Stránka 1 z 2

Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pát 18. srp 2017 8:26:02
od t-alva
Ahoj všem.
Mam problém v tom, že když mi někdo volá (ať už je to číslo z Odoriku nebo z klasické pevné) a já přijmu hovor, tak já volajícího slyším bez problému, ale on mě ne a já mu musím zavolat zpátky. Nejdřív sem si myslel, že je to tím, že moje Odorik-protistrana má něco špatně nastaveno, ale dnes sem to zkoušel z klasické pevné a bylo to samo, takže musí být chyba u mě. Už si ani nepamatuju, kdy naposledy to šlo normálně, ale žadny změny v nastavení sem nedělal. Telefon používám bezdrátový Panasonic. VOIP adaptér mám CISCO spa (číslo teď z hlavy nevím).
Napadá vás, čím by to mohlo být?
Díky za odpověď.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pát 18. srp 2017 11:13:46
od xsouku04
Potřebovali bychom id hovoru, abychom se mohli podívat, jestli je tam něco zvláštního. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pát 18. srp 2017 11:22:29
od t-alva
xsouku04 píše:Potřebovali bychom id hovoru, abychom se mohli podívat jestli je tam něco zvláštního. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu


A můžu ID rovnou sem?

Jedná se o tyto hovory"
Kód: Vybrat vše
ID hovoru:
220967081
220966553
220771203


Ale jak jsem psal, dělá to u všech příchozích hovorů.
Děkuji.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pát 18. srp 2017 11:45:09
od xsouku04
Vypadá to jako problém s kodeky. Ve směru Odorik-> cisco je použit kodek G729, v opačném směru je ale použit kodek ALAW.
Doporučuji na ciscu povolit jen kodek ALAW, aby si jej vynutilo.


Podobný problém jsem zaznamenal poprvé.
Také jsem se díval, že se hlásíte na sip.odorik.cz port 5060, tedy není vyloučeno SIP ALG.
Doporučuji se tedy pro jistotu hlásit na sip.odorik.cz:6688. Je možná že SIP ALG nějak zasahuje do SIP signalizace a tohle způsobí. SIP ALG se umí projevovat různě záhadně, tedy dost možná by zvládla i tohle.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pát 18. srp 2017 12:46:43
od t-alva
xsouku04 píše:Vypadá to jako problém s kodeky. Ve směru Odorik-> cisco je použit kodek G729, v opačném směru je ale použit kodek ALAW.
Doporučuji na ciscu povolit jen kodek ALAW, aby si jej vynutilo.


Podobný problém jsem zaznamenal poprvé.
Také jsem se díval, že se hlásíte na sip.odorik.cz port 5060, tedy není vyloučeno SIP ALG.
Doporučuji se tedy pro jistotu hlásit na sip.odorik.cz:6688. Je možná že SIP ALG nějak zasahuje do SIP signalizace a tohle způsobí. SIP ALG se umí projevovat různě záhadně, tedy dost možná by zvládla i tohle.


OK, vyzkouším to přenastavit a snad to bude fungovat.
Díky za radu.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: úte 08. led 2019 17:24:03
od hracka
Dobrý den, před chvílí jsem měl problém se dvěma hovory VOIP->mobil (ID hovorů 293851311 a 293851175). Nic jsem neslyšel, protistrana nevím, jestli něco slyšela (zapomněl jsem se pak zeptat), ale dle výpisu oba hovory byly spojeny, ale po pár sekundách asi protistrana zavěsila. Vzápětí mi protistrana zavolala, hovor proběhl bez problémů (používám CLIP, takže volala na mobilní číslo, které se jí zobrazilo, mimo Odorik).

Jiné dnešní VOIP hovory proběhly zdá se v pořádku.

Voláno přes wifi z Samsung Galaxy J3, z programu MizuDroid.

Děkuji za prověření.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: úte 08. led 2019 18:14:54
od xsouku04
hracka píše:Dobrý den, před chvílí jsem měl problém se dvěma hovory VOIP->mobil (ID hovorů 293851311 a 293851175). Nic jsem neslyšel, protistrana nevím, jestli něco slyšela (zapomněl jsem se pak zeptat), ale dle výpisu oba hovory byly spojeny, ale po pár sekundách asi protistrana zavěsila. Vzápětí mi protistrana zavolala, hovor proběhl bez problémů (používám CLIP, takže volala na mobilní číslo, které se jí zobrazilo, mimo Odorik).

Jiné dnešní VOIP hovory proběhly zdá se v pořádku.

Voláno přes wifi z Samsung Galaxy J3, z programu MizuDroid.

Děkuji za prověření.


Volaný také nemohl nic slyšet, protože od mizudroudu v jednom případě přišla tak jedna vteřina zvuku, ve druhém případě vůbec žádný.
A byl problém i se signalizací, kdy Mizudroid nepotvrzoval přijetí paketů. (možná mu žádné pakety nepřišly, nebo se jeho odpovědi ztrácely) Buď tedy Mizudroid fungoval špatně, nebo byl vážný problém s internetem.
Pravděpodobnější mi přijde ten internet.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 13:50:44
od 5uch
Zdravím, dnes zaznamenán problém s hovorem ID 304656299
Volající neslyšel po zvednutí hovoru protistranou, volaný protistranu slyšel.

Opakované volání stejným směrem ID 304656814 už bylo OK.
Nějaký nápad, co s tím?

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 15:49:39
od xsouku04
5uch píše:Zdravím, dnes zaznamenán problém s hovorem ID 304656299
Volající neslyšel po zvednutí hovoru protistranou, volaný protistranu slyšel.

Opakované volání stejným směrem ID 304656814 už bylo OK.
Nějaký nápad, co s tím?

U obou hovorů proudí u nás zvuk oběma směry. Kodek G.711a . Žádný rozdíl nevidím. Jako by se ve směru z internetu k vám neotevřel průchod přes NAT, nebo to dokonce záměrně blokoval firewall či nějaký vadný prvek na síti.

Hlásíte se na sip.odorik.cz:5060 , tedy vystavujete teoretickému působení kazítka jménem SIP ALG. Ale v tomto případě jsou v hlavičkách SIP paketů původní neveřejné adresy, tedy na SIP ALG to nevypadá.

Jiné vysvětlení by také mohlo být, že sice zvuk proudil oběma směry, ale v jednom směru může proudit třeba ticho. To se může stát, kdyby problém nebyl internetem ale třeba telefonem (bezdrátovým telefonem) na druhé straně nebo dokonce u vás.

Zkuste, jestli není možné zapnout volbu posílat statistiku při skončení hovoru. viewtopic.php?f=7&t=697
Nejsem si ale jist, jestli to umí váš starší Linksys, nebo se to týká jen novější modelů. Pak bych mohl říci, jestli k vám tyto pakety vůbec nedorazily, nebo je problém v něčem jiném.

Re: Volající neslyší

PříspěvekNapsal: pon 25. bře 2019 16:21:05
od 5uch
Díky pane Soukupe... nastavení Stats in BYE jsem i u PAP2T našel, zatím zapnul na své straně (volaný).
Nastavím ho i na druhé (volající) a dám vám vědět, pokud se to bude opakovat.

Samozřejmě to může být (nereprodukovatelná) chyba na straně HW (na kterékoli straně hovoru), ale s tím nepůjde nic moc dělat. :cry:
Já mohu opravit pouze chyby v nastavení na koncových zařízeních, vy zase chyby v infrastruktuře u vás.