Prerusovane, sekane hovory

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvekod xsouku04 » úte 19. led 2016 14:13:01

Kabek píše:VoIP telefonie má svá specifika, která i ten nejlepší poskytovatel neovlivní. Internetové připojení zákazníka, jeho koncové zařízení a konfigurace... Proti tomu zákazník zase neovlivní vaši síť a konektivitu...


Jde o to, že ten problém se vyskytne, jen pokud má někdo mizerný upload. Co se jitteru týče. Lidí s tímto problémem je relativně málo. Potvrdilo se to zatím jen u několika málo případů. A to že má mizerný upload je pro něj i pro nás důležitá informace, kterou je potřeba znát a diagnostikovat a je specifická pro daného uživatele. Mít možnost zobrazit si graf nebo informaci o jeho vlastní kvalitě uploadu by určitě nikomu neuškodila. Kdo se nechce tím zabývat, nemusí, může se stále obrátit na nás.
Řešit se to dá dvěma způsoby. Tedy zlepšit si kvalitu uploadu, nebo použít extra jitter buffer u nás.

Také je možné, že problém vznikl někde dále po trase, a to je také dobré umět rozpoznat.

Co se týče těch nekvalitních implementací jitter bufferu - toho se samozřejmě dopouštějí značkové profesionální výrobci specializovaných zařízení.

Pokud ale výkyvy nejsou výrazně vyšší než 50 ms, fungují všechny implementace dobře. A výkyvy větší než 50 ms prostě obecně u VoIP nejsou dobré a je mnohem lepší jim zabránit, než to poté zachraňovat speciálním inteligentním jitter bufferem.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvekod Kabek » úte 19. led 2016 15:20:39

To máte pravdu.
Bohužel jsem se ne jednou setkal s internetovým připojením, kde upload byl tak "přiškrcen", že to již při trochu větším datovém vytíže zahazovalo pakety, že tam vznikaly i vteřinové výpadky. S tím bohužel žádný buffer nic nenadělá..... QoS nikdo v lokálních sítích nenastavuje, tak ani to nepomůže. Poslední čerstvá zkušenost je s jednou WiFi jednoho horského hotelu, mne slyšeli stále, ale já je z toho hotelu občas - pro VoIP k nepoužití.
Kabek
 
Příspěvky: 516
Registrován: čtv 03. led 2013 20:44:30

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvekod medvidek78 » ned 31. led 2016 20:29:04

Dobrý den,

mohl bych poprosit o analýzu hovorů: 149383345; 149354373; 149347485.

V poslední době se mi takřka vždy hovory rozpojí. Děje se tak pouze na této trase (PAP2T-PAP2T; oba Odorik). Na své straně jsem projel SIP test program a žádné ztracené pakety neregistruji.

Předem děkuji.
medvidek78
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 19. úno 2013 11:30:40

Re: Prerusovane, sekane hovory

Příspěvekod xsouku04 » ned 31. led 2016 23:46:06

medvidek78 píše:Dobrý den,

mohl bych poprosit o analýzu hovorů: 149383345; 149354373; 149347485.

V poslední době se mi takřka vždy hovory rozpojí. Děje se tak pouze na této trase (PAP2T-PAP2T; oba Odorik). Na své straně jsem projel SIP test program a žádné ztracené pakety neregistruji.

Předem děkuji.


Jsou tam záchvěvy několikavteřinového mizerného internetu, kdy to spíše nefunguje, než funguje. Viz grafy.
V jinou dobu internet funguje dobře, proto naměřit tyto potíže může být obtížné. Problémy s internetem má uživatel linky 419XX7 - též IP adresy, která je vidět v obrázcích.
Přílohy
spatny_internet1.png
spatny_internet1.png (7.56 KiB) Zobrazeno 868 krát
spatny_internet2.png
spatny_internet2.png (6.39 KiB) Zobrazeno 868 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6320
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník