UPC má nekvalitní net v závislosti na přidělené IP adrese
Napsal: stř 16. lis 2016 21:35:09
Ve zkratce: Mizerný internet od UPC se v některých případech může vázat na konkrétní přidělené ip adresy (výchozí brány). Internet je OK/mizerný v závislosti na tom jakou ip adresu zrovna přidělili. Přidělená ip adresa se mění spolu s koncovým zařízením (při režimu bridge) nebo se může měnit náhodně.
Celé: Na naší pobočce v Brně máme internet od UPC v režimu bridge, kdy IP adresy jsou přidělovány přímo routeru za ním. Do začátku tohoto týdne dělal router Fritzbox, kterého je ale na to škoda, protože je to především kvalitní VDSL modem.
Tak jsem jej vyměnil za jiný router. Přestože jsem naklonoval MAC adresu, UPC to neznámým způsobem poznalo a po cca roce přidělilo jinou veřejnou ip adresu. A začalo koktat, ztrácet pakety a mít odezvu nad 100 ms. Po výměně zpět na fritzbox jsme opět dostali původní veřejnou ip adresu a potíže ustaly.
Na první pohled to tedy vypadalo, že za koktání může nový router s openwrt.
Tak jsem zkusil třetí router. Router Netis WF2419E dostal zase ještě další ip adresu (přestože jsem použil klonování MAC adresy) a jel bez potíží.
Také jsem si na internetu našel, že firemním zákazníkům UPC zdarma nabízí statickou ip adresu. http://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/inte ... pevnou-ip/
Požádal jsem tedy o ni.
Dnes večer nám UPC opět změnilo ip adresu, právě na tu "statickou". Ve skutečnosti se ona statická prý stejně váže na MAC adresu, ale podobnou informaci je třeba z techniků tahat jako chlupy z deky a neříkají to moc jistě. A potíže s kvalitou internetu jsou zde opět. Tedy nic kromě IP adresy se nezměnilo a potíže na přípojce, kde nikdy nebyly, jsou zde opět. Vypadá to, že nám nekvalitní internet přidělili spolu s novou ip adresou.
Možné vysvětlení. Kromě poslední míle (nekvalitní vedení), čí potíže s modem může výpadky a zpoždění paketů způsobovat router UPC někde na páteřní síti. Potíže se buď projeví nebo neprojeví v závislosti na tom, který router dostanete přidělen. Router je přidělen spolu s ip adresou.
Setkal jste se s tím ještě někdo? Technici na UPC, na které mne přepojovali, když jsem volal na číslo 241005200, se zdají být docela marní. (více různých důvodů)
Nyní zapnuli nějaké sledování modemu. Pokud je ale problém na IP vrstvě s jejich routerem, nic nejspíš neuvidí. A "pingat" prý neumí, protože prý pracují za firewalem, který jim to ani nedovolí. Tak jsem zvědav, jak to budou řešit. Možná mi nezbude nic jiného, než říci, že novou statickou ip adresu nechci, protože koktá, a poté měnit MAC adresu tak dlouho, až dostanu nějakou IP adresu, co funguje OK. Ale kdykoli to mohou opět změnit opět na koktavou.
Problém je jen ve směru upload (tedy od nás směrem do internetu). U pingu na výchozí bránu (první router na straně UPC) se ztrácí chvílemi až 30 % paketů. Chvílemi se neztrácí nic, nebo něco mezi. V hovoru jsou obvykle cca půlvteřinové výpadky, které slyší protistrana.
Celé: Na naší pobočce v Brně máme internet od UPC v režimu bridge, kdy IP adresy jsou přidělovány přímo routeru za ním. Do začátku tohoto týdne dělal router Fritzbox, kterého je ale na to škoda, protože je to především kvalitní VDSL modem.
Tak jsem jej vyměnil za jiný router. Přestože jsem naklonoval MAC adresu, UPC to neznámým způsobem poznalo a po cca roce přidělilo jinou veřejnou ip adresu. A začalo koktat, ztrácet pakety a mít odezvu nad 100 ms. Po výměně zpět na fritzbox jsme opět dostali původní veřejnou ip adresu a potíže ustaly.
Na první pohled to tedy vypadalo, že za koktání může nový router s openwrt.
Tak jsem zkusil třetí router. Router Netis WF2419E dostal zase ještě další ip adresu (přestože jsem použil klonování MAC adresy) a jel bez potíží.
Také jsem si na internetu našel, že firemním zákazníkům UPC zdarma nabízí statickou ip adresu. http://www.upc.cz/pece-o-zakazniky/inte ... pevnou-ip/
Požádal jsem tedy o ni.
Dnes večer nám UPC opět změnilo ip adresu, právě na tu "statickou". Ve skutečnosti se ona statická prý stejně váže na MAC adresu, ale podobnou informaci je třeba z techniků tahat jako chlupy z deky a neříkají to moc jistě. A potíže s kvalitou internetu jsou zde opět. Tedy nic kromě IP adresy se nezměnilo a potíže na přípojce, kde nikdy nebyly, jsou zde opět. Vypadá to, že nám nekvalitní internet přidělili spolu s novou ip adresou.
Možné vysvětlení. Kromě poslední míle (nekvalitní vedení), čí potíže s modem může výpadky a zpoždění paketů způsobovat router UPC někde na páteřní síti. Potíže se buď projeví nebo neprojeví v závislosti na tom, který router dostanete přidělen. Router je přidělen spolu s ip adresou.
Setkal jste se s tím ještě někdo? Technici na UPC, na které mne přepojovali, když jsem volal na číslo 241005200, se zdají být docela marní. (více různých důvodů)
Nyní zapnuli nějaké sledování modemu. Pokud je ale problém na IP vrstvě s jejich routerem, nic nejspíš neuvidí. A "pingat" prý neumí, protože prý pracují za firewalem, který jim to ani nedovolí. Tak jsem zvědav, jak to budou řešit. Možná mi nezbude nic jiného, než říci, že novou statickou ip adresu nechci, protože koktá, a poté měnit MAC adresu tak dlouho, až dostanu nějakou IP adresu, co funguje OK. Ale kdykoli to mohou opět změnit opět na koktavou.
Problém je jen ve směru upload (tedy od nás směrem do internetu). U pingu na výchozí bránu (první router na straně UPC) se ztrácí chvílemi až 30 % paketů. Chvílemi se neztrácí nic, nebo něco mezi. V hovoru jsou obvykle cca půlvteřinové výpadky, které slyší protistrana.