Stránka 2 z 2

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: pon 17. črc 2017 18:37:43
od manta99
A já doteď žil v tom, že volající přes VoIP si během vytáčení povídá přes TCP jen s ústřednou (call managerem), ta pak volanému na telefonu zapne bit "vyzváněj si sám sobě". V okamžiku, kdy to zvedne, ústředna to předá telefonům, aby si povídaly na přímo a zároveň se to změní na UDP přenos.

Re: Trpí i odorik touto „dírou“?

Napsal: úte 18. črc 2017 10:18:59
od xsouku04
manta99 píše:A já doteď žil v tom, že volající přes VoIP si během vytáčení povídá přes TCP jen s ústřednou (call managerem), ta pak volanému na telefonu zapne bit "vyzváněj si sám sobě". V okamžiku, kdy to zvedne, ústředna to předá telefonům, aby si povídaly na přímo a zároveň se to změní na UDP přenos.
Tohle je také možné. U nás se to uplatní při volání na šestimístné číslo v síti. Obecně to lze to použít vždy, když druhá strana jen obyčejně zvoní. Pokud jsou tam ale nějaké hlášky, nebo hudba při zvonění, už je třeba přenášet zvuk a to kvůli NATu vždy obousměrně.
Je obvyklé, že se i obyčejné zvonění přenáší jako zvuk a ne jen jako signál - zvoní to.

Pro signalizaci se většinou používá také UDP, i když TCP lze pro SIP použít též.