Internet

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Re: Internet

Příspěvekod xsouku04 » pát 25. črc 2014 10:53:58

Pro Gebu:

Pokud je slyšet občas katastrofálně, ale internet je ve stejnou dobu celkem ok, je to rozhodně indície hledat problém v lokální síti.
Setkali jsme se několikrát i s tím, že byl vadný jediný port např. na switchi. Občas to spraví restart.
Lokální síť může též přetížit jediné vadné zařízení.
Jistě důvodů může být více.

Mohlo by také lépe popsat, jak to tam je uděláno, a v který okamžik to nejvíce zlobí. Zlobí to vždy nebo jen někdy?
Když provádíte měření ve stejnou dobu, jako to výrazně zlobí, kvalita internetu je jen mírně zhoršená?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6712
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Internet

Příspěvekod GeBu » pát 25. črc 2014 11:37:08

Díky za ty tipy.
Já právě nevím. Pracovníci nejsou technické typy a dostat z nich kloudnou informaci je dost problém - mají tam jiné starosti než to sledovat. Já se k měřením dostanu právě vždy v úplně jinou dobu než oni volají. V polovině srpna se tam dostanu fyzicky a dám vědět.
Každopádně mi tato diskuse pomohla vyhodnotit to, že to asi nebude internetem, ale mohlo by to být v lokální síti a nebo opravdu nějaký kontakt: je tam brána a k ní připojený starý telefon.

xsouku04 píše:Mohlo by také lépe popsat jak to tam je uděláno, a v který okamžik to nejvíce zlobí. Zlobí to vždy nebo jen někdy ?
Když provádíte měření ve stejnou dobu jak to výrazně zlobí, kvalita internetu je jen mírně zhoršená ?
GeBu
 
Příspěvky: 501
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Re: Internet

Příspěvekod xsouku04 » pát 25. črc 2014 11:43:30

Jaké mají telefony. Pokud mají značku Linksys/Cisco, lze pak použit stats in buy informaci u konkrétních hovorů.
viewtopic.php?f=7&t=697

Pokud též špatně slyší druhá strana (problém s uploadem), problémy budou vidět u nás, pokud nám zašlete nějaké id problémového hovoru.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6712
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Internet

Příspěvekod Kabek » pát 25. črc 2014 12:00:37

"brána a k ní starý telefon..."

U toho telefonu stačí být "načatá" kroucená šňůra ke sluchátku. To je běžná bolest. Nejčastěji se to láme u sluchátka nebo u konektoru v telefonu. Zkuste prohodit u brány telefony, vadný za dobrý a uvidíte, zda se problém přestěhuje s telefonem nebo zůstane u té brány bez ohledu na telefon. Načatou šňůru také třeba poznáte, když při hovoru s ní budete u konektorů kroutit, tahat za ní apod. Hovor začne být přerušovaný, koktá, v hovoru to chrastí....
Kabek
 
Příspěvky: 524
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Internet

Příspěvekod GeBu » pát 25. črc 2014 12:44:38

Je to brána PAP2T-R2 koupená u 802. Na první lince je 802 a používá se více - hlavně zahraničí (východ) - je tam bezšňůrový telefon. Druhá linka je odblokovaná a je na ní Odorik - šňůrový telefon. Asi 3/4 roku ten Odorik běhal bez problémů. Najednou se problémy objevily a bylo to zrovna v době, kdy jsme upgradovali net na 8/2 Mbit/s (u stejného providera) a také jsme připojili do sítě další zařízení, takže došlo k naplnění portu switche. Další legrace je, že šňůra byla vyměněna několik týdnů před tím :). Na začátku týdne jsem je o přehození telefonů požádal (nemohu se tam opravdu nyní fyzicky dostat) a dost se kvůli vytížení té první linky bránili.
Je hodně těžké je přesvědčit na nějaké systematické sledování :(. Nikdy neprobíhá hovor na 802 i Odoriku ve stejnou dobu, ale na 802 ty problémy tolik nejsou (nemám detailní info). Uvidím jak dopadne experiment s přehozením telefonů a případně se tam v polovině srpna dostanu.
GeBu
 
Příspěvky: 501
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Re: Internet

Příspěvekod GeBu » pát 25. črc 2014 12:47:31

Podobné příznaky jako špatný net :) (tedy mimo to chrastění).
Kabek píše: Hovor začne být přerušovaný, koktá, v hovoru to chrastí....
GeBu
 
Příspěvky: 501
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Re: Internet

Příspěvekod GeBu » úte 30. zář 2014 22:04:24

Nakonec jsem se odhodlal k tomu, aby se na to od providera přišli podívat a zjistili, že mají něco se zařízením - vyměnili ho.
Nyní jsou parametry internetu excelentní: ztráta download 0,005% (1ks za 7 minut), upload 0%, průměrný ping 44 ms, maximální 84 ms, maximální jitter pro download do 6 ms, pro upload do 17 ms.
Uvidíme, jak bude vypadat hovor.
GeBu
 
Příspěvky: 501
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Předchozí

Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků