Internet

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Internet

Příspěvek od xsouku04 »

Pro Gebu:

Pokud je slyšet občas katastrofálně, ale internet je ve stejnou dobu celkem ok, je to rozhodně indície hledat problém v lokální síti.
Setkali jsme se několikrát i s tím, že byl vadný jediný port např. na switchi. Občas to spraví restart.
Lokální síť může též přetížit jediné vadné zařízení.
Jistě důvodů může být více.

Mohlo by také lépe popsat, jak to tam je uděláno, a v který okamžik to nejvíce zlobí. Zlobí to vždy nebo jen někdy?
Když provádíte měření ve stejnou dobu, jako to výrazně zlobí, kvalita internetu je jen mírně zhoršená?
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Internet

Příspěvek od GeBu »

Díky za ty tipy.
Já právě nevím. Pracovníci nejsou technické typy a dostat z nich kloudnou informaci je dost problém - mají tam jiné starosti než to sledovat. Já se k měřením dostanu právě vždy v úplně jinou dobu než oni volají. V polovině srpna se tam dostanu fyzicky a dám vědět.
Každopádně mi tato diskuse pomohla vyhodnotit to, že to asi nebude internetem, ale mohlo by to být v lokální síti a nebo opravdu nějaký kontakt: je tam brána a k ní připojený starý telefon.
xsouku04 píše:Mohlo by také lépe popsat jak to tam je uděláno, a v který okamžik to nejvíce zlobí. Zlobí to vždy nebo jen někdy ?
Když provádíte měření ve stejnou dobu jak to výrazně zlobí, kvalita internetu je jen mírně zhoršená ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Internet

Příspěvek od xsouku04 »

Jaké mají telefony. Pokud mají značku Linksys/Cisco, lze pak použit stats in buy informaci u konkrétních hovorů.
http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=7&t=697

Pokud též špatně slyší druhá strana (problém s uploadem), problémy budou vidět u nás, pokud nám zašlete nějaké id problémového hovoru.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Internet

Příspěvek od Kabek »

"brána a k ní starý telefon..."

U toho telefonu stačí být "načatá" kroucená šňůra ke sluchátku. To je běžná bolest. Nejčastěji se to láme u sluchátka nebo u konektoru v telefonu. Zkuste prohodit u brány telefony, vadný za dobrý a uvidíte, zda se problém přestěhuje s telefonem nebo zůstane u té brány bez ohledu na telefon. Načatou šňůru také třeba poznáte, když při hovoru s ní budete u konektorů kroutit, tahat za ní apod. Hovor začne být přerušovaný, koktá, v hovoru to chrastí....
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Internet

Příspěvek od GeBu »

Je to brána PAP2T-R2 koupená u 802. Na první lince je 802 a používá se více - hlavně zahraničí (východ) - je tam bezšňůrový telefon. Druhá linka je odblokovaná a je na ní Odorik - šňůrový telefon. Asi 3/4 roku ten Odorik běhal bez problémů. Najednou se problémy objevily a bylo to zrovna v době, kdy jsme upgradovali net na 8/2 Mbit/s (u stejného providera) a také jsme připojili do sítě další zařízení, takže došlo k naplnění portu switche. Další legrace je, že šňůra byla vyměněna několik týdnů před tím :). Na začátku týdne jsem je o přehození telefonů požádal (nemohu se tam opravdu nyní fyzicky dostat) a dost se kvůli vytížení té první linky bránili.
Je hodně těžké je přesvědčit na nějaké systematické sledování :(. Nikdy neprobíhá hovor na 802 i Odoriku ve stejnou dobu, ale na 802 ty problémy tolik nejsou (nemám detailní info). Uvidím jak dopadne experiment s přehozením telefonů a případně se tam v polovině srpna dostanu.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Internet

Příspěvek od GeBu »

Podobné příznaky jako špatný net :) (tedy mimo to chrastění).
Kabek píše: Hovor začne být přerušovaný, koktá, v hovoru to chrastí....
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Internet

Příspěvek od GeBu »

Nakonec jsem se odhodlal k tomu, aby se na to od providera přišli podívat a zjistili, že mají něco se zařízením - vyměnili ho.
Nyní jsou parametry internetu excelentní: ztráta download 0,005% (1ks za 7 minut), upload 0%, průměrný ping 44 ms, maximální 84 ms, maximální jitter pro download do 6 ms, pro upload do 17 ms.
Uvidíme, jak bude vypadat hovor.
Odpovědět