Rozdíl mezi PING a RTT

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !

Rozdíl mezi PING a RTT

Příspěvekod GeBu » sob 20. led 2018 14:48:37

Podle návodu na wiki Odorik http://www.odorik.cz/w/internet jsme prováděli měření kvality internetu asi na 55 místech. Jedním z parametrů byl PING.
U některých měření byl výsledek měření příkazem PING a RTT programem siptest srovnatelný např. 15 ms a 18 ms. U jiných (a ne jednoho) byl výsledek z programu siptest výrazně větší (2x a více) než přímo příkazem PING např. 28 ms a 56 ms.
Co je důvodem? Liší se nějakým způsobem způsob měření pomocí příkazu PING a programu siptest?
GeBu
 
Příspěvky: 495
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28

Re: Rozdíl mezi PING a RTT

Příspěvekod xsouku04 » pon 22. led 2018 15:18:06

Přesnou odpověď na Váš dotaz neznám, pokusím se tak shrnout vše, co vím, snad to pomůže.

Popravdě program siptest bych nepoužíval na nic jiného než na testování ztrátovosti paketů, nebo též k tomu, abych zjistil kolik souběžných hovorů připojení snese předtím, než se parametry začnou zhoršovat. Měří ztrátovost paketů v obou směrech, což je velká výhoda. Nejčastěji ale bývá problém s jitter, tak ale měří podezřele dobré výsledky, i když připojení k internetu za moc nestojí. Tedy v tomto ohledu bych mu nevěřil. Na parametr RTT jsem se nikdy nezaměřoval, tedy nevím, jak moc je vypovídající.

Měření provádíme u nás u všech hovorů, a to hned dvakrát. Když vstupují do naší ústředny a když vystupují. Snadno tak můžeme ověřit, že naše ústředna kvalitu hovoru nezhoršuje. Tedy pro nás nejlepší je zobrazit si statistiky konkrétního skutečného hovoru. Máme v plánu tyto informace zpřístupnit všem zákazníkům, aby, když je protistrana špatně slyší, si mohli sami potvrdit nebo vyvrátit, že je problém v uploadu u jejich internetu. Zhoršení kvality hovoru, které se stane od nás k vám, ale nemůžeme změřit, protože protokol, který by to měl hlásit, je obecně nespolehlivý. Můžeme jen potvrdit, že pakety od nás odcházely ještě v pořádku. Kolik paketů se ztratilo nebo zpozdilo směrem od nás k zákazníkovi, tak bezpeční ví jen VoiP telefon dotyčného zákazníka.

Obecně je vždy nejlepší měřit kvalitu tím, že se udělá skutečný hovor, protože jedině tak tam proudí pakety správné velikosti, jejichž zpožďování nás zajímá. I když to není běžné, poskytovatel internetu může některý typ provozu upřednostnit. Např. menší pakety na jistých portech mohou mít přednost před většími. Je tedy možné, že někdy ping funguje lépe, protože má ping přednost nebo proto, že obsahuje menší pakety než samotný zvuk. Pravda i zvuk obsahuje velmi malé pakety, zato velké množství.

Na druhé straně zatím snad vždy, když byl výrazný problém s kvalitou hovorů, bylo možné ve stejnou dobu naměřit zhoršená odezva ping. Tedy jako orientační test je ping výborný.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6609
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Rozdíl mezi PING a RTT

Příspěvekod GeBu » pon 22. led 2018 22:35:56

Děkuji.
GeBu
 
Příspěvky: 495
Registrován: ned 13. úno 2011 0:14:28


Zpět na Kvalita a přerušování hovorů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků