Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Je libo vlastní telefonní číslo? Co to obnáší a jaké jsou možnosti.
Odpovědět
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od tuxmartin »

Dobry den,
sel by resit nasledujici problem:
"Je jedna SIM karta (asi O2) v pohotovostnim mobilu. Pri stridani pohotovosti si uzivatele mobil predavaji."
Je to hrozne neprakticke.

Moje idealni predstava by byla:
Jedno spolecne pohotovostni cislo, treba u Odoriku. Kazdy uzivatel vlastni SIM. Na webu (nebo idealne pres API) by bylo mozne nastavit presmerovani tohoto pohotovostniho cisla na mobil uzivatele, ktery ma dany tyden pohotovost.
- Pokud by uzivatel pohotovostni hovor nezvedl treba do 30s, doslo by k presmerovani na dalsiho.
- Snadno by bylo mozne menit v pripade potreby smerovani pohotovostniho cisla na konkretni SIM.
To by asi melo jit bez problemu.
Fungovaly by i SMS?
A jak s odchozim cislem? Je nejaka moznost spolu s presmerovanim pouzit i CLIP? Aby uzivatel, ktery ma aktualne pohotovost a vola ze sve SIM mel odchozi cislo pohotovostniho cisla. Treba i za cenu volani pres nejakou predvolbu, napr. *123 800123456.

Uzivatelske SIM by byly idealne existujici SIM od jinych operatoru. Slo by to s nimi?
Pripadne slo by to se SIM od Odorik?

Je neco podobneho resitelne?
Uživatelský avatar
michaels
Příspěvky: 143
Registrován: sob 18. led 2014 13:41:32

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od michaels »

Možná by to šlo řečit zpožděním voláním?
Zřídit tu linku a dát do paralelního vyzvánění
http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla
*08330800123456
*08345800654321

Příchozí SMSky nejdou přes Odorik, takže si myslím, že ty přesměrovat nejdou.

Co se týče CLIP, tak by pak dotyčný musel volat přes VoIP, kde se CLIP dá nastavit.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8137
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od xsouku04 »

tuxmartin píše:Dobry den,
sel by resit nasledujici problem:
"Je jedna SIM karta (asi O2) v pohotovostnim mobilu. Pri stridani pohotovosti si uzivatele mobil predavaji."
Je to hrozne neprakticke.
Souhlasím. Předávat si mobil "pohotovost" je to nejhorší možné řešení. Všichni mobilní operátoři (s výjimkou předplacených karet O2) umí podmíněné přesměrování.
Tedy např. přesměrování v případě vypnutého telefonu, nebo když to chvíli nikdo nezdvihá. Což už je podstatně lepší. Ten, kdo nemá službu, by prostě telefon jen vypnul. Přeposílat se ale nebudou SMS zprávy. Řetězit více přesměrování za sebe může zvyšovat latenci, poruchovost a navíc každé přesměrování se platí, pokud nemáte neomezené tarify. Tedy je to spíše jen pro několik málo lidí. Také může být problém v domluvě, pokud zrovna u vás tohle nejde nastavovat přes web ale jen z jednotlivých SIM. Špatně pak budete zjišťovat, kdo že kde má chybu.
tuxmartin píše:Dobry den,
Moje idealni predstava by byla:
Jedno spolecne pohotovostni cislo, treba u Odoriku. Kazdy uzivatel vlastni SIM. Na webu (nebo idealne pres API) by bylo mozne nastavit presmerovani tohoto pohotovostniho cisla na mobil uzivatele, ktery ma dany tyden pohotovost.
- Pokud by uzivatel pohotovostni hovor nezvedl treba do 30s, doslo by k presmerovani na dalsiho.
- Snadno by bylo mozne menit v pripade potreby smerovani pohotovostniho cisla na konkretni SIM.
To by asi melo jit bez problemu.
Fungovaly by i SMS?

Ano tohle jde u nomadických a geografických čísel u Odorik. Můžete si nastavit paralelní, nebo zpožděné paralelní vyzvánění. A celé to může ovládat více lidí. Nastavení vidí všichni a je přehledné. Lze to použít i na mobilním čísle, ale to byste museli nejdříve mobilní číslo přesměrovat na nomadické nebo geografické.
Bohužel SMS přesměrovat nelze. Tedy jediné řešení je mít nějaké zařízení, co by SMS přijímalo a posílalo třeba na mail (více mailů), nebo nějakým jiným způsobem dávalo k dispozici všem, co ty SMS potřebují číst. Předpokládám, že by na to mohla existovat nějaká android aplikace.
Stejným způsobem by ste mohli na dálku odesílat SMS s využitím internetu. Bohužel ale nemám nic vyzkoušeného, co bych mohl rovnou doporučit běžným uživatelům.

tuxmartin píše: A jak s odchozim cislem? Je nejaka moznost spolu s presmerovanim pouzit i CLIP? Aby uzivatel, ktery ma aktualne pohotovost a vola ze sve SIM mel odchozi cislo pohotovostniho cisla. Treba i za cenu volani pres nejakou predvolbu, napr. *123 800123456.

Uzivatelske SIM by byly idealne existujici SIM od jinych operatoru. Slo by to s nimi?
Pripadne slo by to se SIM od Odorik?

Je neco podobneho resitelne?
S odchozím číslem je to také řešitelné. Možností je více, i když žádná není úplně super pohodlná pro všechny případy. Nejednodušší je volání z internetu, kdy je možné volat rovnou s libovolným předem ověřeným číslem. Pokud je dotyčný na cestě, volání přes internet nepřipadá v úvahu. Volat z identitou vybraného čísla je možné buď přes přístupové číslo (dočasně přesměrovaný hovor) - hodí se, pokud máte neomezené tarify, nebo pomocí zpětného volání. V případě simkarty Odorik můžeme natvrdo změnit číslo volajícího na libovolné jiné.

Jsem rád, že se na tohle ptáte. Myslím, že mít možnost střídat více lidí na jednom čísle tak, aby žádný hovor nebyl zmeškán a nikdo nebyl zbytečně přetížen nebo vyrušován je docela zásadní. Možné je také nechat číslo paralelně vyzvánět více lidem a hovor vždy vyřídí ten, koho to nejméně vyruší od toho, co právě dělá.


Ideální je mít jako podporu pevné číslo. Ne mobilní. Na pevné číslo se SMS neposílají a pokud by přecijen někdo poslal, dostanete text jako email (příloha bude PDF - faxu). Odpadá tak problém s tím jak "přeposílat" SMS. Pokud jste v kanceláří, můžete všechny hovory vyřizovat přes VoIP, což je i pohodlné. Pokud jste mimo, hovory by mohly přepadávat i na mobily.
Odchozí hovory pak můžete pokud možno dělat přes internet (v kanceláři vždy). Je to nejpohodlnější a nejlevnější. A pokud to nejde, je zde možnost zpětného volání nebo ono dočasné přesměrování vlastního k tomu určeného čísla.
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od tuxmartin »

xsouku04 píše: Ideální je mít jako podporu pevné číslo. Ne mobilní. Na pevné číslo se SMS neposílají a pokud by přecijen někdo poslal, dostanete text jako email (příloha bude PDF - faxu). Odpadá tak problém s tím jak "přeposílat" SMS. Pokud jste v kanceláří, můžete všechny hovory vyřizovat přes VoIP což je i pohodlné. Pokud jste mimo, hovory by mohli přepadávat i na mobily.
Odchozí hovory pak můžete pokud možno dělat přes internet (v kanceláři vždy). Je to nejpohodlnější a nejlevnější. A pokud to nejde, je zde možnost zpětného volání nebo ono dočasné přesměrování vlastního k tomu určeného čísla.
Ano, to by se mi libilo nejvic. Mit od Odoriku pevne cislo (klidne i nomadicke) a to pouzivat jako pohotovostni.

Cele by to fungovalo nasledovne:
  • Jedno Odorik pevne cislo pro podporu.

    Napr. 4 uzivatele. Kazdy se svou SIM. Pro univerzalnost predpokladejme kazdy ze 4 uzivatelu jiny mobilni operator.

    Uzivatele by se stridali po tydnu. Takze nekde na webu / pres api /... by byl kalendar, kde by se definovalo kdy ktery.

    V kalendari by take bylo mozne nastavit vyjimky. Napr. "stredu za uzivatele A vezme uzivatel B a do konce tydne se dale nic nemeni".

    Pri prichozim hovoru by se automaticky presmeroval na aktualne nastaveneho uzivatele.

    Pokud by ho nebral, po 30s by se smeroval na dalsiho atd. Ne soucasne na vsechny - pohotovost je uz tak otrava :-)
Vse vyse uvedene by podle meho nazoru melo fungovat.

Dobre by bylo jeste navic:
  • Vypis hovoru na webu vcetne podrobnosti: uzivatel A mel pohotovost, ale 30s nereagoval a hovor tak musel prijmout uzivatel B.

    Smerovani SMS - ale bez nich by asi slo zit.

