Druhá linka a Asterisk

Je libo vlastní pobočkovou ústřednu ?

Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod butrus » stř 24. zář 2014 18:19:38

Zdravím!

Mám u Odorika dvě linky. Druhou jsem měl jen na "takové to domácí testování", teď bych ji rád dedikoval na pro fax (T.38). Asterisk jsem měl nastavený tak, že v sip.conf bylo jen jedno register, přes které fungovaly obě linky. Pokud mohu říci, pak jsem nic zvlášť nepřenastavoval (co by mohlo na druhou linku mít vliv), ale přesto teď druhá linka pro příchozí hovory nefunguje.

Podle webu (přehledu linek) je přihlášena jen první linka, druhá ne.

Takže moje otázka je: změnilo se něco na odoriku, takže už vícero linek přes jednu registraci nefunguje, nebo je pes zakopán jinde? (Tak mě napadá, jediné, co jsem měnil, je port na 6688 kvůli SIP ALG. Ale to by snad nemělo mít vliv, ne?)

V sip.conf to vypadá následovně (heslo zahvězdičkováno, číslo interní linky je autentické):

Kód: Vybrat vše
register => 408333:*****************@sip.odorik.cz:6688


Děkuji
butrus
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 18. kvě 2013 18:25:32

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod xsouku04 » stř 24. zář 2014 22:24:15

butrus píše:Takže moje otázka je: změnilo se něco na odoriku, takže už vícero linek přes jednu registraci nefunguje, nebo je pes zakopán jinde? (Tak mě napadá, jediné, co jsem měnil, je port na 6688 kvůli SIP ALG. Ale to by snad nemělo mít vliv, ne?)


Více linek přes jednu registraci můžete protáhnout pomocí SIP trunku . Návod je zde: http://wiki.4smart.cz/doku.php/odorik_s ... rejenou_ip

Tak jak to máte nastaveno v paralelním zvonění by to mělo fungovat. Pokud ne, napište zde ID hovoru, který selhal, podívám se proč.
Problém bude pravděpodobně v nastavení Asterisku. Totiž sip:@408806 se přeloží např. na 00420533533533@408806
a asterisk musí mít nadefinovaný co s tímto veřejným číslem udělat. Ve Vašem případě přijmout fax.
Tedy je nutné mít patřičnou položku v extensions.conf


Více registrací na jednu linku jde také, pokud to výslovně u dané linky nezakážete. To je ale něco jiného.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6800
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod butrus » čtv 25. zář 2014 16:18:34

Více linek přes jednu registraci můžete protáhnout pomocí SIP trunku . Návod je zde: http://wiki.4smart.cz/doku.php/odorik_s ... rejenou_ip


Tak jsem to měl pochopitelně dříve nastavené a dříve to fungovalo.

Tak jak to máte nastaveno v paralelním zvonění by to mělo fungovat. Pokud ne, napište zde ID hovoru, který selhal, podívám se proč.
Problém bude pravděpodobně v nastavení Asterisku. Totiž sip:@408806 se přeloží např. na 00420533533533@408806


Myslím, že spíš bude zádrhel pravděpodobně na straně odoriku, protože mi to dříve fungovalo a na této části nastavení asterisku jsem nic neměnil. Navíc mám v Asterisku v dané sekci ještě navíc něco takovéhoto:

Kód: Vybrat vše
exten => _.,1,Verbose( [Odorik MISC ])
exten => _.,n,Hangup()


což by mělo odchytit jakýkoliv hovor, bohužel ani tohle nic nevypíše.

CallID příchozího hovoru nemůžu poslat, protože se hovor neuskutečnil. Můžu ale poslat CallID odchozího hovoru (ale vzhledem k tomu, že je v něm zakódována lokální adresa mého telefonu bych to nerad dělal veřejně přes fórum). Můžu to poslat někam mailem?
butrus
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 18. kvě 2013 18:25:32

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod xsouku04 » sob 27. zář 2014 12:00:43

butrus píše:CallID příchozího hovoru nemůžu poslat, protože se hovor neuskutečnil. Můžu ale poslat CallID odchozího hovoru (ale vzhledem k tomu, že je v něm zakódována lokální adresa mého telefonu bych to nerad dělal veřejně přes fórum). Můžu to poslat někam mailem?

Pokud hovor selhal u nás na ústředně v okamžiku, kdy jsme se jej snažili poslat k Vám na asterisk, ve výpise bude.
A bude tam i pro mne čitelný důvod, proč se tak stalo. (archivujeme nějakou dobu SIP signalizaci)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6800
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod butrus » sob 27. zář 2014 18:59:01

Kam teda můžu poslat informace o hovorech? Jak říkám, do fóra to psát nechci.
butrus
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 18. kvě 2013 18:25:32

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod xsouku04 » sob 27. zář 2014 19:06:49

butrus píše:Kam teda můžu poslat informace o hovorech? Jak říkám, do fóra to psát nechci.


Id hovoru je možné napsat i do fóra, protože kromě nás nikdo nic z toho nevyčte. Jinak na kontakt [zavináč] odorik.cz
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6800
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod butrus » sob 27. zář 2014 21:38:45

Id hovoru je možné napsat i do fóra, protože kromě nás nikdo nic z toho nevyčte.


To není pravda. Id hovoru jsou u odchozích hovorů vytvářena u mně (teď Vám ale neřeknu, jestli v mém lokálním asterisku, nebo už přímo v HW telefonu) a obsahují za zavináčem moje specifické lokální adresy, které bych nerad, aby se na fóru objevily. Právě jsem poslal email. Děkuji
butrus
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 18. kvě 2013 18:25:32

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod xsouku04 » sob 27. zář 2014 22:13:49

Myslel jsem nikoli SIP CALL ID, ale naše ID jaké je popsáno zde, a které najdete u nás ve výpise hovorů.
http://www.odorik.cz/w/hlaseni_problemu

Call-id, co se nachází v SIP hlavičkách, generuje telefon a může v nich být ip adresa, i když v podstatě vždy lokální, ale pokud je po cestě asterisk, ten si generuje svoje call-id.
Asterisk totiž není SIP proxy, která SIP Call-id zachovává. Pokud jde hovor přes Asterisk, jsou to z pohledu SIP dva nezávislé hovory. Jeden z telefonu na Asterisk a druhý z Asterisku dále.

Příchozí hovory, které se nepovedou, u Vás na asterisku vidět nemůžete, ale u nás ve výpise hovorů ano.
A já se mohu podívat, proč to nevyšlo.

Ideální je poslat id dvou hovorů. Jednoho, který fungoval, jak měl a druhého problematického, abych je mohl porovnat.

Hovory jsem si našel. Váš Asterisk prostě neodpoví. Viz přiložený obrázek.
A on neodpoví proto, že se hlásíte na port 6688, ale od nás dostanete INVITE z portu 5060 a proto to neprojde přes NAT. Zeptám se kolegy, jestli u nás něco měnil.

Ostatní se asi hlásí na port 5060 nebo nemají NAT, proto se u nich problém neprojevil.
Přílohy
asterisk_neodpovi.png
asterisk_neodpovi.png (58.2 KiB) Zobrazeno 4932 krát
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6800
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod kovik » pon 29. zář 2014 11:18:19

Dobry den,
po prozkoumani problemu jsem zjistil, ze trunk jsme od pocatku posilali pouze z udp:sip.odorik.cz:5060.

Pripravil jsem opravu, kdy zacneme posilat packety z `protokol:ip:port`, na kterem je zarizeni zaregistrovano.

Zvlastnosti je, ze napr: muj linksys normalne zvonil, i presto, ze byl registrovan na 6688 a packet proxy posilala z 5060, jako by byl NAT otevren na celou ip.?

A nikdo jiny tentyz problem dosud nereportoval.
Uživatelský avatar
kovik
 
Příspěvky: 446
Registrován: stř 16. lis 2011 12:07:52

Re: Druhá linka a Asterisk

Příspěvekod butrus » pon 29. zář 2014 16:38:32

Call-id, co se nachází v SIP hlavičkách, generuje telefon a může v nich být ip adresa, i když v podstatě vždy lokální, ale pokud je po cestě asterisk, ten si generuje svoje call-id.
Asterisk totiž není SIP proxy, která SIP Call-id zachovává. Pokud jde hovor přes Asterisk, jsou to z pohledu SIP dva nezávislé hovory. Jeden z telefonu na Asterisk a druhý z Asterisku dále.


Ups, tak to celou dobu loguji tu špatnou "nohu". :roll:
butrus
 
Příspěvky: 61
Registrován: sob 18. kvě 2013 18:25:32

Další

Zpět na Asterisk a SIP trunk

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník