Stránka 1 z 2

Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: pát 14. črc 2017 17:09:50
od butrus
Zdravím!

Viz https://www.zive.cz/clanky/pozor-co-rik ... fault.aspx („Pozor, co říkáte! Volaný vás slyší, i když hovor teprve vyzvání“).

Chci se zeptat, zda-li Odorik patří také k těm „pevnolinkovým“ operátorům, kteří posílají „early“ audio od volajícího k volanému - a pokud ano, zda-li by tomu nešlo nějak zabránit. (Já momentálně nemám možnost to otestovat na druhé straně).

Děkuji

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: pát 14. črc 2017 19:12:51
od GeBu
Jak jste přišel na to, že je to chyba operátorů pevných linek?

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: pát 14. črc 2017 21:12:31
od butrus
GeBu píše:Jak jste přišel na to, že je to chyba operátorů pevných linek?
Logickou úvahou, Watsone.

Ale vážně, ano, pochopitelně je to chyba také operátorů pevných linek. Správně totiž není důvod, aby při vyzvánění kterýkoliv operátor na trase předával audio volající strany dál. To, že je chyba také na straně mobilního operátora, ani to, že to tak bývá zvykem, na tom lautr nic nemění.

(A pochopitelně, to že píši sem, znamená, že mám důvěru v Odorika, že pokud touto chybou trpí, tak ji i na svojí straně dokáže fixnout [a získat tím konkurenční výhody ;-) ] a má k tomu motivaci. O chování velkých mobilních operátorů nemám iluze a vlastně jsou mi tyhle mološi ukradení...)

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: pát 14. črc 2017 22:17:57
od xsouku04
Není to díra, je to vlastnost VoIP. http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=21&t=4243

SIP musí přenášet zvuk od volajícího i během vytáčení, jinak by se neotevřel průchod přes NAT.

Jak je to u ostatních ne VoIP technologií, nevím. Ale u běžného hovoru se vyhrazuje kanál už během zvonění, tedy je jedno, jestli se něco přenášení nebo ne.

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: sob 15. črc 2017 0:47:01
od butrus
Pane Soukup, nezlobte se na mě, ale to, co píšete je demagogie.

To, že je SIP takhle blbě navržený, ještě neznamená, že vy musíte pouštět dál ta audio data, která dostanete od klienta - není důvod, proč byste do doby než je hovor spojen, pouštěli k dalším operátorům/k volanému cokoliv jiného než "ticho".

Argumentovat "vlastností protokolu", když se jedná o zjevnou bezpečnostní chybu je velmi zcestné.

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: sob 15. črc 2017 8:28:05
od Kabek
SIP není blbě navržený, je to kompromis. Vše je navrženo k nějakému účelu, ovšem vše se dá zneužít... Však nikdo nikoho nenutí, aby využíval tento systém. Může si každý nespokojený uživatel třeba zřídit vlastní síť, vyvinout vlastní protokoly atd., když ovšem má k tomu dostatek vědomostí a zkušeností. Také v neposlední řadě ví, co to obnáší...
Kritizovat bez znalosti věci umí každý...... (pokračování věty nechť si každý doplní dle svého slovníku).

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: sob 15. črc 2017 12:07:16
od 5uch
Proč být papežštější než papež?

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: ned 16. črc 2017 16:25:38
od LubosD
butrus píše:Pane Soukup, nezlobte se na mě, ale to, co píšete je demagogie.

To, že je SIP takhle blbě navržený, ještě neznamená, že vy musíte pouštět dál ta audio data, která dostanete od klienta - není důvod, proč byste do doby než je hovor spojen, pouštěli k dalším operátorům/k volanému cokoliv jiného než "ticho".

Argumentovat "vlastností protokolu", když se jedná o zjevnou bezpečnostní chybu je velmi zcestné.
To není žádná bezpečnostní chyba. Je to tak úmyslně a nejen kvůli NATu.
Přečtěte si RFC na téma Early Media (RFC 3960), kde se dozvíte, že přenos hlasu před přijetím hovoru může být používán pro navigaci menu (IVR) pomocí hlasu nebo DTMF.

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: ned 16. črc 2017 17:18:09
od 5uch
Jak se říká: "zdokumentovaný bug je fíčura". :lol:
Teď vážně... ty normy a detaily implementace neznám, takže nebudu soudit, jestli tato fíčura (či spíš design) je správná nebo ne.

Ale je to podle výše nejspíš řečeného fíčura, která má nějaký svůj smysl a pokud ho nechápu nebo nedovedu ocenit - to ještě neznamená, že je to důvod k obcházení normy a fíčury.
Podle všeho je chyba ve firmware/hardware těch prastarých Nokiích, které zvuk pustí i při ztlumeném vyzvánění do sluchátka nebo reproduktoru.
A s těmi starými Nokiemi už nikdo, ale opravdu nikdo nic neudělá.

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: ned 16. črc 2017 20:24:53
od xsouku04
butrus píše: Chci se zeptat, zda-li Odorik patří také k těm „pevnolinkovým“ operátorům, kteří posílají „early“ audio od volajícího k volanému - a pokud ano, zda-li by tomu nešlo nějak zabránit. (Já momentálně nemám možnost to otestovat na druhé straně).
Pokud tomu chcete zabránit, pořiďte si takový VoIP telefon, který místo zvuku posílá během zvonění jen ticho. Ale nevím o žádném takovém telefonu. Všechny VoIP telefony co se chovají z pohledu uživatele korektně (jsou slyšet hlášky typu volaný účastník je momentálně nedostupný), posílají skutečný zvuk.