Volaný neslyší

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xsouku04 » čtv 16. bře 2017 9:07:31

trevor12 píše:ja uz jsem to vzdal, na androidu (nexus 7 2013) si proste volany stezuje ze mne spatne slysi a rozumi at volam pres LTE nebo optickou linku 2/2 Mbit, zacal jsem pouzivat zpetne volani uz na to nemam nervy .. neslo by zpetne volani (naopak) jeste zlevnit ? nebo ktery nokia hloupy mobil ma fakt proverene ze voip funguje tak ze si volany nestezuje ?


Všechny telefony Nokia, co podporují VoIP, fungují, co se kvality týče, dobře. Jediné, co může občas zaškobrtnout, je Wifi. Wifi v malém telefonu prostě není úplně ideální věc na časté běžné použití.
Když je problém, jak na wifi tak LTE, je jasné, že je něco s telefonem. Jak špatně Vás slyší? Koktá to, nebo jste málo nahlas? Jaké programy jste zkoušel? Můžete napsat nějaké id hovoru? Nexus 7 by měl být kvalitní telefon, mělo by to jít vyřešit.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 5900
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod trevor12 » čtv 16. bře 2017 16:36:04

kokta to, vypadavaji jednotliva slova, muj projev je nesrozumitelny, nebo je tam nejaky brum zpetna vazba hluk na ktery si stezuje volany, id hovoru sem postnu az to zase zkusim a volany si bude stezovat (neni nejake cislo na ktere bych zavolal jen pro ucely testovani aby jsem ziskal id hovoru a feedback od volaneho ?)

zkousel jsem media5fone a CSipSimple, kodeky jsem ruzne stridal od tech co potrebuji maly datovy tok az po ty co pozaduji nejvetsi datovy tok, experimentoval jsem zkousel wifi i lte, zadny podstatny rozdil
trevor12
 
Příspěvky: 33
Registrován: sob 25. kvě 2013 6:31:13

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod rs78 » čtv 16. bře 2017 19:41:29

Dělá to pouze poslední týden, předtím jsem s tím nikdy problém neměl a zatím jsou problémy pouze při hovorech Odorik-Odorik, pokud volám do mobilní či pevné sítě ven, tak jsem nikdy problém neměl. Druhou stranu při problému slyším dobře, neslyší jen oni mě.

Zkoušel jsem ten ping a skutečně tam dochází ke znatelným výkyvům a to i tehdy, když netelefonuji.

radek@NTB-RADEK:~$ ping -c 1000 sip.odorik.cz
PING sip.odorik.cz (81.31.45.51) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=31 ttl=56 time=72.1 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=49 ttl=56 time=25.1 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=82 ttl=56 time=2901 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=83 ttl=56 time=1901 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=84 ttl=56 time=898 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=240 ttl=56 time=3644 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=241 ttl=56 time=2648 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=242 ttl=56 time=1648 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=263 ttl=56 time=22.1 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=294 ttl=56 time=620 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=316 ttl=56 time=37.9 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=399 ttl=56 time=409 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=452 ttl=56 time=1335 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=453 ttl=56 time=332 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=488 ttl=56 time=52.8 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=504 ttl=56 time=315 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=555 ttl=56 time=1286 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=556 ttl=56 time=280 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=607 ttl=56 time=246 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=658 ttl=56 time=1006 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=758 ttl=56 time=3680 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=759 ttl=56 time=2672 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=760 ttl=56 time=1664 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=766 ttl=56 time=43.4 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=794 ttl=56 time=29.6 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=812 ttl=56 time=2610 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=813 ttl=56 time=1601 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=814 ttl=56 time=596 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=865 ttl=56 time=563 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=917 ttl=56 time=1284 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=918 ttl=56 time=284 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=969 ttl=56 time=1250 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=970 ttl=56 time=253 ms
64 bytes from 81-31-45-51.static.masterinter.net (81.31.45.51): icmp_seq=971 ttl=56 time=14.3 ms