    Je nejaka aspon teoreticka moznost stejneho odchoziho cisla? Aby kazdy uzivatel se SIM od ruznych operatoru pri odchozim hovoru se identifokoval pevnym Odorik cislem podpory.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od mobilemanic »

tuxmartin píše:Je nejaka aspon teoreticka moznost stejneho odchoziho cisla? Aby kazdy uzivatel se SIM od ruznych operatoru pri odchozim hovoru se identifokoval pevnym Odorik cislem podpory.
Asi pouze, pokud SIMky budou Odorik, tam to jde přidáním kódu na konec čísla za hvězdičku... Např. vytočením 800123456*1 budete z Odorik mobilu volat na dané číslo a budete vidět jako to centrální číslo podpory.
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od tuxmartin »

Slo by nejakym zpusobem docilit presmerovani po 30s na dalsi cislo? Mam pevne cislo 499xxxxxx.

Koukal jsem na https://www.odorik.cz/ucet/nastaveni_vo ... nu=vlastni ale vidim jenom paralelni vyzvaneni.

A pokud budu chtit planovani kdy/na koho presmerovavat, jak to nejlepe vyresit?
  • Pouzit Odorik API.

    Pouzit SIP klienta v nejakem programovacim jazyce, napr Python a vse si vyresit. Je mozne, kdyz klientovi prijde hovor aby ho ihned predal dal a po 30s opet dal?

    Vlastni Asterisk a SIP trunk. Treba virtual od 4smart, nebo vlastni server. A v Asterisku si tyto pravidla nadefinovat sam.
Lakal by me vlastni Asterisk.
Koukal jsem na http://wiki.4smart.cz/doku.php/odorik_s ... rejenou_ip
K tomu mam nekolik otazek:
  • Slo by nasmerovat pevne cislo 499xxxxxx na muj vlastni Asterisk?

    Je pomoci Asterisku realne nastavit, co jsem vyse popisoval? Myslim presmerovani na SIM od jinych operatoru a po 30s nezvednuti presmerovani na jinou SIM?

    Pokud bude muj Asterisk neodstupny, jde na webu Odoriku nastavit, aby se cislo 499xxxxxx presmerovalo napr. na 4 mobilni SIM od O2 soucasne a hovor mohl odbavit, kdo ho prvni zvedne?
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od mobilemanic »

V paralelním vyzvánění použít speciální kódy, konkrétně kód pro zpožděné zvonění.

http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla#smerovani_hovoru_a_vyzvaneni
tuxmartin
Příspěvky: 40
Registrován: sob 02. srp 2014 1:51:52

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od tuxmartin »

mobilemanic píše:V paralelním vyzvánění použít speciální kódy, konkrétně kód pro zpožděné zvonění.

http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla#smerovani_hovoru_a_vyzvaneni
Pokud si nastavitm v paralelnim vyzvaneni presmerovani po 30s pomoci *083YYXXXXXXXXXX, jaka je cena za presmerovani na O2 SIM?
Je cena jako za hovor do O2, nebo je presmerovani zpoplatnene jinak?
Uživatelský avatar
michaels
Příspěvky: 143
Registrován: sob 18. led 2014 13:41:32

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od michaels »

tuxmartin píše:
mobilemanic píše:V paralelním vyzvánění použít speciální kódy, konkrétně kód pro zpožděné zvonění.

http://www.odorik.cz/w/specialni_cisla#smerovani_hovoru_a_vyzvaneni
Pokud si nastavitm v paralelnim vyzvaneni presmerovani po 30s pomoci *083YYXXXXXXXXXX, jaka je cena za presmerovani na O2 SIM?
Je cena jako za hovor do O2, nebo je presmerovani zpoplatnene jinak?
Ono to není přesměrování jako takové. Ono to je zpožděné zvonění.
Po 30 sec se totiž začne volat na to další číslo, ale to první pokračuje v prozvánění dále. Čili to pak zvoní na dvou číslech a kdo to vezme první, s tím ho to spojí.
Cena je jako volání z VoIP - 0,59 na mobil, 0,49 na pevnou ...
helmut.niederman
Příspěvky: 1012
Registrován: stř 10. črc 2013 21:40:28

Re: Smerovani hovoru a CLIP (pohotovostni cislo)

Příspěvek od helmut.niederman »

xsouku04 píše:Všichni mobilní operátoři (s výjimkou předplacených karet O2) umí podmíněné přesměrování.
Tak to není úplně pravda, přesměrování hovorů neumožňuje BleskMobil, TescoMobile, Twist od T-mobile, a pak jeho virtuálové pod T-mobile tedy ti hlavní jako např. Kaktus. Jinak přesměrovávat hovory umí Vodafone předplacená karta, Oskarta, 3TON, to je tak vše, co znám tyhle op.
Odpovědět