Stránka 1 z 3

Volaný neslyší

Napsal: úte 14. bře 2017 19:50:41
od rs78
Dobrý večer,

mohu prosím požádat o prověření hovorů: 200690039, 200688838,200688741, 200103761, 200103373, 200102894, 200102672, 200101878, 200101798. Ve všech případech si druhá strana stěžuje, že mě v průběhu hovoru přestala slyšet, docházelo k sekání hovorů a pod. V čem je problém? Lze to řešit nějakým nastavením?

děkuji za pomoc.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 8:31:44
od xsouku04
Vypadá to, že to kazí UPC. Internet je kvalitní, ale jsou tam několikavteřinová slabá místa, kde se pakety zpožďují až o vteřinu nebo se dokonce ztrácí.

S UPC je těžké pořízení. Jak to dělá dlouho? Dost možná to samo přestane stejně jako to začalo.

Moje zkušenost je taková, že UPC sice dělá machra, co se rychlosti týče (až 300 Mbit,) co se týče kvality a spolehlivosti, je to docela bída, a když je nějaký problém, tak vás na infolince často vodí za nos.
Nejhorší je, když jsou potíže jen občas nebo špatně prokazatelné. Také hrozí, že v době, kdy to bude někdo sledovat, se to zrovna nestane. Je tedy asi třeba na UPC zapnout nějaké dlouhodobější monitorování, aby tohle viděli.

Když provádíte obyčejný ping, jsou tam také vidět ty výkyvy nebo ne? http://www.odorik.cz/w/internet#mereni_pres_tzv_ping

Nechte ten ping běžet déle, nejlépe přitom telefonujte, protože to dělá jen chvílema. A jak to začne koktat, zkontrolujte ping. Ping oni znají, mohli by to brát jako důkaz. I když sami ping asi provádět nemohou, protože je někdo prý dal za firewall. :) Možná se to ale změnilo.

Jinak zlobí směr od vás do internetu. Tedy ty grafy zobrazují zpožděné pakety, které přišli od vás - od volajícího. Jestli zlobí i druhý směr ve stejnou chvíli, nevím. To ale víte vy, jestli v tu dobu také špatně slyšíte.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 8:53:03
od Pitomec
Sám za sebe můžu říct, že je UPC poměrně v pohodě a jediný problém jsou ty nešťastné DNS (což jde ovšem vyřešit třeba Googlem). S taháním za nos souhlas, to dělají všichni velcí operátoři, že přiznají barvu, až když už nejde nijak ututlat, že je chyba opravdu u nich :D

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 10:35:19
od xtonda
Já Odorik provozuju na UPC už několik let a nikdy s tím problém neměl, ale nemám sociální tarif (mám 200/20) a jako router mám relativně slušné PC s Ubuntu a iptables a základna telefonu je připojena kabelem a ne po Wifi.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 10:47:27
od xsouku04
Na pobočce v Praze i v Brně jsme měli VDSL a teď jsme přešli na UPC. Spolehlivost a různé zmatky a krátké výpadky jsou výrazně horší než je běžné u DSL. U DSL byly téměř nula. V Praze úplně jednoznačně, tam je to nějaká problémová ulice (Vladislavova) pro UPC, výpadek v průměru každý měsíc. V Brně to není tolik, ale kdybych to předem tušil, zůstal bych u VDSL na obou místech.

Samozřejmě domácnost má jiné požadavky, pokud to jednou za čtvrt roku jde několik hodin špatně nebo vůbec, celkem nic se nestane. Pravděpodobně si toho nevšimne protože ani internet v tu dobu nebude potřebovat. Pokud ale potřebujete v tu dobu pracovat, je to nepříjemný.
UPC cílí hlavně na domácnosti, tedy spolehlivost je vhodná spíše pro domácnosti. Ale asi také záleží na lokalitě a štěstí.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 11:05:03
od Pitomec
Tady je ale potřeba říct, že UPC nabízí i korporátní služby (samozřejmě za patřičné ceny), takže kdo to potřebuje ve firmě s naprostou spolehlivostí, tak má možnost. Těžko ale čekat, že u home tarifu (nebo u business pro malé firmy a OSVČ) za pár stovek bude spolehlivost 99,99%.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 11:36:08
od xsouku04
Pitomec píše:Tady je ale potřeba říct, že UPC nabízí i korporátní služby (samozřejmě za patřičné ceny), takže kdo to potřebuje ve firmě s naprostou spolehlivostí, tak má možnost. Těžko ale čekat, že u home tarifu (nebo u business pro malé firmy a OSVČ) za pár stovek bude spolehlivost 99,99%.
Předpokládám, že pokud je výpadek, tam jej většinou mají úplně všichni v dané lokalitě. Platit více nepomůže.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 12:12:41
od Pitomec
Korporátní služby jsou na symetrických linkách, takže to asi nebude totéž co home připojení přes koax. Navíc je tam i záloha. Pokud se tedy bavíme o tomtéž: https://business.upc.cz/pdf/mle/MLE-Kon ... -popis.pdf

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 12:17:08
od xtonda
Ano, čas od času je výpadek, většinou nízké jednotky hodin, ale nedělá mi to to, co ukazuje ten graf dole - 1 - 2 s mikrovýpadek co dvě minuty. Byť to připojení mám v domácnosti, tak ho používám dost intenzivně a i z práce se připojuji na internet tunelem přes domácí router, takže výpadek v řádu hodin nezaznamenám jen pokud jsem na dovolené nebo na víkend mimo domov.

Já sem z ADSL k UPC přecházel kvůli rychlost v roce 2007, za 1/0,25 na 5/1 Mbit a je fakt, že to DSL bylo daleko stabilnější co se týče výkyvů pingu a i rychlosti, u DSL i když sem pustil test rychlosti paralelně v obou směrech, tak DSL si svojí rychlost drželo, kdežto u UPC byl patrný celkem značný pokles.

Re: Volaný neslyší

Napsal: stř 15. bře 2017 17:55:12
od trevor12
ja uz jsem to vzdal, na androidu (nexus 7 2013) si proste volany stezuje ze mne spatne slysi a rozumi at volam pres LTE nebo optickou linku 2/2 Mbit, zacal jsem pouzivat zpetne volani uz na to nemam nervy .. neslo by zpetne volani (naopak) jeste zlevnit ? nebo ktery nokia hloupy mobil ma fakt proverene ze voip funguje tak ze si volany nestezuje ?