Volaný neslyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Volaný neslyší

Příspěvekod rs78 » úte 14. bře 2017 20:50:41

Dobrý večer,

mohu prosím požádat o prověření hovorů: 200690039, 200688838,200688741, 200103761, 200103373, 200102894, 200102672, 200101878, 200101798. Ve všech případech si druhá strana stěžuje, že mě v průběhu hovoru přestala slyšet, docházelo k sekání hovorů a pod. V čem je problém? Lze to řešit nějakým nastavením?

děkuji za pomoc.
rs78
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 14. bře 2017 20:43:08

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xsouku04 » stř 15. bře 2017 9:31:44

Vypadá to, že to kazí UPC. Internet je kvalitní, ale jsou tam několikavteřinová slabá místa, kde se pakety zpožďují až o vteřinu nebo se dokonce ztrácí.

S UPC je těžké pořízení. Jak to dělá dlouho? Dost možná to samo přestane stejně jako to začalo.

Moje zkušenost je taková, že UPC sice dělá machra, co se rychlosti týče (až 300 Mbit,) co se týče kvality a spolehlivosti, je to docela bída, a když je nějaký problém, tak vás na infolince často vodí za nos.
Nejhorší je, když jsou potíže jen občas nebo špatně prokazatelné. Také hrozí, že v době, kdy to bude někdo sledovat, se to zrovna nestane. Je tedy asi třeba na UPC zapnout nějaké dlouhodobější monitorování, aby tohle viděli.

Když provádíte obyčejný ping, jsou tam také vidět ty výkyvy nebo ne? http://www.odorik.cz/w/internet#mereni_pres_tzv_ping

Nechte ten ping běžet déle, nejlépe přitom telefonujte, protože to dělá jen chvílema. A jak to začne koktat, zkontrolujte ping. Ping oni znají, mohli by to brát jako důkaz. I když sami ping asi provádět nemohou, protože je někdo prý dal za firewall. :) Možná se to ale změnilo.

Jinak zlobí směr od vás do internetu. Tedy ty grafy zobrazují zpožděné pakety, které přišli od vás - od volajícího. Jestli zlobí i druhý směr ve stejnou chvíli, nevím. To ale víte vy, jestli v tu dobu také špatně slyšíte.
Přílohy
internet_problem.png
internet_problem.png (5.17 KiB) Zobrazeno 172 krát
internet_problem2.png
internet_problem2.png (5.61 KiB) Zobrazeno 172 krát
internet_problem3.png
internet_problem3.png (16.4 KiB) Zobrazeno 172 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 5892
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod Pitomec » stř 15. bře 2017 9:53:03

Sám za sebe můžu říct, že je UPC poměrně v pohodě a jediný problém jsou ty nešťastné DNS (což jde ovšem vyřešit třeba Googlem). S taháním za nos souhlas, to dělají všichni velcí operátoři, že přiznají barvu, až když už nejde nijak ututlat, že je chyba opravdu u nich :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1744
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xtonda » stř 15. bře 2017 11:35:19

Já Odorik provozuju na UPC už několik let a nikdy s tím problém neměl, ale nemám sociální tarif (mám 200/20) a jako router mám relativně slušné PC s Ubuntu a iptables a základna telefonu je připojena kabelem a ne po Wifi.
xtonda
 
Příspěvky: 716
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xsouku04 » stř 15. bře 2017 11:47:27

Na pobočce v Praze i v Brně jsme měli VDSL a teď jsme přešli na UPC. Spolehlivost a různé zmatky a krátké výpadky jsou výrazně horší než je běžné u DSL. U DSL byly téměř nula. V Praze úplně jednoznačně, tam je to nějaká problémová ulice (Vladislavova) pro UPC, výpadek v průměru každý měsíc. V Brně to není tolik, ale kdybych to předem tušil, zůstal bych u VDSL na obou místech.

Samozřejmě domácnost má jiné požadavky, pokud to jednou za čtvrt roku jde několik hodin špatně nebo vůbec, celkem nic se nestane. Pravděpodobně si toho nevšimne protože ani internet v tu dobu nebude potřebovat. Pokud ale potřebujete v tu dobu pracovat, je to nepříjemný.
UPC cílí hlavně na domácnosti, tedy spolehlivost je vhodná spíše pro domácnosti. Ale asi také záleží na lokalitě a štěstí.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 5892
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod Pitomec » stř 15. bře 2017 12:05:03

Tady je ale potřeba říct, že UPC nabízí i korporátní služby (samozřejmě za patřičné ceny), takže kdo to potřebuje ve firmě s naprostou spolehlivostí, tak má možnost. Těžko ale čekat, že u home tarifu (nebo u business pro malé firmy a OSVČ) za pár stovek bude spolehlivost 99,99%.
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1744
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xsouku04 » stř 15. bře 2017 12:36:08

Pitomec píše:Tady je ale potřeba říct, že UPC nabízí i korporátní služby (samozřejmě za patřičné ceny), takže kdo to potřebuje ve firmě s naprostou spolehlivostí, tak má možnost. Těžko ale čekat, že u home tarifu (nebo u business pro malé firmy a OSVČ) za pár stovek bude spolehlivost 99,99%.


Předpokládám, že pokud je výpadek, tam jej většinou mají úplně všichni v dané lokalitě. Platit více nepomůže.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 5892
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod Pitomec » stř 15. bře 2017 13:12:41

Korporátní služby jsou na symetrických linkách, takže to asi nebude totéž co home připojení přes koax. Navíc je tam i záloha. Pokud se tedy bavíme o tomtéž: https://business.upc.cz/pdf/mle/MLE-Kon ... -popis.pdf
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1744
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xtonda » stř 15. bře 2017 13:17:08

Ano, čas od času je výpadek, většinou nízké jednotky hodin, ale nedělá mi to to, co ukazuje ten graf dole - 1 - 2 s mikrovýpadek co dvě minuty. Byť to připojení mám v domácnosti, tak ho používám dost intenzivně a i z práce se připojuji na internet tunelem přes domácí router, takže výpadek v řádu hodin nezaznamenám jen pokud jsem na dovolené nebo na víkend mimo domov.

Já sem z ADSL k UPC přecházel kvůli rychlost v roce 2007, za 1/0,25 na 5/1 Mbit a je fakt, že to DSL bylo daleko stabilnější co se týče výkyvů pingu a i rychlosti, u DSL i když sem pustil test rychlosti paralelně v obou směrech, tak DSL si svojí rychlost drželo, kdežto u UPC byl patrný celkem značný pokles.
xtonda
 
Příspěvky: 716
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod trevor12 » stř 15. bře 2017 18:55:12

ja uz jsem to vzdal, na androidu (nexus 7 2013) si proste volany stezuje ze mne spatne slysi a rozumi at volam pres LTE nebo optickou linku 2/2 Mbit, zacal jsem pouzivat zpetne volani uz na to nemam nervy .. neslo by zpetne volani (naopak) jeste zlevnit ? nebo ktery nokia hloupy mobil ma fakt proverene ze voip funguje tak ze si volany nestezuje ?
trevor12
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 25. kvě 2013 6:31:13

Další

Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků