kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam OK
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Co, jak a kde se nahrává, když to není totéž jako to, co jde o vás ven?
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Nahrávání hovorů je možné pomocí prefixu *086 před vytočeným číslem.xtonda píše:Co, jak a kde se nahrává, když to není totéž jako to, co jde o vás ven?
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla# ... ms_odpoved
Nahraný hovor pak přijde na nastavený email. Tento email si nastavíte u dané linky ve stejné tabulce, jako je uvedeno SIP heslo.
V nahrávce se "kazy" způsobené zpožděnými pakety neprojeví, protože nahrávka se odešle až po ukončení hovoru. Tedy i pokud by se některé pakety zpozdily třeba o 2 vteřiny, stále to do konce hovoru stihnou.
Proto se může stát, že nahrávka je výrazně kvalitnější než hovor samotný.
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
To jak z uživatelského hlediska zapnout nahrávání vím/umím si najít, šlo mi o to jak je to řešeno technicky vevnitř. Pokud se bufferují pakety za celý hovor a až pak se z nich sestaví záznam, tak se to vysvětluje.
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Pak je ale taková nahrávka k posouzení kvality hovoru neobjektivní a tudíž pro tento účel zbytečná.
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Dobrý den, máme na lince zřejmě sdodný problém, který se projevuje už cca dva týdny. Do té doby bylo vše v pořádku (připojení přes WIFI hotspot). My slyšíme dobře, ale protistrana hlásí, že nás slyší trhaně a je jedno, jestli je to na pevnou linku, nebo mobilní telefon. Pořízené nahrávky jsou bez přerušení, ale jak už bylo v diskuzi řečeno, nic to neznamená. Domnívám se, že problém bude u nás, zřejmě zlobí switch, který je vložen mezi NanoStation Loco M5 a telefonním adaptérem Cisco SPA112. Kvalitu internetu bohužel otestovat nemohu, budu doma až nyní o víkendu, kdy zkusím switch vyměnit. Mohli byste se prosím namátkou podívat na níže uvedené ID, zda se z toho dá něco vyčíst? Předem děkuji.
ID hovoru: 177805527
ID hovoru: 177798472
S pozdravem
Loucký
ID hovoru: 177805527
ID hovoru: 177798472
S pozdravem
Loucký
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Internet je hodně špatný. Nemyslím si, že by tohle dělal switch, i když možné to je, ostatně ten můžete i během hovoru retartovat.jloucky píše:Dobrý den, máme na lince zřejmě sdodný problém, který se projevuje už cca dva týdny. Do té doby bylo vše v pořádku (připojení přes WIFI hotspot). My slyšíme dobře, ale protistrana hlásí, že nás slyší trhaně a je jedno, jestli je to na pevnou linku, nebo mobilní telefon. Pořízené nahrávky jsou bez přerušení, ale jak už bylo v diskuzi řečeno, nic to neznamená. Domnívám se, že problém bude u nás, zřejmě zlobí switch, který je vložen mezi NanoStation Loco M5 a telefonním adaptérem Cisco SPA112. Kvalitu internetu bohužel otestovat nemohu, budu doma až nyní o víkendu, kdy zkusím switch vyměnit. Mohli byste se prosím namátkou podívat na níže uvedené ID, zda se z toho dá něco vyčíst? Předem děkuji.
ID hovoru: 177805527
ID hovoru: 177798472
S pozdravem
Loucký
- Přílohy
-
- jitter.png (19.15 KiB) Zobrazeno 7775 x
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Dobrý den, vracím se k mému příspěvku špatné kvality hovorů. Minulou neděli jsem vyměnil switch, čímž jsem se ujistil, že problém nezpůsobuje. Kontaktoval jsem proto našeho providera a požádal jej o prověření kvality připojení. Na základě mého hlášení byla provedena aktualizace firmware wifi access pointu NanoStation M5 Loco a jeho přenastavení. Po tomto servisním úkonu se sice kvalita hovoru zlepšila (což také může být částečně i díky přenastavení sip portu na 6699) a hovor již není tak trhaný, ale přesto jsou v hovoru patrné opakující se výpadky.
Pošlete mi prosím ještě statistiku paketů a jejich ztrátovost k hovoru 179121769. Děkuji. S pozdravem JL
Pošlete mi prosím ještě statistiku paketů a jejich ztrátovost k hovoru 179121769. Děkuji. S pozdravem JL
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Graf hovoru 179121769 nyní vypadá viz obrázková příloha. Tedy oněch výkyvů je méně, ale stále jsou pořád natolik velké, že žádný jitter buffer nemůže pomoci.jloucky píše:Dobrý den, vracím se k mému příspěvku špatné kvality hovorů. Minulou neděli jsem vyměnil switch, čímž jsem se ujistil, že problém nezpůsobuje. Kontaktoval jsem proto našeho providera a požádal jej o prověření kvality připojení. Na základě mého hlášení byla provedena aktualizace firmware wifi access pointu NanoStation M5 Loco a jeho přenastavení. Po tomto servisním úkonu se sice kvalita hovoru zlepšila (což také může být částečně i díky přenastavení sip portu na 6699) a hovor již není tak trhaný, ale přesto jsou v hovoru patrné opakující se výpadky.
