Outbound CID Problém

Je libo vlastní pobočkovou ústřednu ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

RAD-X píše:
xsouku04 píše: Možná je problém přecijen u nás. Můžete napsat id těch dvou hovorů?
Tedy id hovoru který jde z odoriku na ústřednu a pak id dalšího hovoru, který jde směrem z ústředny na Odorik a je to přesměrovaný předchozí hovor.
Pro tento případ by nemělo být třeba něco extra povolovat.
Příchozí hovor z tel 737764704 na Asterisk: 2068cf216b9917ab5963f9d05be9c9b1
Odchozí hovor na tel 605963489: 3d40689d19f439f73098e0f207995d6c

Do PM Vám ještě pro jistotu zasílám kompletní výpis z debugu.
Myslel jsem ID v naší databázi. To je prosím jaké?

Obrázek

Pomocí sip: call-id jsem hovory nenašel.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

xsouku04 píše: Myslel jsem ID v naší databázi. To je prosím jaké?
Pomocí sip: call-id jsem hovory nenašel.
Aha :-)
Příchozí hovor je: 98853982
Odchozí: 98853981

Zajímavé že v tomto případě má odchozí hovor nižší ID než ten příchozí. Zřejmě se tyto ID někdy přiřazují se zpožděním či co. :-)
Ale jinak ve výpisech předcházející pokusy byly seřazeny správně.
např pokus chvíli před tím výše daným:
Příchozí: 98853901
Odchozí: 98853903
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

RAD-X píše:
xsouku04 píše: Myslel jsem ID v naší databázi. To je prosím jaké?
Pomocí sip: call-id jsem hovory nenašel.
Aha :-)
Příchozí hovor je: 98853982
Odchozí: 98853981

Zajímavé že v tomto případě má odchozí hovor nižší ID než ten příchozí. Zřejmě se tyto ID někdy přiřazují se zpožděním či co. :-)
Ale jinak ve výpisech předcházející pokusy byly seřazeny správně.
např pokus chvíli před tím výše daným:
Příchozí: 98853901
Odchozí: 98853903
Děkuji, vypadá to, že máte všechno správně. Předám to kolegovi, aby to prověřil u nás. Co se týče přiřazování id hovorům, tak to se generuje v okamžiku zavěšení hovoru - tedy cca ve stejný okamžik. Nesouvisí to s tím, který hovor začal dříve. Pro ostatní se jedná o funkčnost tohoto návodu. http://wiki.4smart.cz/doku.php/odorik_s ... ani_hovoru
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

Tak to vypadá, že tuhle funkci lze používat, jen pokud máte zřízený TRUNK. Ten vy nemáte, protože to jinak nepotřebujete, jelikož máte jen jediné veřejné číslo.
Zřídil jsem trunk na té druhé volné lince. Zkuste příchozí hovory poslat na ni a odchozí hovory též, pak by to mělo zafungovat.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

xsouku04 píše:Tak to vypadá, že tuhle funkci lze používat jen pokud máte zřízený TRUNK. Ten vy nemáte, protože to jinak nepotřebujete. Jelikož máte jen jediné veřejné číslo.
Zřídil jsem trunk na té druhé volné lince. Zkuste příchozí hovory poslat na ni a odchozí hovory též, pak by to mělo zafungovat.
To zřízení trunku v tomto případě moc nechápu. Co si pod tím představit?
BTW: Testuji na svém osobním účtu u odoriku, ale potom to potřebuju aplikovat na firemní.

Jinak poslání odchozích hovorů přes druhou linku není problém. Ale jak poslat příchozí?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

RAD-X píše:
xsouku04 píše:Tak to vypadá, že tuhle funkci lze používat jen pokud máte zřízený TRUNK. Ten vy nemáte, protože to jinak nepotřebujete. Jelikož máte jen jediné veřejné číslo.
Zřídil jsem trunk na té druhé volné lince. Zkuste příchozí hovory poslat na ni a odchozí hovory též, pak by to mělo zafungovat.
To zřízení trunku v tomto případě moc nechápu. Co si pod tím představit?
BTW: Testuji na svém osobním účtu u odoriku, ale potom to potřebuju aplikovat na firemní.

Jinak poslání odchozích hovorů přes druhou linku není problém. Ale jak poslat příchozí?
Podle návodu. Nasměruji příchozí hovory u daného čísla na TRUNK pomocí sip:@408806 kde 408806 je trunková linka.
Odchozí hovory budete dělat stejně, jen přes tu druhou trunkovou linku, co nemá vlastní číslo.

Trunková linka je úplně obyčejná linka, jen s tím rozdílem, že přes ni mohou jít hovory z více různých čísel a na více různých čísel.
Výhodu to má v tom, že když máte jeden asterisk třeba s deseti různými čísly, stačí zaregistrovat jednou trunkovou linku, na kterou pošlete všech deset čísel.

A přes tu trunkovou linku můžete poslat také odchozí hovory ze všech čísel, které Vám předem povolíme + ze všech původních čísel pokud se jedná o přesměrované hovory.

Normální linka má vždy jen maximálně jedno číslo.
Ve vašem případě, když máte jen jediné číslo potřebujete TRUNK jen k tomu, aby Vám korektně fungovalo přesměrování.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

Nenapadlo mě jak vnitřně směrovat - na paralelní vyzvánění jsem už zapomněl. :-)

Fajn, otestováno a jede to. Hip hip hurá. 8-)
A díky moc za ochotu a asistenci.
Odpovědět