Stránka 2 z 2

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: úte 29. bře 2016 10:28:27
od xtonda
Co, jak a kde se nahrává, když to není totéž jako to, co jde o vás ven?

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: úte 29. bře 2016 11:01:27
od xsouku04
xtonda píše:Co, jak a kde se nahrává, když to není totéž jako to, co jde o vás ven?
Nahrávání hovorů je možné pomocí prefixu *086 před vytočeným číslem.
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla# ... ms_odpoved
Nahraný hovor pak přijde na nastavený email. Tento email si nastavíte u dané linky ve stejné tabulce, jako je uvedeno SIP heslo.
V nahrávce se "kazy" způsobené zpožděnými pakety neprojeví, protože nahrávka se odešle až po ukončení hovoru. Tedy i pokud by se některé pakety zpozdily třeba o 2 vteřiny, stále to do konce hovoru stihnou.
Proto se může stát, že nahrávka je výrazně kvalitnější než hovor samotný.

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: úte 29. bře 2016 11:18:25
od xtonda
To jak z uživatelského hlediska zapnout nahrávání vím/umím si najít, šlo mi o to jak je to řešeno technicky vevnitř. Pokud se bufferují pakety za celý hovor a až pak se z nich sestaví záznam, tak se to vysvětluje.

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: úte 29. bře 2016 19:48:03
od swejzi
Pak je ale taková nahrávka k posouzení kvality hovoru neobjektivní a tudíž pro tento účel zbytečná.

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: čtv 15. zář 2016 13:32:07
od jloucky
Dobrý den, máme na lince zřejmě sdodný problém, který se projevuje už cca dva týdny. Do té doby bylo vše v pořádku (připojení přes WIFI hotspot). My slyšíme dobře, ale protistrana hlásí, že nás slyší trhaně a je jedno, jestli je to na pevnou linku, nebo mobilní telefon. Pořízené nahrávky jsou bez přerušení, ale jak už bylo v diskuzi řečeno, nic to neznamená. Domnívám se, že problém bude u nás, zřejmě zlobí switch, který je vložen mezi NanoStation Loco M5 a telefonním adaptérem Cisco SPA112. Kvalitu internetu bohužel otestovat nemohu, budu doma až nyní o víkendu, kdy zkusím switch vyměnit. Mohli byste se prosím namátkou podívat na níže uvedené ID, zda se z toho dá něco vyčíst? Předem děkuji.

ID hovoru: 177805527
ID hovoru: 177798472

S pozdravem

Loucký

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: čtv 15. zář 2016 20:39:02
od xsouku04
jloucky píše:Dobrý den, máme na lince zřejmě sdodný problém, který se projevuje už cca dva týdny. Do té doby bylo vše v pořádku (připojení přes WIFI hotspot). My slyšíme dobře, ale protistrana hlásí, že nás slyší trhaně a je jedno, jestli je to na pevnou linku, nebo mobilní telefon. Pořízené nahrávky jsou bez přerušení, ale jak už bylo v diskuzi řečeno, nic to neznamená. Domnívám se, že problém bude u nás, zřejmě zlobí switch, který je vložen mezi NanoStation Loco M5 a telefonním adaptérem Cisco SPA112. Kvalitu internetu bohužel otestovat nemohu, budu doma až nyní o víkendu, kdy zkusím switch vyměnit. Mohli byste se prosím namátkou podívat na níže uvedené ID, zda se z toho dá něco vyčíst? Předem děkuji.

ID hovoru: 177805527
ID hovoru: 177798472

S pozdravem

Loucký
Internet je hodně špatný. Nemyslím si, že by tohle dělal switch, i když možné to je, ostatně ten můžete i během hovoru retartovat.

