tomnx1 píše:FreePBX toho umí spousty, ale pokud budou existovat služby typu Odorik, Phonelix tam nemá smysl v malé, střední firmě nasazovat podobné řešení.
Konfigurace není zrovna jednoduchá, potřebujete někoho, kdo Vám s tím pomůže a hlavně někoho, kdo se Vám o to bude starat. Minimálně bezpežnost nelze podcenit.
Služby jako Kerio ústředna anebo ústředna od Ipexu apod produkty jsou produkty, které vycházejí z FreePBX, jsou intuitivní proti čísté FreePBX, ale už stojí nemalé prostředky, včetně měsíčních paušálu.
A stejně Vám s tím musí někdo poradit.
Jak jsem zmínil na začátku u služeb jako je Odorik nebo Phonelix se zaregistrujete a fungujete a to je přesně to co ocení zákazník.
Naprosto souhlasím. I tak se může někomu návod hodit. Někdo si chce třeba s FreePBX experimentovat, či dělat nějaké specialitky. A nebo na Odorik napojit již existující systém.
Dobrý důvod může být, že to s FreePBX už někdo docela umí a oceňuje nějaké speciality, nebo možnost volat si z klapky na klapku i při výpadku internetu.
Každému se snažím vlastní pobočkovou ústřednu rozmluvit, ale občas se to nepodaří

Pro nás jako operátora je mnohem efektivnější mít jedno řešení pro všechny třeba i zdarma, než pomáhat udržovat našim zákazníkům stovky různých FreePBX či podobných řešení se specifickými problémy. Když má někdo s FreePBX problém může být třeba i to, že uklízečka polije počítač, na kterém to běží, vodou. Podle mého názoru dělat tomuhle podporu nejde efektivně. Tedy nelze mít kvalitní službu, dobrou podporu a zároveň nízkou cenu pokud mají zákazníci vlastní pobočkové ústředny fyzicky u sebe. Samozřejmě hodně to závisí, jestli firma má někoho, kdo se o jejich FreePBX dovede kvalitně starat a nesebere mu to moc času. Takového vlastního člověka ale většina zákazníků nemá a mít na to externistu je hrozně drahé a neefektivní (občas dost možná bude muset přijet).
Zkoušeli jsme nabízet virtuálních serverů i s FreePBX na 4smart.cz, ale opravdu málo kdo to zvládne sám. A i ti to co zvládnou občas potřebují pomoci (třeba proto, že je někdo hacknul a oni potřebují objasnit, jak se to stalo) a to není v našich silách, je to prostě neefektivní.
Konkrétně webové rozhraní Odorik.cz může být pro začátečníka také nepřehledné a opravdu je složité, ale je to řádově jednodušší než si nastavovat, zálohovat a zabezpečovat vlastní FreePBX. Vlastní FreePBX navíc může samo od sebe přestat fungovat už třeba proto, že selže hardware. (ale i z jiných důvodů) U Odoriku může samozřejmě přestat fungovat něco také, zvláště pokud je to méně využívaná funkcionalita, ale zpravidla to stačí jen nahlásit a nemáte s tím prostě starost.