Nastavení ústředen PANASONIC

Je libo vlastní pobočkovou ústřednu ?
Odpovědět
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Nastavení ústředen PANASONIC

Příspěvek od xsouku04 »

Pro nastavení jiných ústředen si přečtěte návody pro Asterisk.

Pokud má Vaše ústředna vlastní veřejnou ip adresu, mělo by vše fungovat bez potíží, protože autentizace probíhá na základě ip adresy.

Pokud ale veřejnou adresu nemá, což je jak bezpečnější tak šetrnější, může být problém v tom, jakým způsobem předat číslo volajícího.


Pokud Vaše ústředna nemá vlastní veřejnou adresu , což je doporučovaný stav, může se vyskytnout problém jakým způsobem předat číslo volajícího v případě využití SIP trunku. V SIP hlavičce From totiž musí být číslo linky, na kterou se má ústředna autentizovat.
K přenosu čísla volajícího se používají jiné pomocné sip hlavičky.
Pokud máte jiné SIP zařízení než Asterisk, které nedovede poslat hlavičku RPID, můžete pro stejný účel použít hlavičky P-Asserted-Identity nebo P-Preferred-Identity.

Panasonic řady KX-TDE, KX-NCP a KX-NS

Nastavení koncového zařízení:

Kód: Vybrat vše

1. Přihlašovací jméno a ID jsou shodné a obsahuje "Přihlašovací jméno" linky Odorik.
2. V hlavičce From musí být vždy "Přihlašovací jméno" linky která nemá přiřazené veřejné číslo (jinak nefunguje správně CLIP pro odchozí hovory)
3. Pro správnou identifikaci při odchozím volání vložit CLIP do hlaviček:
    a)    Remote-Party-ID
    b)    P-Asserted-Identity
    c)    P-Preferred-Identity Header
Odorik vyhodnocuje hlavičky v tomto pořadí a po zjištění prvního výskytu některé z těchto hlaviček, použije tuto informaci jako CLIP bez ohledu na následující hlavičky. Odeslané telefonní číslo musí být jedno z přiřazených v uživatelském účtě. Nastavení, jaká čísla je možné přes trunkovou linku SIP posílat, provádí technici Odoriku ručně a je to třeba požádat emailem. Také nezapomeňte sdělit maximální očekávaný počet hovorů, běžná netrunková linka má omezení na cca 5 souběžných hovorů kvůli bezpečnosti a různým případům zacyklení a pod.


U veřejných čísel, jež chcete nasměrovat na sip trunk do paralelního zvonění, vložíte "podivný řetězec" např. sip:@300116 , který značí, že se má číslo poslat na zařízení, které je na dané lince registrováno.
Přílohy
Panasonic řady KX-TDE, KX-NCP a KX-NS
Panasonic řady KX-TDE, KX-NCP a KX-NS
NS_Odorik.JPG (184.43 KiB) Zobrazeno 10477 x
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Nastavení ústředen PANASONIC

Příspěvek od xsouku04 »

Přidávám ještě nějaké otázky a odpovědi.
- Aby fungovala CLIP pro odchozí hovory, musí to váš technik povolit a může se i prezentovat GSM číslem. Případně i jinými čísly.
Ano. V případě, že se budete snaži z čísla, které není povoleno, volaný uvidí 910119999. Také nám řekněte, jaké maximální množství hovorů přes onen trunk očekáváte. Defaultně je povoleno jen 5 hovorů.
- Pokud budu chtít zřídit provolbu, jeden desítkový blok, bude to jednorázově stát 250,- Kč.
Ano. Možný je i jiný model, ve kterém platíte 1,21 Kč/číslo/rok. Vždy je nutné platit několik let dopředu.
Je to hlavně, pokud byste potřeboval 100 čísel a nebyl si úplně jistý, jestli všechna čísla v budoucnu využijete. Můžete pak část čísel pustit a přestat platit poplatek korunu za číslo a rok.
- Při portaci provolby nebo ISDN A to bude jednorázově stát 2500,- Kč + 5,- Kč za každou linku.
Ano. Množství čísel v jedné portaci není omezeno. Dobré může být nejdříve vyzkoušet jen na odchozí hovory, abyste měli jistotu, že máte v dané lokalitě dostatečnou kvalitu internetu.
- Registraci nového zákazníka je možná jen s emailem a heslem (bez mobilního, nebo telefonního čísla).
Je dobré mít zákazníka na něco registrovaného a to z toho důvodu, kdyby byly zapomenuty přihlašovací údaje.
Obecně to ale nutné není, je možné od nás na požádání obdržet anonymní kartičky s pinem. Buď na pobočce, nebo poštou. Dejte si ale pozor, aby se Vám přihlašovací údaje neztratily.
fonservis
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Nastavení ústředen PANASONIC

Příspěvek od fonservis »

Prosím ještě o upřesnění, jak nastavit příchozí volání do PbX.
Ve zprávě INVITE v poli To: přichází číslo linky (t. j. 789xxx@81.31.45.51), nikoliv volané číslo z rozsahu přidělených čísel pro trunk (t. j. např. 222333xxx@81.31.45.51).
Volané číslo jsem pomocí Wiresharku nenašel nikde v celé zprávě INVITE. Nemám tak možnost rozlišit, pro kterou pobočku je hovor určen.

Předem dík, Miloš
fonservis
Příspěvky: 6
Registrován: úte 16. čer 2015 9:03:16
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Nastavení ústředen PANASONIC

Příspěvek od fonservis »

Po dnešním telefonátu je to jasné, stačí pořádně číst:
Do nastavení Vlastní telefonní číslo / Příchozí hovory / Přístupová čísla - Vlastní telefonní číslo - Paralelní vyzvánění
zadat číslo linky SIP trunku nikoliv standardně, ale ve formátu sip:_@789xxx (případně sip:@789xxx pro přenos čísla v poli To: v mezinárodním formátu).

A je to ;)
Odpovědět