany IP telefonu A510IP se obvykle dovolají mezi sebou, nebo kamkoliv na mobil. Asi 1 z 5 hovorů se sice dovolá, ale není slyšet a čas se odpočítává.
2) Pokud ihned po tomto volání uskutečním volání na druhý A510IP nebo na mobil, hovor opět není slyšet
4) Po nejakem case (nemám zjištěno - možná hodina) se opět dovolám jak na mobilní číslo tak na druhou A510IP

Myslel jsem si že je problém v mém routeru, ale není. Internet máme (já i moji rodiče) domů přiveden přes stejného WIFI providera. Začínám podezírat providera že je to u něho, ale nevím.

Zkoušel jsem dávat před číslo linky ** nebo ***. Problém to ale nevyřešilo.

Další věc, kterou zaznamenávám již od začátku volání s Odorikem (od r. 2012) je, že když někdo volá na A510IP z venku (mobil nebo pevná) tak občas hovor není slyšet. Ale jak jsem již řekl, problém zaznamenávám od začátku, kdežto problém mezi linkami odorik (s A510IP) zaznamenávám od prosince 2013.

Nevíte někdo co s tím?

Díky Martin
MartinJ
Příspěvky: 18
Registrován: pon 10. úno 2014 13:27:02

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od MartinJ »

Podařilo se mi vzít Wireshark log z tohoto neúspěšného hovoru, ale nevím jestli to pomůže. Log má 9MB. Uložil jsem ho na uloz.to:
http://uloz.to/xTyG6LVr/voip-mobil-neuspech-01-zip
heslo je a510ip

Martin
JPT
Příspěvky: 323
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od JPT »

Mě volání funguje na Gigasetu (sice teda 610ip) pořád. Pokud se neměnilo nastavení toho routeru a ani ničeho nikde jinde (nastavení gigasetu, nastavení v odorik samoobsluze) tak je možné, že něco měnil provider v síti co to způsobilo. A nebo co mě ještě napadá, tak gigaset si myslim sám instaluje updaty firmwaru, tak jestli to nemohlo být tím ?
JPT
Příspěvky: 323
Registrován: sob 03. lis 2012 22:21:05

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od JPT »

Jo a určitě pro vyřešení bude dobré napsat sem ID úspěšných a neúspěšných hovorů, které jsou v podrobném výpise a někdo z Odoriku to prozkoumá a určitě vyřeší.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od Kabek »

Přečtěte si: "Stanovení lokálních komunikačních portů pro VoIP" http://www.gigaset.com/fileadmin/legacy ... cs_CZE.pdf
Nastavte rozpětí RTP portů někam jinam (např. více jak 40000).
Osobně si myslím, že je problém u poskytovatele (WiFi připojení) a ani změna portů to nevyřeší....

Jestli jdou pakety, poznáte rovněž tak, že, i když není nic slyšet, počkáte, zda se spojení samo zruší. Odorik má časový dohled - nejdou-li pakety, pak cca po 15-ti sek. se spojení zruší.
Vilém
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 26. zář 2013 15:36:25

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od Vilém »

Sdělte mi Vaše telefonní číslo Simense Gigasetu A510IP na příklad 123456789123#9 to zjistíte tak, že zmáčknete a podržíte déle jiostik dolů, zmáčknete Možnosti a zmáčknete vlastní informace, tam uvidíte vlastní číslo Gigasetu. Nesdělujte číslo Odoriku. Já Vám zavolám a pomůžu s nastavením A510IP, tak aby fungoval správně, chyba je v nastavení A510IP a ne portech. Málokdo to ví, že Simens Gigasery všechny typy IP, můžou mezi sebou volat úplně zdarma po celém světě ať jsou kdekoliv a to mimo jakéhokoliv operátora jediná podmínka internet.
Uživatelský avatar
Pitomec
Příspěvky: 2580
Registrován: ned 27. lis 2011 21:26:33
Bydliště: Brno

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od Pitomec »

Ze Siemense na Siemense se dá buď volat přes Gigaset.net (což je už defacto zase nějaký prostředník, přes kterého to jde), anebo přímo z IP adresy na IP adresu (když jsou obě veřejné a pustí to routery po cestě).
Obrázek
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od Kabek »

Vilém píše:Sdělte mi Vaše telefonní číslo Simense Gigasetu A510IP na příklad 123456789123#9 to zjistíte tak, že zmáčknete a podržíte déle jiostik dolů, zmáčknete Možnosti a zmáčknete vlastní informace, tam uvidíte vlastní číslo Gigasetu. Nesdělujte číslo Odoriku. Já Vám zavolám a pomůžu s nastavením A510IP, tak aby fungoval správně, chyba je v nastavení A510IP a ne portech. Málokdo to ví, že Simens Gigasery všechny typy IP, můžou mezi sebou volat úplně zdarma po celém světě ať jsou kdekoliv a to mimo jakéhokoliv operátora jediná podmínka internet.
Mohl byste pak, moc prosím, zde napsat, v čem byla chyba? Jistě by to zajímalo ostatní.

Mám za to, jestli se někde ztrácí velké množství paketů nebo dojde k přerušení jejich přenosu, pak žádné nastavení nepomůže... Nejsou-li někde cestou některé porty nějakým způsobem omezovány, pak opravdu to není v portech.
alfi
Příspěvky: 718
Registrován: čtv 03. led 2013 15:31:10

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od alfi »

Vilém píše: Málokdo to ví, že Simens Gigasery všechny typy IP, můžou mezi sebou volat úplně zdarma po celém světě ať jsou kdekoliv a to mimo jakéhokoliv operátora jediná podmínka internet.
volání musí fungovat i přes ústřednu, tím spíše, pokud se problém projevuje i při volání do mobilní sítě.

podle popisu - někdy jde, někdy ne - tipuju na problém s routerem/modemem ala zapnuté SIP ALG. jsou i modemy (vdsl zyxel), které se takhle chovají i s vypnutým SIP ALG (pomůže upgrade sw), taky to může být router u providera (o síťových prvcích na cestě napoví traceroute). máte možnost na stejném internetu vyzkoušet jiný SIP telefon, i SW? máte možnost vyzkoušet jiný internet s gigasetem - klidně mobilní 3G? aneb problémový prvek můžete najít i vylučovací metodou.. :)
Uživatelský avatar
Tydýt
Příspěvky: 50
Registrován: sob 01. úno 2014 20:40:06

Re: Problém s voláním mezi dvěma A510IP uvnitř sítě ODORIK

Příspěvek od Tydýt »

Tak jsem se na ten strím díval. Je pravda, že se vyznačuje jednostrannou slyšitelností a to jen z IP telefonu ve vnitřní síti 192.168.100.119 směrem k VoIP ústředně Odorik. Naopak ale nic nepřichází, dokonce ani potvrzení paketů RTP. Protože pochybuji, že by byl problém na straně Odoriku (to určitě sami potvrdí), tak typuji problém na routeru. Zde může nastat problém, protože DSP je na jiné adrese, jak Odorik. To může špatně nastavený router vyhodnotit jako nějaký útok a blokovat. To by také potvrzovalo stav, kdy po přenastavení portů vše chvíli fungovalo, než to opět vyhodnotil jako útok. Proto bych se s tímto problémem obrátil přímo na poskytovatele internetu, zda nedělal nějaké změny v zabezpečení, nebo výměnu HW v době kdy to přestalo fungovat. Tam bych to typoval ...
Ale ještě pro pořádek. Strím není mezi dvěma Gigasety, ale protistrana je mobil.
_______________________________________ Obrázek
Odpovědět