Kopie dotazu do mejlu

Tipy a potíže s používáním tohoto fóra.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od GeBu »

Dobrý den,
myslím, že by nebylo špatné, kdyby po odeslání dotazu přes formulář v uživatelském rozhraní Odoriku "dotazy", přišla odesílateli na mejl jeho kopie. Zadal jsem dotaz (někdy minulý týden) a nevím, jestli byl odeslán nebo ne.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od MaT »

Ano, většinou se to tak u kontaktních formulářů dělá. Podmínkou pak je, aby byl e-mail odesílatele dotazu opravdu vyplněn (a ještě ke všemu správně - byste nevěřil, kolik je na světě lidí, co ani nejsou schopní napsat správně svoji e-mailovou adresu). Myslel jsem, že Odorik má tento údaj schválně nepovinný i proto, aby se trochu přizpůsobil i lidem, kteří třeba e-mail nemají vůbec (taky sem tím občas překvapen, ale i takoví lidé prý existují)...

Jinak další věc je, že potvrzující mail (=kopie) Vám také nemusí dorazit. Mail už dnes není moc spolehlivý, všude jsou nějaké antispamové filtry, greylisting a podobně - které způsobí to, že mail nedojde hned, ale třeba s velkým zpožděním - nebo také vůbec - a odesílatel ani nemusí být informován o tom, že někde po cestě nějaký poštovní server daný mail odmítl (prostě ho rovnou zahodí a při tom se tváří, že ho předal dál).
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od xsouku04 »

Plánujeme zavést ticketovací systém. Ale tickety budeme vytvářet jen složitějším požadavkům, které nemůžeme ihned vyřídit. Více jak polovině požadavků není třeba vytvářet žádný ticket, protože odpověď je jednoduchá a vytvářením ticketu bychom jen zákazníka dále mátli. A my bychom měli tolik ticketů, že ty opravdu důležité by znovu mohly snadno zapadnout.
Prosím připomeňte novým požadavkem "ze stejného emailu".

Update: Není třeba, email jsem našel a přeposlal kolegovi, aby se na to podíval. Přesně na takové požadavky je ticketový systém dobrý.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od GeBu »

MaT píše:Podmínkou pak je, aby byl e-mail odesílatele dotazu opravdu vyplněn (a ještě ke všemu správně - byste nevěřil, kolik je na světě lidí, co ani nejsou schopní napsat správně svoji e-mailovou adresu).
Odorik má e-mail předvyplněný.
MaT píše:Myslel jsem, že Odorik má tento údaj schválně nepovinný i proto, aby se trochu přizpůsobil i lidem, kteří třeba e-mail nemají vůbec (taky sem tím občas překvapen, ale i takoví lidé prý existují)...
Divné a jak jim Odorik odpovídá? Mně odpovědi chodí na mejl.
MaT píše:Jinak další věc je, že potvrzující mail (=kopie) Vám také nemusí dorazit.
Právě proto je dobré ho poslat. Když dojde tak mám jistotu, že je vše ok. Když nedojde, tak začnu řešit proč: jestli jsem ho vůbec zadal případně zadal správně, jestli firmě došel apod.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od MaT »

E-mail se možná předvyplní, když na kontaktní formulář jdete jako přihlášený zákazník. Pokud ale přihlášený nejste, nijak předvyplněný není.

Kromě kolonky e-mail v kontaktním formuláři vidím také telefon. Takže u některých dotazů může někdo z Odoriku zavolat zpátky.

A to, že dojde kopie zprávy mail mně jako odesílateli ještě nemusí nutně znamenat, že dojde i adresátovi. :-) To byste nevěřil, co třeba dneska zvládnout některé poštovní servery, přeposílání zpráv a technologie jako SPF... :-)
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od GeBu »

MaT píše:E-mail se možná předvyplní, když na kontaktní formulář jdete jako přihlášený zákazník.
To mám samozřejmě na mysli. Vůbec jsem nevěděl, že mají kontaktní formulář bez přihlášení.
MaT píše:Kromě kolonky e-mail v kontaktním formuláři vidím také telefon. Takže u některých dotazů může někdo z Odoriku zavolat zpátky.
Ano, tomu rozumím. Osobně považuji za logické: chci řešit přes mejl a zadám mejl, což jsem udělal já. Nebo chci mluvit a tak zavolám. A také je mi jasné, že jsou lidi, kteří pošlou SMS a čekají odpověď přes ICQ.
MaT píše:A to, že dojde kopie zprávy mail mně jako odesílateli ještě nemusí nutně znamenat, že dojde i adresátovi. :-) To byste nevěřil, co třeba dneska zvládnout některé poštovní servery, přeposílání zpráv a technologie jako SPF... :-)
Tomu také rozumím. Ale řekl bych, že ten, kdo ten webový formulář tvořil, ho otestoval a také trochu sleduje jestli funguje a tak je pravděpodobnost, že mu to nepřijde, jiná než, že nepřijde na můj mejl.

