Stránka 1 z 1

Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Napsal: úte 22. črc 2014 14:18:52
od Georgius
Zdravím,
včera jsem volal v rámci sítě Odorik (ID 91838977) z Grandstreamu na aplikaci odorik.exe (připojení přes domácí Wifi, internet se prý bere od nějakého místního wifináře). Slyšet bylo strašně špatně, tak jsem to po chvíli vzdal a zavolal ze stejného Grandstreamu (jen účtováno na jinou linku) - hovor ID 91840101- a bylo to zcela OK (to jenom v rámci ověřování a případné srovnání jak vypadalo odesílání dat ode mne). Diagnostikoval jsem správně zoufalou nekvalitu internetu na druhé straně ? Mělo by smysl zkusit *089 nebo měnit kodek v aplikaci odorik.exe ?

s díky
Georgius

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Napsal: úte 22. črc 2014 14:27:49
od Zedna
Doporucuji otestovat kvalitu internetoveho pripojeni pomoci programu SIPTest od Odorika:
http://www.odorik.cz/w/internet
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=1208

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Napsal: úte 22. črc 2014 14:54:49
od xsouku04
Pro volání v síti je nejlepší, když si jitter buffer korektně nastavíte na obou koncových zařízeních.
U Odorik.exe ale tyto volby nemáme.

Vypadá to, že v tomto hovoru ale byl problém jak s downloadem tak uploadem a to přímo obrovský, takže by to stejně nepomohlo.

U nás můžeme změřit, jen jak moc pokazí upload, graf pro download by se musel snímat až na daném problémovém místě.

Re: Nepoužitelná kvalita hovoru v síti

Napsal: úte 22. črc 2014 15:17:45
od Georgius
Děkuji oběma za vyčerpávající odpověď, zkusím druhou stranu instruovat jak použít ten test, snad to zvládnou ;-) - a pak to ISP omlátit o hlavu ...