Preruseni hovoru

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Preruseni hovoru

Příspěvekod Jakub » stř 11. čer 2014 22:51:08

Dobry den, v posledni dobe se mi nekolikrat stalo ze se hovor prerusil jen nekolik vterin po jeho zahajeni. Napriklad dva hovory z dnesniho rana cislo 88281770 a 88281689 se prerusily po 4-5 vterinach. Je technicky mozne mi rici co se v tomto pripade techto dvou hovoru stalo? Diky.
Jakub
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 23. lis 2012 12:29:49

Re: Preruseni hovoru

Příspěvekod xsouku04 » pát 13. čer 2014 13:22:13

Dobrý den,
naše ústředna nedostala potvrzení přijetí že Váš Arcadyan VGV7519 02.00.131W4 přijal informaci o tom, že hovor byl zdvihnut. Proto hovor zavěsila.

Takové potíže může způsobovat typicky SIP ALG. http://www.802.cz/sip-alg/
Nevím ale jestli je to Váš případ.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6713
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Preruseni hovoru

Příspěvekod Jakub » pát 13. čer 2014 21:03:37

V mem pripade se jedna o telefon pripojeny k DSL modemu, ktery podporuje SIP pripojeni. Prolezl jsem nastaveni modemu ale nikde jsem zminku o SIP ALG nenalezl, takze pokud je SIP ALG muj problem, nezda se ze ho muzu vypnout. Na druhou stranu je mozne, ze problem lezi nekde jinde, protoze predevcirem jsem mel prichozi hovor, ktery se neumyslne rozpojil po 3m6s. Jedna se o hovor cislo 88365970. Nelze z nej rozpoznat neco vic?
Jakub
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 23. lis 2012 12:29:49

Re: Preruseni hovoru

Příspěvekod xsouku04 » sob 14. čer 2014 12:21:51

Hovor 88365970 je 4 sekundy trvající hovor do Nizozemí. Stejná příčina jak výše.
Hledal jsem ve Vašem výpisu hovor 3m6s - 88365976 - jedná se o hovor z E71-1 RM-346 110.07.127 na Arcadyan VGV7519 02.00.131W4 a zavěšení vypadá vzniklo u nás. To mohu ještě prošetřit proč.

U nás to vypadá, že má Váš Arcadyan VGV7519 02.00.131W4 veřejnou adresu.
Jak to lze zjistit je popsáno zde: http://www.odorik.cz/w/registrovana_sip_zarizeni

Je to pravda ? Pokud ano SIP ALG lze vyloučit. SIP ALG totiž funguje jen na NATu a pokud má někdo veřejnou adresu být tam nemůže. Jelikož je zařízení zároven DSL modem, je verze s opravdovou veřejnou ip adresou docela pravděpodobná.

Další věc co bych doporučil zkusit je nahrát nový firmware na ten Arcadyan. Má nejnovější ?

Pokud je tam volba změna protokolu z UDP na TCP, mohlo by to též zabrat.

A také doporučuji změnit lokální port z 5060 na nějaký jiný náhodný. A zkusit se hlásit na jiný port u nás, ne 5060 ale 6688, 4488 - to je také prevence proti SIP ALG a mohlo by to pomoci snad i v jiném případě.

Pokud by tohle všechno nezabralo, můžeme pokusem a omylem vyzkoušet co přesně tomu Arcadyanu vadí a kdyžtak kvůli němu upravit SIP hlavičku, aby se to nestávalo.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6713
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Preruseni hovoru

Příspěvekod Jakub » ned 15. čer 2014 15:29:27

Ano, modem ma skutecne verejnou IP adresu, tzn. problemy s prekladem adres lze do urcite miry vyloucit. Zkusil jsem vase rady ohledne portu, ale bohuzel bez uspechu. Take jsem prosel menu a bohuzel nezda se, ze by mi bylo umozneno zmenit protokol z UDP na TCP, alespon ne primo v menu. Je mozne specifikovat protokol v ramci adresy podobne jako lze zadat port za dvojteckou?

Bohuzel v soucasne situaci nejsem schopen uskutecnit zadny hovor. Nejvice me ohledne techto komplikaci prekvapuje, ze se prvni problemy objevily az v nekolika poslednich tydnech/mesicich. Koukal jsem na firmware a podle uvedeneho data se zda, ze by problemy mohly souviset prave s jeho aktualizaci. Soucasny firmware ma datum z ledna tohoto roku, pricemz ja tento modem mam zhruba rok. Sam jsem aktualizaci neprovadel, takze nejspis byla provedena poskytovatelem na dalku (jedna se o modem i s funkci IPTV).

Nevim jak dlouhou historii odorik uchovava, ale pokud by problem byl skutecne vazan na aktualizaci firmware, nebylo by mozne porovnat soucasnou signalizaci se signalizaci u hovoru rekneme ze zacatku roku?

Diky!
Jakub
 
Příspěvky: 50
Registrován: pát 23. lis 2012 12:29:49

Re: Preruseni hovoru

Příspěvekod medvidek78 » úte 16. zář 2014 15:51:58

Dobry den,

mohl bych poprosit o analyzu hovoru ID: 966 380 80 (pripadne 967 818 32)? Posledni dobou mi pri spojeni s rodici hovor "zadrhava" a nejsem schopen zjistit co je pricinou. Na obouch konci linky se nachazi PAP2T zarizeni. Routery jsou bez SIP ALG . V pripade potreby dodam vice informaci ci vyzkousim nove nastaveni.

Dekuji.
medvidek78
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19. úno 2013 11:30:40


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník