Outbound CID Problém

Je libo vlastní pobočkovou ústřednu ?
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

Zdravím,

mám problém s konfigurací identifikace odchozího telefonního čísla tak aby se na volaném telefonu zobrazovalo správné CallerID.
Aktuálně když se pokusím změnit CID na něco jiného, na volaném telefonu se zobrazuje číslo 910 119 999 (nějaké obecné číslo Odoriku).
Používám Asterisk v kombinaci Freepbx. Momentálně provozováno na veřejné IP - zatím jsem neměl čas to schovat...

Nastavení trunku:

Kód: Vybrat vše

username=708432
type=peer
secret=nějakéHeslo
insecure=port,invite
host=sip.odorik.cz
sendrpid=yes
fromuser=708432
Část hlavičky po zapnutí SIP debugu:

Kód: Vybrat vše

INVITE sip:+420737764704@sip.odorik.cz SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP veřejná.ip:5060;branch=z9hG4bK645191f8;rport
Max-Forwards: 70
From: <sip:708432@veřejná.ip>;tag=as4df35533
To: <sip:+420737764704@sip.odorik.cz>
Contact: <sip:708432@veřejná.ip:5060>
Call-ID: 02574f4973a067a64992a97303a11d63@veřejná.ip:5060
CSeq: 102 INVITE
User-Agent: FPBX-2.11.0(11.9.0)
Date: Mon, 30 Jun 2014 07:31:32 GMT
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, PUBLISH, MESSAGE
Supported: replaces, timer
Remote-Party-ID: "734442440" <sip:734442440@veřejná.ip>;party=calling;privacy=off;screen=no
Content-Type: application/sdp
Content-Length: 302
Testační hovor jsem prováděl z čísla 734442440 a asterisk přepojí hovor na mobilní číslo 737764704. Nicméně jak jsem psal na cílovém mobilním telefonu vidím namísto 734442440 číslo 910119999.
Z hlavičky vyplývá, že Remote-Party-ID je posílán. V čem by mohl být problém? :ugeek:

Edit:
Jen ještě dodám, že v trunku jsem zkoušel jak linku jakéhokoli přiděleného veřejného čísla, tak i s přiděleným nomadickým číslem - tam mi to tuším pro změnu psalo ono přidělené číslo tj. jako by Remote-Party-ID bylo z nějakého důvodu ignorováno.
Naposledy upravil(a) RAD-X dne pon 30. čer 2014 10:58:05, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

Čísla, která Vám dovolíme posílat v hlavičce:
Remote-Party-ID: "734442440" <sip:734442440@veřejná.ip> musíme předem schválit jako Vaše.

Tohle se o nás nastavuje ručně.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

Dík za rychlou odpověď.

Potřebuji ve specifických případech libovolného volajícího na ústřednu přesměrovat ven z ústředny na mobilní telefon a chci aby bylo vidět na mobilním telefonu CID volajícího na ústřednu a ne číslo trunku/ústředny.
Pokud tedy správně chápu, tak toto nelze, protože můj požadavek je libovolné telefonní číslo?
Nebo jak toho docílit?
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od mobilemanic »

RAD-X: tohle by mělo jít s p. Soukupem také domluvit, Odorik tuším pak bude akorát kontrolovat, že Vám takový hovor také současně přichází jako příchozí - pokud by ne, nejedná se o přesměrování a CID bude zamítnut..

Vyzkoušené to ale nemám, než jsem o to stihl požádat, zjistil jsem že je pro mne lepší když ty přesměrované hovory vidím z čísla firmy, pak mohu nastavit že firma mi na mobilu zvoní i v noci ale ostatní hovory jsou ticho (a kdo opravdu volá si posílám na iphone push notifikací) :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

Popsáno je to zde.

http://wiki.4smart.cz/doku.php?id=odori ... ani_hovoru

Tedy problém může být, pokud příchozí hovor, který chcete přesměrovat, máte od jiného operátora než od nás.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

xsouku04 píše:Popsáno je to zde.

http://wiki.4smart.cz/doku.php?id=odori ... ani_hovoru

Tedy problém může být, pokud příchozí hovor, který chcete přesměrovat máte od jiného operátora než od nás.
Fajn. Díky.
Příchozí i odchozí hovor jde přes Vaše SIP.
Zkusím vykoumat přidání hlavičky Diversion.
Pak se ozvu jak jsem dopadl. :-)
mobilemanic píše:RAD-X: tohle by mělo jít s p. Soukupem také domluvit, Odorik tuším pak bude akorát kontrolovat, že Vám takový hovor také současně přichází jako příchozí - pokud by ne, nejedná se o přesměrování a CID bude zamítnut..
Vyzkoušené to ale nemám, než jsem o to stihl požádat, zjistil jsem že je pro mne lepší když ty přesměrované hovory vidím z čísla firmy, pak mohu nastavit že firma mi na mobilu zvoní i v noci ale ostatní hovory jsou ticho (a kdo opravdu volá si posílám na iphone push notifikací) :-)
No já to mám složitější. Příchozí hovory jdu skoro vždy hned ven někomu na mobil podle toho jak si nastavil dostupnost. Teprve až se nikomu nedá dovolat či to nikdo nebere, jdou hovory do voicemailu. Tj obvolávání lidé nemusí řešit vypínání zvonění na noc nebo mimo-pracovní pohotovostní dobu.
Skrytí za jedno číslo se mi nelíbí protože se nedá zavolat hned zpátky a ne každý má na vyčítání zmeškaného hovoru smartphone. A když ano, tak ne vždy má zapnuté datové připojení k netu. Krom toho vyčítat zmeškané čísla z appky je kostrbatější než to dělat nativně přes telefon. Ale i tak zajímavý nápad.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

Tak nakonec jsem problém odložil a dostal jsem se k němu až teď kdy už bych to nutně potřeboval dát do provozu.
Přidal jsem do hlavičky Diversion. Nicméně stále se nedaří.
Volám z čísla 737764704 na ústřednu s číslem 910116106 ta hovor přesměruje na 605963489 a na tomto telefonu by se mělo zobrazit číslo volajícího a ne číslo ústředny.
Příchozí i odchozí hovor jde přes síť odorik.

Níže výpis hlavičky z debugu:

Kód: Vybrat vše

<------------>
Audio is at 17302
Adding codec 100004 (alaw) to SDP
Adding codec 100003 (ulaw) to SDP
Adding codec 100002 (gsm) to SDP
Adding codec 100012 (g722) to SDP
Adding non-codec 0x1 (telephone-event) to SDP
Reliably Transmitting (NAT) to 81.31.45.51:5060:
INVITE sip:+420605963489@sip.odorik.cz SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP nejakaip:5060;branch=z9hG4bK0c09f48d;rport
Max-Forwards: 70
From: <sip:708342@sip.odorik.cz>;tag=as74188d12
To: <sip:+420605963489@sip.odorik.cz>
Contact: <sip:708342@nejakaip:5060>
Call-ID: 1fbe87252fe6960e2ba842d14ee4299d@sip.odorik.cz
CSeq: 102 INVITE
User-Agent: FPBX-2.11.0(11.9.0)
Date: Tue, 07 Oct 2014 08:40:27 GMT
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, PUBLISH, MESSAGE
Supported: replaces, timer
Diversion: <tel:910116106>
Remote-Party-ID: "737764704" <sip:737764704@sip.odorik.cz>;party=calling;privacy=off;screen=no
Content-Type: application/sdp
Content-Length: 302
Kde by ještě mohl být problém?
Četl jsem si http://wiki.4smart.cz/doku.php?id=odori ... rejenou_ip a nějak nepochopil v sekci "Přesměrování hovorů" onu povolenost čísla. Musí se tedy krom jiných podmínek u Vás povolit možnost toho že dané číslo může přesměrovávat hovory?
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od mobilemanic »

