Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Je libo vlastní pobočkovou ústřednu ?
Odpovědět
petrfm
Příspěvky: 3
Registrován: sob 12. lis 2016 21:53:14

Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od petrfm »

Ahoj, potreboval bych zridit VOIP linku s automatem, ktery by po prijmuti hovoru zahlasil nejakou hlasku do sluchatka a zavesil. Problem je, ze takovych hovoru muze najednou prijit treba 10. Je to mozne nejak resit? Je mozne, aby soucasne vyzvanelo na jednu VOIP linku vice lidi? A budu schopen treba v asterisku nejak logovat tyto prichozi hovory i kdyz je neprijmu? Abych mohl treba omezit okruh volajicich, kteri se mi na danou linku dovolaji?

Je to defakto linka, jako maji ve studiich, kde vola najednou desitka lidi a hovory se prepojuji mezi operatorky. Co k tomu potrebuji? Predpokladam vlastni asterisk server, to neni problem, ale jakou sluzbu a od koho?

Dekuji! P.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

Množství příchozích hovorů na jedno číslo nijak neomezujeme. S Odorikem pravděpodobně nepotřebujete ani vlastní Asterisk - tedy záleží, co přesně chcete docílit. Ale přehrát hlášku to jde i bez Asterisku.
petrfm
Příspěvky: 3
Registrován: sob 12. lis 2016 21:53:14

Re: Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od petrfm »

Takze mi muze na jedno cislo najednou vyzvanet treba 20 lidi? Uz jsem koukal, ze ty hovory se daji sledovat a ovladat pres vase api. To je bezva, to by mi mozna stacilo, dulezite je, aby to dokazalo najednou zpracovat desitky prichozich hovoru a zaznamenat je treba, aby se s tim dalo kouzilt - napriklad souteze typu dovolej se jako prvni, apod. Neni ani tak podstatne aby ten hovor probehl jako zaznamenat, kdo byl prvni a zda se vubec dovolal, atd.
Pokud tohle vse umite, zridim si linku :-)
Jen pro zajimavost - to umi vsechny VOIP linky, nebo je ta vase specialni? Jasne, vy mate to vymakane API, to je urcite nad ramec beznych sluzeb, ale zajimalo by mne, jestli i to soubezne prichozi volani je neco nadstandartniho?
petrfm
Příspěvky: 3
Registrován: sob 12. lis 2016 21:53:14

Re: Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od petrfm »

Jeste koukam do API a vidim, ze tam je jenom probihajici hovor a potom vypis hovoru. Dokazu nejak zjistit i prichozi hovor, ktery teprve vyzvani? Abych ho mohl polozit, pokud je treba na blacklistu? Jde o to, jestli nejak dokazu rozlisit prichozi hovor (teprve vyzvaneni) a zvednuty hovor - jiz probihajici.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

petrfm píše:Jeste koukam do API a vidim, ze tam je jenom probihajici hovor a potom vypis hovoru. Dokazu nejak zjistit i prichozi hovor, ktery teprve vyzvani? Abych ho mohl polozit, pokud je treba na blacklistu? Jde o to, jestli nejak dokazu rozlisit prichozi hovor (teprve vyzvaneni) a zvednuty hovor - jiz probihajici.

Připravujeme podobné rozhraní jako má twilio nebo plivo, jen výrazně jednodušší. To by snad mohlo být řešení. V první fázi ale nepůjde přehrát libovolná hláška, ale půjde jen aplikací určit směrování hovoru. Hlášky půjdou použít jen ty, co jsou předem připravené.

Už to dnes testujeme. Když Vám přijde hovor, zavolám vaše http URL, např. tohle a vy nám vrátíte, co dál s hovorem.


Ukázka takového ovládací URL http://www.odorik.cz/test.txt?from=0042 ... ine=300100
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jedna VOIP linka a vice prichozich hovoru?

Příspěvek od xsouku04 »

petrfm píše: Jen pro zajimavost - to umi vsechny VOIP linky, nebo je ta vase specialni? Jasne, vy mate to vymakane API, to je urcite nad ramec beznych sluzeb, ale zajimalo by mne, jestli i to soubezne prichozi volani je neco nadstandartniho?
Jestli se ptáte na to, jestli je běžné, že VoIP operátoři neomezují množství současných hovorů, běžné to není. Co mám zkušenost, někteří ani neví, kolik hovorů je maximum (jeden na Slovensku), jiní si zase chtějí účtovat paušál za každý hlasový kanál - což je obvyklejší. Říkají tomu TRUNK a za 30 současných hovorů to může být i v tisících měsíčně.
Dva hovory ale podporují všichni.
Odpovědět