Spojený hovor, strany se neslyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Odpovědět
5uch
Příspěvky: 453
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od 5uch »

např. Hovor ID - 144835384
po zvednutí hovoru druhou stranou se strany neslyšely. V poslední době nastalo nepravidelně několikrát (problém má volající).

Jde o tom prosím něco zjistit?
Pokud lze nápravu sjednat na straně telefonu - co dělat?
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od xsouku04 »

U nás proudí RTP v obou směrech v pořádku. Hovor je mezi dvěma PAP2T. Jedno používá kodek g729 a druhý ALAW=PCMA=G711A.
V obou směrech proudí v pořádku, jak ze strany volajícího tak volaného. Pravděpodobně se tedy zvukové RTP pakety ztratí cestou k PAP2T.
5uch
Příspěvky: 453
Registrován: stř 21. lis 2012 4:01:18

Re: Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od 5uch »

Díky... co z toho plyne pro mne? Mohu na PAPech nastavit něco, aby si lépe rozuměly? (mám pod kontrolou obě zařízení).
Omlouvám se, ale mne ta věta o použití nestejných kodeků dostatečně netrkne - abych věděl, co udělat.
VOX 802 -> Odorik byla jasná volba
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od Kabek »

Chcete-li, aby obě brány používaly stejný kodek G711a, pak nastavte u každé brány v položce "Audio Configuration Preferred Codec: G711a"
a u Odoriku u každého čísla "Povolené kodeky pro SIP": PCMA=G711A=ALAW na ANO, ostatní NE. Tím zabráníte případnému transkodování.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od xsouku04 »

Kabek píše:Chcete-li, aby obě brány používaly stejný kodek G711a, pak nastavte u každé brány v položce "Audio Configuration Preferred Codec: G711a"
a u Odoriku u každého čísla "Povolené kodeky pro SIP": PCMA=G711A=ALAW na ANO, ostatní NE. Tím zabráníte případnému transkodování.
Přesně tak, ale obávám se, že problém s různým kodekem nesouvisí. Přesto je dnes asi lepší kodek g729 úplně zakázat, má to trochu vliv na kvalitu hovoru.
To, že nebylo slyšet, bude nejspíše nějakým bugem síťového zařízení po cestě.
Jelikož u nás bylo vše v pořádku, problém měla internetová přípojka člověka, který neslyšel. ( i když slyšen byl).
A bylo to ve směru z internetu k němu.
Kabek
Příspěvky: 644
Registrován: čtv 03. led 2013 19:44:30

Re: Spojený hovor, strany se neslyší

Příspěvek od Kabek »

Ještě jedna poznámka.

Jak máte na branách nastavenou délku paketů?

Nastavení velikosti RTP paketů (zvukových paketů) na hodnotu 0.020

Nastavení se provede v záložce Voice -> Admin Login -> Advanced -> SIP - RTP Parameters

RTP Parameters
RTP Port Min: 16384 RTP Port Max:16482
RTP Packet Size: 0.020 Max RTP ICMP Err: 0
RTCP Tx Interval: 0 No UDP Checksum: no
Stats In BYE: no


Rozsah RTP portů je: 16384 - 16482.
Pro oboustrannou slyšitelnost musí být tyto porty na Vašem routeru či firewallu povoleny! Lze nastavit i jiné. Jelikož např. u mne není žádné omezení, tak mám nastaven plný rozsah 1024 - 40000.
Odpovědět