No, já to chápu tak, že Odorik musí explicitně povolit, aby linka ze které Vaše ústředna volá mohla v hlavičce odchozího hovoru místo svého čísla 910116106 uvést číslo volajícího - jako ve Vašem případě 737764704.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od xsouku04 »

RAD-X píše:Tak nakonec jsem problém odložil a dostal jsem se k němu až teď kdy už bych to nutně potřeboval dát do provozu.
Přidal jsem do hlavičky Diversion. Nicméně stále se nedaří.
Volám z čísla 737764704 na ústřednu s číslem 910116106 ta hovor přesměruje na 605963489 a na tomto telefonu by se mělo zobrazit číslo volajícího a ne číslo ústředny.
Příchozí i odchozí hovor jde přes síť odorik.

Níže výpis hlavičky z debugu:

Kód: Vybrat vše

<------------>
Audio is at 17302
Adding codec 100004 (alaw) to SDP
Adding codec 100003 (ulaw) to SDP
Adding codec 100002 (gsm) to SDP
Adding codec 100012 (g722) to SDP
Adding non-codec 0x1 (telephone-event) to SDP
Reliably Transmitting (NAT) to 81.31.45.51:5060:
INVITE sip:+420605963489@sip.odorik.cz SIP/2.0
Via: SIP/2.0/UDP nejakaip:5060;branch=z9hG4bK0c09f48d;rport
Max-Forwards: 70
From: <sip:708342@sip.odorik.cz>;tag=as74188d12
To: <sip:+420605963489@sip.odorik.cz>
Contact: <sip:708342@nejakaip:5060>
Call-ID: 1fbe87252fe6960e2ba842d14ee4299d@sip.odorik.cz
CSeq: 102 INVITE
User-Agent: FPBX-2.11.0(11.9.0)
Date: Tue, 07 Oct 2014 08:40:27 GMT
Allow: INVITE, ACK, CANCEL, OPTIONS, BYE, REFER, SUBSCRIBE, NOTIFY, INFO, PUBLISH, MESSAGE
Supported: replaces, timer
Diversion: <tel:910116106>
Remote-Party-ID: "737764704" <sip:737764704@sip.odorik.cz>;party=calling;privacy=off;screen=no
Content-Type: application/sdp
Content-Length: 302
Kde by ještě mohl být problém?
Četl jsem si http://wiki.4smart.cz/doku.php?id=odori ... rejenou_ip a nějak nepochopil v sekci "Přesměrování hovorů" onu povolenost čísla. Musí se tedy krom jiných podmínek u Vás povolit možnost toho že dané číslo může přesměrovávat hovory?
Možná je problém přecijen u nás. Můžete napsat id těch dvou hovorů?
Tedy id hovoru, který jde z odoriku na ústřednu, a pak id dalšího hovoru, který jde směrem z ústředny na Odorik a je to přesměrovaný předchozí hovor.
Pro tento případ by nemělo být třeba něco extra povolovat.
RAD-X
Příspěvky: 10
Registrován: pon 30. čer 2014 9:14:33

Re: Outbound CID Problém

Příspěvek od RAD-X »

xsouku04 píše: Možná je problém přecijen u nás. Můžete napsat id těch dvou hovorů?
Tedy id hovoru který jde z odoriku na ústřednu a pak id dalšího hovoru, který jde směrem z ústředny na Odorik a je to přesměrovaný předchozí hovor.
Pro tento případ by nemělo být třeba něco extra povolovat.
Příchozí hovor z tel 737764704 na Asterisk: 2068cf216b9917ab5963f9d05be9c9b1
Odchozí hovor na tel 605963489: 3d40689d19f439f73098e0f207995d6c

Do PM Vám ještě pro jistotu zasílám kompletní výpis z debugu.
Odpovědět