ZoiPer - nefunguje 6699

Je špatně slyšet ? Lze to řešit !
Prkny
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02. črc 2013 14:10:50

ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od Prkny »

Dobrý den,

mám problémy se sekáním VOIP hovoru. U mobilní aplikace ZoiPer jsem chtěl podle návodu nastavit hostitele na sip.odorik.cz:6699.
Bohužel mi to píše Registrace se nezdařila (Request Timeout 408).
Nevíte co s tím?
Děkuji.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8156
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od xsouku04 »

Timeout znamená, že se asi nepřihlašujete šestimístným číslem linky, a tak vás odorik považuje za útočníka neodpovídá? Nebo nefunguje internet? Máte aktivovaný SIP?
Prkny
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02. črc 2013 14:10:50

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od Prkny »

Vše mám nastaveno stejně. Pokud zadám hostitele sip.odorik.cz vše se připojí, pokud v tu samou chvíli zadám sip.odorik.cz:6699 napíše to onu chybu.
Internet běží.
jlo
Příspěvky: 149
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od jlo »

V žádném případě si nemyslím, že bych se vyznal v nastavení portů na ústředně Odoriku lépe nežli xsouku04 (pan Soukup), nicméně, co má (pravda, chabá) paměť sahá, tak ústředna (pro nešifrovaná přihlášení) vždy naslouchala, krom standardního SIP portu 5060, na portech 443 a 6688. Při použití TLS pak na portech 5061 a 6689. V takovém případě by samozřejmě sip.odorik.cz:6699 nemohlo fungovat, neboť na portu 6699 by ústředna nic nečekala - proto Request Timeout. (Pane Soukupe?)
Zkuste sip.odorik.cz:6688 nebo sip.odorik.cz:443 (bez TLS; to druhé je podle mne jistější) nebo sip.odorik.cz:6689 (máte-li zapnuté TLS – Zoiper ho vždy uměl, ale nevím, byla-li to výchozí volba).
Prkny
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02. črc 2013 14:10:50

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od Prkny »

Na druhou stranu v aplikaci MizuDroid mi sip.odorik.cz:6699 funguje bez problému.
jlo
Příspěvky: 149
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od jlo »

Tak to by tedy opravdu chtělo potvrdit od někoho, kdo tu ústřednu nastavuje, na jakých portech t.č. naslouchá. Nastavení sip.odorik.cz:6688 nebo sip.odorik.cz:443 (bez TLS), resp. sip.odorik.cz:6689 (TLS) jste zkoušel?
Prkny
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02. črc 2013 14:10:50

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od Prkny »

Toto potvrzení od někoho kompetentnějšího by to asi chtělo.
Nicméně v aplikaci ZoiPer nefungoval ani 443 ani 6689. V MizuDroid mi zabral Odorikem zmiňovaný 6699, tak jsem ostatní porty neřešil.
jlo
Příspěvky: 149
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od jlo »

Prkny píše:Toto potvrzení od někoho kompetentnějšího by to asi chtělo.
Zcela jednoznačně :(
Prkny píše: Nicméně v aplikaci ZoiPer nefungoval ani 443 ani 6689.
Tak to je ale opravdu divné. Na obou portech ústředna poslouchá a funguje to, sám to používám.
Zkuste když tak napsat mail na podporu Odoriku, když se sem asi tolik nedívají.
Teď mne jen napadá (vůbec vás nechci podceňovat, ale stává se leccos): V aplikaci Zoiper pro Windows i Linux se – jak si pamatuji – název serveru a číslo portu zadávají do různých políček, nepíše se to ve tvaru sip.odorik.cz:443. Není možné, že by Zoiper pro mobil to měl stejně, a to pole pro port se ukazovalo jen v nějakém „pokročilém nastavení“? (Takhle to má třeba Jitsi.) Pak bych si uměl představit, že je-li v poli, kde program očekává název serveru, řetězec tvaru sip.odorik.cz:443, přeloží se to na nějaký nesmysl...
Něco by se dalo zjistit, když se ve www rozhraní vašeho účtu na Odoriku podíváte na výpisy posledních pokusů o přihlášení.
Prkny píše: V MizuDroid mi zabral Odorikem zmiňovaný 6699, tak jsem ostatní porty neřešil.
Chápu :)
Mimochodem, vybavíte si, kde jste to doporučení portu 6699 viděl? Docela by mne to zajímalo...
Prkny
Příspěvky: 22
Registrován: úte 02. črc 2013 14:10:50

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od Prkny »

jlo píše: Na obou portech ústředna poslouchá a funguje to, sám to používám...
Nní možné, že by Zoiper pro mobil to měl stejně, a to pole pro port se ukazovalo jen v nějakém „pokročilém nastavení“? ....
Možné je všechno :) ... já to snad znovu nainstaluji a mrknu na to nastavení zda to tam nebylo nějaké ukryté... tupě jsem postupoval podle návodu na Odoriku (viz níže uvedený odkaz) ve kterém je ten port uvedený za adresou... na druhou stranu ten návod nemusí být aktuální.
jlo píše: Mimochodem, vybavíte si, kde jste to doporučení portu 6699 viděl? Docela by mne to zajímalo...
Prakticky hned v horní části stránky...
http://www.odorik.cz/w/zoiper_jitter_buffer
jlo
Příspěvky: 149
Registrován: pon 08. dub 2013 12:32:18

Re: ZoiPer - nefunguje 6699

Příspěvek od jlo »

Aha – děkuji. O zvětšení jitter bufferu jsem se nikdy zatím nezajímal (nikdy jsem to nepotřeboval ani já, ani nikdo okolo mne), tak mi to uniklo. Takže je jasné, že těch 6699 opravdu není překlep. A chápu, že to opravdu můžete potřebovat...

Jediné, co můžu říct, že jelikož porty 443 a 6688 opravdu aktuálně fungují, zkuste se spojit s podporou Odoriku, ať se podívají, co váš telefon přesně posílá... (pokud jim tedy něco přijde)
Odpovědět