--- sip.odorik.cz ping statistics ---
1000 packets transmitted, 994 received, 0% packet loss, time 1000601ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.059/50.074/3680.755/276.140 ms, pipe 4

--- sip.odorik.cz ping statistics ---
1000 packets transmitted, 996 received, 0% packet loss, time 1000587ms
rtt min/avg/max/mdev = 12.001/48.999/2893.686/241.458 ms, pipe 3

Zkoušel jsem pro zajímavost i výsledky pingu z různých míst vnitřní sítě připojených kabelem a výsledky pingu na router jsou velmi podobné těm z routeru. Nejsem žádný expert na sitě, ale nemůže být problém v routeru? Že to třeba dostatečně neuroutuje? Mám tady od UPC koupený CISCO EPC3925 a je toho přes něj připojeno poměrně dost - 4 zařízení kabelem přímo z routeru (NAS, konzole, Liveware, Set-box) a dalších 5 přes Liveware adaptéry(PC a setboxy) a cca 7 přes wi-fi, ale dosud to vše běhalo a problém žádný nebyl.

--- 192.168.2.1 ping statistics ---
2600 packets transmitted, 2599 received, 0% packet loss, time 2603365ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.568/12.253/2484.009/102.452 ms, pipe 3

--- 192.168.2.1 ping statistics ---
3000 packets transmitted, 2965 received, 1% packet loss, time 2999267ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.605/25.730/3850.055/229.487 ms, pipe 4
rs78
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 14. bře 2017 20:43:08

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod xsouku04 » čtv 16. bře 2017 23:56:46

rs78 píše:Zkoušel jsem pro zajímavost i výsledky pingu z různých míst vnitřní sítě připojených kabelem a výsledky pingu na router jsou velmi podobné těm z routeru. Nejsem žádný expert na sitě, ale nemůže být problém v routeru? Že to třeba dostatečně neuroutuje? Mám tady od UPC koupený CISCO EPC3925 a je toho přes něj připojeno poměrně dost - 4 zařízení kabelem přímo z routeru (NAS, konzole, Liveware, Set-box) a dalších 5 přes Liveware adaptéry(PC a setboxy) a cca 7 přes wi-fi, ale dosud to vše běhalo a problém žádný nebyl.

Ty naměřené hodnoty jsou opravdu dost špatné.
Problém u Vás doma samozřejmě být může. Že by ale dlouhou latenci způsoboval nepřetížený router, tak s tím jsem se ještě nesetkal. Samozřejmě je pro jistotu dobré zkusit vše restartovat včetně UPC modemu.
Můžete lépe vysvětlit větu
výsledky pingu na router jsou velmi podobné těm z routeru.


Tedy když pingáte ip adresu svého routeru, jsou tam podobné velké odezvy? To by znamenalo problém v lokální síti.
Jak je možné lépe lokalizovat problém, je popsáno krátce zde. http://www.odorik.cz/w/internet#mam_nek ... je_problem
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 5900
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod rs78 » pát 17. bře 2017 18:13:14

Ty naměřené hodnoty jsou opravdu dost špatné.
Problém u Vás doma samozřejmě být může. Že by ale dlouhou latenci způsoboval nepřetížený router, tak s tím jsem se ještě nesetkal. Samozřejmě je pro jistotu dobré zkusit vše restartovat včetně UPC modemu.
Můžete lépe vysvětlit větu
výsledky pingu na router jsou velmi podobné těm z routeru.

Tedy když pingáte ip adresu svého routeru, jsou tam podobné velké odezvy? To by znamenalo problém v lokální síti.
Jak je možné lépe lokalizovat problém, je popsáno krátce zde. http://www.odorik.cz/w/internet#mam_nek ... je_problem


Včera jsem si udělal malé cvičení, všechno zresetoval, veškerou UPC kabeláž dle jejich pokynů dotáhnul, aby vše opravdu bylo jak má být a na dálku dělali měření síly signálu. Došli k tomu, že tam jsou nějaké abnormální hodnoty a to i v porovnání se sousedy, ale dál jsme nepokročili.