Pošlete mi prosím ještě statistiku paketů a jejich ztrátovost k hovoru 179121769. Děkuji. S pozdravem JL
- Přílohy
-
- nekvalitni_hovor.png (12.73 KiB) Zobrazeno 7696 x
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Dobrý den, s naším poskytovatelem internetu stále řešíme přetrvávající problémy s kolísající kvalitou připojení, na které poukazujeme od doby, kdy se ukázalo, že problém nebude u nás. V pondělí nám bylo nahlášeno, že provedli jakési posílení.
Pošlete mi prosím grafy hovorů k níže uvedeným ID, pro srovnání. Děkuji.
ID hovoru: 183591175 (sobotní hovor: protistrana si stěžuje, že nás slyší trhaně)
ID hovoru: 183646178 (nedělní hovor: protistranu slyšíme dobře, ani ona si nestěžuje)
ID hovoru: 183796933 (pondělní hovor: slyšel jsem pouze ze záznamu, nemohu proto posoudit)
O víkendu jsem prováděl vámi doporučeným programem SIP test. Ztrátovost příchozích paketů je vždy o něco vyšší než odchozích. V dopoledních, odpoledních a večerních hodinách, kdy je zvýšený traffic, se pohybuje většinou kolem 0,15÷0,2%. V brzkých ranních hodinách a pozdě večerních pak klesne k 0,05÷0,1%.
S pozdravem JL
Pošlete mi prosím grafy hovorů k níže uvedeným ID, pro srovnání. Děkuji.
ID hovoru: 183591175 (sobotní hovor: protistrana si stěžuje, že nás slyší trhaně)
ID hovoru: 183646178 (nedělní hovor: protistranu slyšíme dobře, ani ona si nestěžuje)
ID hovoru: 183796933 (pondělní hovor: slyšel jsem pouze ze záznamu, nemohu proto posoudit)
O víkendu jsem prováděl vámi doporučeným programem SIP test. Ztrátovost příchozích paketů je vždy o něco vyšší než odchozích. V dopoledních, odpoledních a večerních hodinách, kdy je zvýšený traffic, se pohybuje většinou kolem 0,15÷0,2%. V brzkých ranních hodinách a pozdě večerních pak klesne k 0,05÷0,1%.
S pozdravem JL
- xsouku04
- Administrátor
- Příspěvky: 8160
- Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam
Obrázky jsou v příloze.
Ztrátovost 0,05-0.12% naměřené SIPTESTem není až tak podstatná. Je to sotva postřehnutelné.
Dané tři hovory mají ztrátovost 0%. U hovoru 183591175 je problém se zpožďováním paketů. Tedy jitter.
Jsou tam ty vleké špičky, kdy se některé pakety zpozdí o více jak vteřinu. Na to je běžně používaný jitter buffer krátký a zakoktnutí je nevyhnutelné.
Vzhledem k tomu, že se jedná jen o krátké špičky, možná je to jen nějaký bug nějakého síťového zařízení po cestě, nebo něco po cestě potřebuje restartovat. Chtělo by, aby poskytovatel internetu mohl v reálném čase sledovat, co se v danou vteřinu, kdy se pakty zpožďují děje.
Ztrátovost 0,05-0.12% naměřené SIPTESTem není až tak podstatná. Je to sotva postřehnutelné.
Dané tři hovory mají ztrátovost 0%. U hovoru 183591175 je problém se zpožďováním paketů. Tedy jitter.
Jsou tam ty vleké špičky, kdy se některé pakety zpozdí o více jak vteřinu. Na to je běžně používaný jitter buffer krátký a zakoktnutí je nevyhnutelné.
Vzhledem k tomu, že se jedná jen o krátké špičky, možná je to jen nějaký bug nějakého síťového zařízení po cestě, nebo něco po cestě potřebuje restartovat. Chtělo by, aby poskytovatel internetu mohl v reálném čase sledovat, co se v danou vteřinu, kdy se pakty zpožďují děje.
- Přílohy
-
- Výběr_161.png (12.49 KiB) Zobrazeno 7546 x
-
- Výběr_163.png (16.1 KiB) Zobrazeno 7546 x
-
- Výběr_162.png (15.98 KiB) Zobrazeno 7546 x