Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Odpovědět
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Příspěvek od Georgius »

Zdravím,
včera jsem volal v rámci sítě Odorik (ID 91838977) z Grandstreamu na aplikaci odorik.exe (připojení přes domácí Wifi, internet se prý bere od nějakého místního wifináře). Slyšet bylo strašně špatně, tak jsem to po chvíli vzdal a zavolal ze stejného Grandstreamu (jen účtováno na jinou linku) - hovor ID 91840101- a bylo to zcela OK (to jenom v rámci ověřování a případné srovnání jak vypadalo odesílání dat ode mne). Diagnostikoval jsem správně zoufalou nekvalitu internetu na druhé straně ? Mělo by smysl zkusit *089 nebo měnit kodek v aplikaci odorik.exe ?

s díky
Georgius
Uživatelský avatar
Zedna
Příspěvky: 736
Registrován: stř 04. dub 2012 0:57:53

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Příspěvek od Zedna »

Doporucuji otestovat kvalitu internetoveho pripojeni pomoci programu SIPTest od Odorika:
http://www.odorik.cz/w/internet
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1208
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Příspěvek od xsouku04 »

Pro volání v síti je nejlepší, když si jitter buffer korektně nastavíte na obou koncových zařízeních.
U Odorik.exe ale tyto volby nemáme.

Vypadá to, že v tomto hovoru ale byl problém jak s downloadem tak uploadem a to přímo obrovský, takže by to stejně nepomohlo.

U nás můžeme změřit, jen jak moc pokazí upload, graf pro download by se musel snímat až na daném problémovém místě.
Přílohy
obrovky_jitter.png
obrovky_jitter.png (4.63 KiB) Zobrazeno 3497 x
Georgius
Příspěvky: 223
Registrován: pon 22. črc 2013 16:07:46

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Příspěvek od Georgius »

Děkuji oběma za vyčerpávající odpověď, zkusím druhou stranu instruovat jak použít ten test, snad to zvládnou ;-) - a pak to ISP omlátit o hlavu ...
Odpovědět