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: pon 26. zář 2016 9:38:31
od jloucky
Dobrý den, vracím se k mému příspěvku špatné kvality hovorů. Minulou neděli jsem vyměnil switch, čímž jsem se ujistil, že problém nezpůsobuje. Kontaktoval jsem proto našeho providera a požádal jej o prověření kvality připojení. Na základě mého hlášení byla provedena aktualizace firmware wifi access pointu NanoStation M5 Loco a jeho přenastavení. Po tomto servisním úkonu se sice kvalita hovoru zlepšila (což také může být částečně i díky přenastavení sip portu na 6699) a hovor již není tak trhaný, ale přesto jsou v hovoru patrné opakující se výpadky.

Pošlete mi prosím ještě statistiku paketů a jejich ztrátovost k hovoru 179121769. Děkuji. S pozdravem JL

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: pon 26. zář 2016 17:08:03
od xsouku04
jloucky píše:Dobrý den, vracím se k mému příspěvku špatné kvality hovorů. Minulou neděli jsem vyměnil switch, čímž jsem se ujistil, že problém nezpůsobuje. Kontaktoval jsem proto našeho providera a požádal jej o prověření kvality připojení. Na základě mého hlášení byla provedena aktualizace firmware wifi access pointu NanoStation M5 Loco a jeho přenastavení. Po tomto servisním úkonu se sice kvalita hovoru zlepšila (což také může být částečně i díky přenastavení sip portu na 6699) a hovor již není tak trhaný, ale přesto jsou v hovoru patrné opakující se výpadky.

Pošlete mi prosím ještě statistiku paketů a jejich ztrátovost k hovoru 179121769. Děkuji. S pozdravem JL
Graf hovoru 179121769 nyní vypadá viz obrázková příloha. Tedy oněch výkyvů je méně, ale stále jsou pořád natolik velké, že žádný jitter buffer nemůže pomoci.

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: stř 02. lis 2016 10:38:19
od jloucky
Dobrý den, s naším poskytovatelem internetu stále řešíme přetrvávající problémy s kolísající kvalitou připojení, na které poukazujeme od doby, kdy se ukázalo, že problém nebude u nás. V pondělí nám bylo nahlášeno, že provedli jakési posílení.

Pošlete mi prosím grafy hovorů k níže uvedeným ID, pro srovnání. Děkuji.

ID hovoru: 183591175 (sobotní hovor: protistrana si stěžuje, že nás slyší trhaně)
ID hovoru: 183646178 (nedělní hovor: protistranu slyšíme dobře, ani ona si nestěžuje)
ID hovoru: 183796933 (pondělní hovor: slyšel jsem pouze ze záznamu, nemohu proto posoudit)

O víkendu jsem prováděl vámi doporučeným programem SIP test. Ztrátovost příchozích paketů je vždy o něco vyšší než odchozích. V dopoledních, odpoledních a večerních hodinách, kdy je zvýšený traffic, se pohybuje většinou kolem 0,15÷0,2%. V brzkých ranních hodinách a pozdě večerních pak klesne k 0,05÷0,1%.

S pozdravem JL

Re: kvalita hovoru - protistrana mě špatně slyší, ale záznam

Napsal: stř 02. lis 2016 12:48:17
od xsouku04
Obrázky jsou v příloze.

Ztrátovost 0,05-0.12% naměřené SIPTESTem není až tak podstatná. Je to sotva postřehnutelné.
Dané tři hovory mají ztrátovost 0%. U hovoru 183591175 je problém se zpožďováním paketů. Tedy jitter.
Jsou tam ty vleké špičky, kdy se některé pakety zpozdí o více jak vteřinu. Na to je běžně používaný jitter buffer krátký a zakoktnutí je nevyhnutelné.

Vzhledem k tomu, že se jedná jen o krátké špičky, možná je to jen nějaký bug nějakého síťového zařízení po cestě, nebo něco po cestě potřebuje restartovat. Chtělo by, aby poskytovatel internetu mohl v reálném čase sledovat, co se v danou vteřinu, kdy se pakty zpožďují děje.