Stránka 1 z 1

Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: ned 29. črc 2018 19:31:12
od Spocklw
Dobrý den
nesetkal jste se prosím někdo s problémem, že se přerušují hovory při volání přes VOIP?
Mám připojený Gigaset A510 IP přes router za NATem a doteď šlo vše bez problémů. Bez nějakých dalších zásahů se najednou začaly všechny hovory přerušovat (jak odchozí, tak příchozí) po různé době. Na displeji se pak vypíše Stav IP 702 a Žádné spojení s Odorik. Jsem na připojení od Netboxu, porty nastavené na 6688.
Zatím jsem zkusil nahradit DNS servery za googlovské, ale bez změny. Co jsem hledal, tak pravděpodobně půjde o nějaký problém, který se týká NATu, možná by pomohl STUN, ale jistě to nevím.
Nemáte někdo tušení o co by mohlo jít? Volání přes VOIP je teď kvůli tomuhle v podstatě nepoužitelné.

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: ned 29. črc 2018 22:21:09
od xsouku04
Pošlete id hovoru, který se přerušil, podívám se, kdo přerušení inicioval, a možná uvidím i proč. Mohl by to být i problém dect sluchátka. http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: pon 30. črc 2018 1:28:44
od Spocklw
Díky za odpověď, poslední 2 hovory, které se takto přerušily jsou 269255483 a 269253743
Sluchátko mě také napadlo, tam jsem bohužel zatím nepřišel na to, jak identifikovat případný problém s ním.

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: pon 30. črc 2018 9:41:40
od Spocklw
Tak jsem dnes vzal základnu s telefonem s sebou do kanceláře a se stejným nastavením telefon bez problémů udržel 3 x 10 minut hovoru bez výpadku. Takže je to něco s připojením / internetem doma. Jestli se nic dalšího nezjistí, tak asi začnu laborovat s routerem, zkusím reset do defaultu a nastavit znovu. Akorát se k tomu dostanu až za týden, odpoledne jedeme pryč.

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: pon 30. črc 2018 10:17:28
od xsouku04
Spocklw píše:Tak jsem dnes vzal základnu s telefonem s sebou do kanceláře a se stejným nastavením telefon bez problémů udržel 3 x 10 minut hovoru bez výpadku. Takže je to něco s připojením / internetem doma. Jestli se nic dalšího nezjistí, tak asi začnu laborovat s routerem, zkusím reset do defaultu a nastavit znovu. Akorát se k tomu dostanu až za týden, odpoledne jedeme pryč.


Zkusit telefon na jiném internetu je rozhodně dobrý nápad.
Problém je v tom, že přestane proudit RTP - tedy samotný zvuk směrem od vás k nám. A naše ústředna pak hovor autoamaticky zavěsí cca za 15 vteřin. Je to pojistka k tomu, aby když někomu přestane fungovat internet, tak tam hovor nevisel navěky.

Tedy opravdu je podezřelým router nebo poskytovatel internetu. Kromě chyby to může být též špatně fungující firewall nebo nějaká příliš inteligentní ochrana proti kde čemu. V tom případě by mohlo pomoci zkusit místo portu 6688 použít 5060, aby ta "ochrana" věděla, že je to VoIP, a přestala dělat naschvály.

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: stř 15. srp 2018 15:30:41
od Spocklw
Tak jen pro info (pochybuji že se to nějak snadno vyřeší) jsem se v tom nějakou dobu ještě vrtal... a netuším, kde je problém.

Gigaset A510 vypadává jen doma - v kanceláři funguje bez problémů.
SPA921 funguje bez problémů v obou lokalitách.

Zkoušel jsem u Gigasetu měnit v nastavení všechno, jak odchozí porty, tak porty na server (5060, 6688, 443), přepnutí TCP a UDP, na routeru jsem vypnul SPI... Napadlo mě, jestli třeba něco neruší sluchátko a to neztratí spojení, ale to by hlásilo, že se nemůže přihlásit k základně, ne že není připojení k síti.
Takže to vypadá, že se z nějakého důvodu začal nenávidět router (nějaký TP-Link s DD-WRT) s Gigasetem, jinak mě opravdu nenapadá, proč by pod stejným routerem SPA921 běžel normálně a Gigaset ne (a dříve šel a teď jinde také jde)...
Asi budu muset sehnat a zkusit ten jiný router, protože mít v kanclu kde je telefon u stolu bezdrátové sluchátko a doma v obýváku, kde na něj není místo, drátový je taky naprd.

Re: Přerušování hovorů přes VOIP

PříspěvekNapsal: čtv 16. srp 2018 15:32:31
od xsouku04
Spocklw píše:Tak jen pro info (pochybuji že se to nějak snadno vyřeší) jsem se v tom nějakou dobu ještě vrtal... a netuším, kde je problém.

Gigaset A510 vypadává jen doma - v kanceláři funguje bez problémů.
SPA921 funguje bez problémů v obou lokalitách.

Zkoušel jsem u Gigasetu měnit v nastavení všechno, jak odchozí porty, tak porty na server (5060, 6688, 443), přepnutí TCP a UDP, na routeru jsem vypnul SPI... Napadlo mě, jestli třeba něco neruší sluchátko a to neztratí spojení, ale to by hlásilo, že se nemůže přihlásit k základně, ne že není připojení k síti.
Takže to vypadá, že se z nějakého důvodu začal nenávidět router (nějaký TP-Link s DD-WRT) s Gigasetem, jinak mě opravdu nenapadá, proč by pod stejným routerem SPA921 běžel normálně a Gigaset ne (a dříve šel a teď jinde také jde)...
Asi budu muset sehnat a zkusit ten jiný router, protože mít v kanclu kde je telefon u stolu bezdrátové sluchátko a doma v obýváku, kde na něj není místo, drátový je taky naprd.


Zkuste mezi dát i jiný switch - mezi ty dva, co se nesnáší. To by mohlo také pomoci. Různé záhady může způsobovat i vadný nebo nesnášenlivý switch a to také jen za jistých okolností. A to třeba i jen na jediném portu. Sami jsme se tak docela dosti natrápili v našem koktajícím vlastním callshopu před deseti lety. Za koktající hovory na druhý konec světa nakonec mohl náš switch nejspíš kvůli mizerným zdrojům, ale zlobilo to jen někdy... :) Pravda ale je, že vyloučit šotka v lokálních sítí je někdy potřeba. Může to být i nějaké jiné nekorektně se chovající zařízení.