Moje myšlenka je následující: Odešlu formulář a musím čekat na reakci a když se nedostavuje tak prostě vůbec nevím, kde hledat problém: špatně jsem to odklikl? vypadl mi zrovna net? dovolená? nefunguje to? nemohou to vyřešit? zapadlo to? Když mi přijde kopie tak mám určitou pravděpodobnost, že moje zpráva došla.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od xsouku04 »

Rozumím. Většinou, když někde položíte dotaz, opravdu přijde potvrzení o tom, že dotaz byl zadán a čeká na zpracování.

U nás se nicméně opravdu maily z formulářů neztrácí a kdyby ano, dozvíme se to velmi rychle. Nechceme zbytečně zaplňovat uživatelovu mailovou schránku, některé uživatele by to snad mohlo i mást, kdy by nechápali, že vlastně neodpověděl živý člověk, ale jen jakýsi robot, který vlastně jen informuje, že někdo později odpoví.

Asi bych to chtěl řešit do budoucna tak, že od položení dotazu v pracovní době by měla do tří hodin přijít odpověď.
Pokud to není možné, třeba proto, že na vyřešení problému se musí podílet někdo jiný, více lidí a nebo dokonce někdo, kdo zrovna nemá směnu/čas, vytvořili bychom během těchto tří hodin nový trouble ticket s tím, že dotyčného bude o tom automat informovat. Tedy že požadavek/dotaz nelze vyřídit ihned, a proto jsme jej zařadili do fronty k pozdějšímu vyřízení.
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od GeBu »

Já s tím nemám problém - byl to jen nápad.
Nakonec se zjistilo, že jsem svůj dotaz měl poslat na konkrétní adresu, která byla v systému uvedena - já to přehlédl.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od MaT »

Tak já bych měl ještě jeden konstruktivní nápad. :-) A i myslím celkem snadný na implementaci. Do kontaktního formuláře přidat vedle kolonky pro e-mail uživatele (=toho, co klade dotaz) zaškrtávátko, u kterého by bylo: "Poslat kopii zprávy/dotazu". Není to myšlenka zase tak originální - už jsem jí také někde viděl. V defaultu bude nezaškrtnuto, kdo to bude chtít, tak si to zaškrtne. A já se přiznám, že bych si to v některých případech zaškrtl také. E-maily moc nemažu a právě někdy si třeba nejsem jistý, jestli jsem se už na něco ptal nebo ne. Proto mám i raději, když někdo rovnou dá mailovou adresu a ne jen nějaký mailový formulář. Můžu si prostě projít historii - na co přesně jsem se ptal, jaké detaily jsem uvedl, jestli jsem na něco nezapomněl - a jestli odpověď, co jsem pak dostal, byla tudíž adekvátní...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Kopie dotazu do mejlu

Příspěvek od xsouku04 »

MaT píše:Tak já bych měl ještě jeden konstruktivní nápad. :-) A i myslím celkem snadný na implementaci. Do kontaktního formuláře přidat vedle kolonky pro e-mail uživatele (=toho, co klade dotaz) zaškrtávátko, u kterého by bylo: "Poslat kopii zprávy/dotazu". Není to myšlenka zase tak originální - už jsem jí také někde viděl. V defaultu bude nezaškrtnuto, kdo to bude chtít, tak si to zaškrtne. A já se přiznám, že bych si to v některých případech zaškrtl také. E-maily moc nemažu a právě někdy si třeba nejsem jistý, jestli jsem se už na něco ptal nebo ne. Proto mám i raději, když někdo rovnou dá mailovou adresu a ne jen nějaký mailový formulář. Můžu si prostě projít historii - na co přesně jsem se ptal, jaké detaily jsem uvedl, jestli jsem na něco nezapomněl - a jestli odpověď, co jsem pak dostal, byla tudíž adekvátní...
To je asi dobrý kompromis. Ono dobře popsat problém je často docela fuška, kterou si může chtít odesilatel uchovat i pro sebe. Taky bude chtít mít přehled o tom, jak a kdy přesně problém hlásil.
Odpovědět