Přesně to jsem chtěl říct, když dávám ping zevnitř sítě na router, tak tam dochází ke stejným prodlevám jako když z routeru pinguji Váš server. To mi přijde divné - proto dedukuji, že by mohl být problém na routeru, když je stejná chyba na cestě do něj i z něj. Pingy jsem zkoušel z ntb připojeného přímo na router, pak z Livewire adaptéru, který rozvádí internet po zásuvkách po zbytku bytu a pak na jednotlivých koncových Livewire adaptérech před telefonem a počítači v různých pokojích. Výsledky byly ve všech místech velmi podobné.

V tom návodu na řešení problémů jak odkazujete mě zaujala zmínka o tom, že lze provoz ip telefonie na routeru dát s vyšší prioritou než zbytek. Procházel jsem rozhraní routeru, ale nic takového jsem tam nenašel. Je to standardní vlastnost každého routeru nebo to tam nemusí být?
rs78
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 14. bře 2017 20:43:08

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod rs78 » ned 19. bře 2017 0:30:30

Tak se mi to pravděpodobně podařilo vyřešit. Shodou okolností se mi podařilo najít diskuzi, kde se řešil podobný problém se zpožďováním paketů u stejného typu routeru a našel jsem tam i pravděpodobné řešení - vypnout v administraci routeru UPnP. Vyzkoušel jsem to a poté se hodnoty pingu významně zlepšily, doufejme, že to není jen náhoda.

--- 192.168.2.1 ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 1000706ms
rtt min/avg/max/mdev = 3.617/6.609/61.519/5.477 ms

--- 94.112.54.1 ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 1000537ms
rtt min/avg/max/mdev = 9.351/16.717/82.193/6.681 ms

--- sip.odorik.cz ping statistics ---
1000 packets transmitted, 1000 received, 0% packet loss, time 1000499ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.268/20.906/70.427/5.762 ms

Ideální to není, ale s těmito hodnotami, už by to snad mělo fungovat. Uvidíme jestli to bude zlepšení trvalé.

V souvislosti s laborováním s konfigurací routeru jsem narazil v jeho log souboru spoustu záznamů tohoto typu:
Description Count Last Occurence Target Source
TCP- or UDP-based Port Scan 3 Sat Mar 18 23:59:01 2017 94.112.54.247:59461 213.46.172.37:53
LAN-side UDP Flood 4 Sun Mar 19 00:32:35 2017 213.46.172.37:53 192.168.2.16:8522
TCP- or UDP-based Port Scan 1 Sun Mar 19 00:33:05 2017 94.112.54.247:17465 213.46.172.37:53
SYN Flood 1 Sun Mar 19 00:56:35 2017 172.217.23.194:443 192.168.2.20:52818
LAN-side UDP Flood 2 Sun Mar 19 00:56:42 2017 213.46.172.36:53 192.168.2.20:63099
SYN Flood 1 Sun Mar 19 00:56:44 2017 172.217.23.194:443 192.168.2.20:52820
TCP- or UDP-based Port Scan 1 Sun Mar 19 00:56:48 2017 94.112.54.247:60079 213.46.172.36:53
SYN Flood 38 Sun Mar 19 01:09:57 2017 2.16.204.94:80 192.168.2.23:58966
TCP- or UDP-based Port Scan 1 Sun Mar 19 01:09:57 2017 94.112.54.247:48553 213.46.172.37:53
SYN Flood 13 Sun Mar 19 01:11:33 2017 204.11.109.65:443 192.168.2.23:44674

Zkoušel jsem na dané lokální stroje nainstalovat SW firewall a povolit tam jenom to co opravdu nutně potřebuje přístup na net, ale stejně mi na routeru vyskakují další záznamy a to i z čistě nainstalovaného ntb s linuxem, kde žádné malware snad ani být nemůže. Je to velký problém, když router tohle odchytává? Zkoušel jsem na routeru nastavit přísnější režim, při kterém jsou otevřené jen opravdu nutné porty, ale přestala mi úplně fungovat ip telefonie, tak jsem to raději vrátil zpět.
rs78
 
Příspěvky: 6
Registrován: úte 14. bře 2017 20:43:08

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod gyrus » čtv 23. bře 2017 1:32:43

Všechny telefony Nokia, co podporují VoIP, fungují, co se kvality týče, dobře. Jediné, co může občas zaškobrtnout, je Wifi. Wifi v malém telefonu prostě není úplně ideální věc na časté běžné použití.


Dlouho jsem používal Nokii E66 a E52 k voip telefonování přes wifi k plné spokojenosti. Pak se něco stalo a v druhé místonosti (wifi-router je v první) hovory z těchto telefonů vypadávají, chvíli neslyším já, chvíli druhá strana. Zkoušel jsem změnit kanál, výkon wifi, ale bez žádného zlepšení, musím přejít do první místnosti a pak výpadky přestanou. Přitom žádná jiná zařízení v druhé místnosti nemají se síťovým připojením přes wifi problém. Nemáte někdo tip, jak situaci nejlépe vyřešit? S umístěním routeru nemohu nic udělat.
gyrus
 
Příspěvky: 10
Registrován: sob 05. pro 2015 21:14:45

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod jlo » pát 24. bře 2017 14:06:47

gyrus píše:Pak se něco stalo a v druhé místonosti (wifi-router je v první) hovory z těchto telefonů vypadávají, chvíli neslyším já, chvíli druhá strana. Zkoušel jsem změnit kanál, výkon wifi, ale bez žádného zlepšení, musím přejít do první místnosti a pak výpadky přestanou. Přitom žádná jiná zařízení v druhé místnosti nemají se síťovým připojením přes wifi problém. Nemáte někdo tip, jak situaci nejlépe vyřešit? S umístěním routeru nemohu nic udělat.


Podle toho, jak to popisujete, tak to „něco“ bych odhadoval na externí rušení signálu, který vysílá váš router. VOIP je ze své podstaty mnohem citlivější na kvalitu přenosu, než jakákoli jiná TCP/IP komunikace, tak proto to jiná zařízení nezaznamenávají. (Pokud by tam byl i jiný VOIP telefon připojený přes wifi, tak je to větší záhada, ale to mi z textu nevyplývá.)
Takže ve výsledku vás nepotěším: neuděláte s tím nejspíš nic. Teoreticky by šlo měřit signál a hledat zdroj rušení, ale to je, obávám se, v současné době dost složitý úkol.
jlo
 
Příspěvky: 75
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: Volaný neslyší

Příspěvekod jlo » pát 24. bře 2017 14:13:49

xsouku04 píše:
trevor12 píše:ja uz jsem to vzdal, na androidu (nexus 7 2013) si proste volany stezuje ze mne spatne slysi a rozumi at volam pres LTE nebo optickou linku 2/2 Mbit, zacal jsem pouzivat zpetne volani uz na to nemam nervy .. neslo by zpetne volani (naopak) jeste zlevnit ? nebo ktery nokia hloupy mobil ma fakt proverene ze voip funguje tak ze si volany nestezuje ?


Všechny telefony Nokia, co podporují VoIP, fungují, co se kvality týče, dobře. Jediné, co může občas zaškobrtnout, je Wifi. Wifi v malém telefonu prostě není úplně ideální věc na časté běžné použití.


Pro informaci, osobně používám VOIP na Nokii X3-02.5 cca 3 roky, výhradně přes wifi, dosti často - a nikdy jsem nezaznamenal problémy, s výhradou situací, kdy sám telefon signalizoval výpadky wifi sítě (vizuálně popsáno, síla signálu už nepředstavovala ani jednu čárku).
Nicméně, speciálně Nokia X3-02.5 má na různých fórech pověst telefonu s výbornou kvalitou VOIP - proto jsem ji taky pořizoval.
jlo
 
Příspěvky: 75
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Předchozí

Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník