Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selhání?

Chcete probrat nezařaditelné téma ?

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod MN_ » čtv 23. led 2014 17:32:17

Pres mobily vse rozhodne nejede a telefony jsou bohuzel o dovolatelnosti. Jako samozrejme nejaka nouzova dovolatelnost asi existuje, nicmene velky vypadek ustredny by operatorovi dobre jmeno opravdu neudelal...
MN_
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte 13. srp 2013 11:11:20

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod xsouku04 » čtv 23. led 2014 17:52:02

MN_ píše:Proto bych se treba sam zas sebe priklanel i k nejake geograficke redundanci. Telefony byvaji bohuzel jeden z piliru firmy a pokud nefunguji prichozy hovory, neni to bohuzel nejlepsi vizitka. Pri problemech na strane klienta je reseni jednoduse, staci presmerovat na mobil, ale v situaci, kdy nefunguje ani ustredna se jedna o docela velky problem.


Tázal jsem u Master internet, jak je to z možností "záplavy". Cituji.

Ohledně rozvodů vody po budově lze říct to, že stupačky vedou mimo DC,
rozvody vody ke klimatizacím jsou v podlaze ( distribuce vody ke
klimatizacím je nutnost, to je v každém datacentru ), v DC jsou
instalována čidla na vlhkost, jsou zde silné betonové stropy, které
zabraňují poměrně dlouho případnému protečení vody a je téměř vyloučené,
aby k tomu došlo plošně v rámci data centra (tzn. je velmi
nepravděpodobné, ze by došlo k poškození technologii ve více rackových
stojanech).


To o těch "tlustých stropech" je pravda, protože je to stavěno jako poschoďová výrobní hala pro těžké stroje, do nákladního výtahu se vejde celé auto.

Mít jeden stroj v jiné lokalitě, provádět na něm zálohy důležitých dat a tranzitovat přes něj záložní trasu pro příchozí hovory by do budoucna nemuselo být špatné.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
 
Příspěvky: 6763
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod Pitomec » čtv 23. led 2014 18:53:34

MN_ píše:Pres mobily vse rozhodne nejede a telefony jsou bohuzel o dovolatelnosti. Jako samozrejme nejaka nouzova dovolatelnost asi existuje, nicmene velky vypadek ustredny by operatorovi dobre jmeno opravdu neudelal...

Příchozí hovory na mobilní telefony u Odoriku nejdou přes něho samotného, takže i kdyby nastal nějaký extra výpadek na ústředně Odorik, tak zhasnou VoIP a odchozí hovory z mobilů. Nikoliv příchozí hovory na mobil. To snad musí každému stačit jako garance a nevím který poskytovatel telefonních služeb to má garantované nějak líp. Když u pevné linky O2 někde překopnou kabel, tak v ten moment taky nemám vůbec nic a nikdo se na to číslo nedovolá a musí volat na mobil. A pokud by už někdo potřeboval mít maximální možnou jistotu, tak ať si udělá ještě záložní VoIP u jiného providera, pro sichr si zdubluje připojení k netu (protože to bývá nejčastějším důvodem, proč nejede VoIP) a vezme SIM od všech třech hlavních poskytovatelů :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1970
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod xtonda » pát 24. led 2014 11:51:15

Asi takhle, společnosti jejichž systémy jsou mission critical prostě mají geografický backup a to tak, že hardware v záložní lokalitě je kopie té primární a v podstatě se fláká, případně se používá k testům apod., datová úložiště jsou řešena pomocí technologií jako je Symmetrix, kde disková pole jsou propojena optikou a zápisy probíhají v obou lokalitách současně. Pokud na primár spadne letadlo, tak prostě systémy v záložní lokalitě najedou za desítky minut až pár hodin podle jejich složitosti. Nic méně toto nelze čekat od low cost VoIP operátora a pokud by to takový operátor měl, tak už nebude low cost.

Pokud provozujete službu typu Integrovaný Záchranný Systém tak holt Odorik asi není ta ideální volba.

A ono se může stát leccos, nejednou se stalo, že zbláznil protipožární systém a začal hasit aniž by předtím došlo k odpojení elektřiny, čímž došlo k natečení vody/nasátí vodní mlhy do běžících serverů.
xtonda
 
Příspěvky: 734
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod MN_ » pát 24. led 2014 17:32:30

Tak jsem to samozrejme nemyslel, je mi jasne, ze pokud chceme mit "mission critical" reseni, tak je nutne duplikovat vsechny clanky retezu, od operatoru, internetovych pripojeni a celkove infrastruktury u klienta. Spise mi slo o to, ze ve chvili, kdy by se opravdu v datacentru neco stalo (a zrovna to vyplaveni serveru je treba obecne teoreticky mozne, byt pro haseni se pouziva v datacentrech plyn - viz http://datacentrum.wedos.com/a/30/jak-s ... ntrum.html ), tak nemusi byt uplne levna, jednoducha a rychla zalezitost sehnat nekolik nahradnich serveru, nakonfigurovat je a podobne a do te doby stoji vlastne cely operator, coz mu rozhodne neprida na popularite.

Pro bezneho cloveka/mensi firmu atd. by tak bylo bez problemu mozne zajistit s minimalnimi naklady alespon castecnou redundanci (napr s nizsim vykonem, bez testovacich stroju atd.). V pripade vypadku internetu automaticke smerovani na mobil a ustredna je zalohovana... :-)

Bohuzel zase na druhou stranu, toto neni levna zalezitost a je to jako s pojistenim - platite nekdy velke castky za to, ze se desitky let nemusi nic stat. Ale kdyz se stane, mate kryte zada a vase povest neni v tahu. A sam vite, ze ta se buduje dlouhodobe, dvojnasob u firemnich klientu, kteri protoci mnohem vetsi castky nez jednotlivec.
MN_
 
Příspěvky: 22
Registrován: úte 13. srp 2013 11:11:20

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod Pitomec » pát 24. led 2014 20:44:04

Já za těch 10 let, co VoIP používám od různých providerů, zažil skutečný výpadek (2 dny) jenom jednou - to když od firmy Softphone utekl správce/programátor, protože se nepohodl s vedením firmy, a celý soft na VoIP provoz vzal sebou, že si ho nárokuje jako duševní vlastnictví. Do dvou dnů sehnala firma někoho jiného, ten zprovoznil jiný soft a jelo se dál :-)
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1970
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod ViR » pát 24. led 2014 23:09:10

Pitomec píše:Já za těch 10 let, co VoIP používám od různých providerů, zažil skutečný výpadek (2 dny) jenom jednou - to když od firmy Softphone utekl správce/programátor, protože se nepohodl s vedením firmy, a celý soft na VoIP provoz vzal sebou, že si ho nárokuje jako duševní vlastnictví. Do dvou dnů sehnala firma někoho jiného, ten zprovoznil jiný soft a jelo se dál :-)

To bylo trochu jinak :-). Petr Styx si sice svůj soft odnesl, ale předtím celou ústřednu přestěhoval na Asterisk. A na něm to jelo takové dva tři měsíce, dokud se o to jako externista staral. Jenže když mu pak Penelopa nejen neuhradila starý dluh, ale přestala platit i ty drobné částky za průběžný servis, tak prostě odmítl pokračovat... No a za pár týdnů to kleklo, takže to konečně musela majitelka firmy řešit jiným způsobem...
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod Pitomec » sob 25. led 2014 0:56:34

Už se to jednou někde probíralo a těch verzí je samozřejmě několik. Jedna od P. Styxe samotného (ten to dokonce e-mailem rozesílal klientům Penelopy) a druhá od S. Václavíkové. Dobrat se dneska pravdy asi nelze...
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1970
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod ViR » sob 25. led 2014 2:46:50

Pitomec píše:Už se to jednou někde probíralo a těch verzí je samozřejmě několik. Jedna od P. Styxe samotného (ten to dokonce e-mailem rozesílal klientům Penelopy) a druhá od S. Václavíkové. Dobrat se dneska pravdy asi nelze...

Tak, já byl tak trochu u toho. A oba aktéři měli, v situaci kdy Penelopa neplatila ale chtěla práci (s tím, že zaplatí až bude vydělávat) nějaký čas snahu, udělat ze mne arbitra sporu :). Ještě tu mám v archivu kopici mailů od obou z nich.

Fakt je, že když to pak eskalovalo, tak už měli máslo na hlavě oba. Nicméně, primární bylo neplnění závazků Penelopy vůči Styxovi, který se kvůli tomu dostal do docela zásadních ekonomických problémů... A důvodem toho zase bylo, že podnikatelka očekávala (ač byla upozorňována, že tomu tak nebude) podstatně větší výnosy a rychlejší návratnost investic, neb předtím podnikala v trochu lukrativnějším oboru placeného internetového videa ;). A u VoIPu prostě nešlo použít tak zajímavou marži, neb trh ji nepřijal...
ViR
 
Příspěvky: 1327
Registrován: sob 30. črc 2011 10:50:06

Re: Technické řešení ústředny Odoriku - pojištění proti selh

Příspěvekod Pitomec » sob 25. led 2014 9:50:17

P. Styx udělal jednu chybu a to, že vůbec kontaktoval klienty Penelopy a něco jim sděloval, protože za firmu jedná jednatel a tím on nikdy nebyl. Zcela zbytečně tak proti sobě popudil klienty Penelopy, kterým byly vesměs ukradené nějaké vnitřní rozpory a rozhodovalo jenom to, že nefungovala služba (díky tomu, že ji P. Styx vypnul, což paradoxně všem sdělil). Pak už pro jednatelku nebylo nic snazšího, než všechno hodit adresně na něho. Dneska už je to fuk, Penelopa je zlikvidovaná (jak fyzicky po explozi, tak právně likvidátorem) a její dřívější jednatelka, s dnes trvalým bydlištěm na Obecním úřadě, radí prostřednictvím dalšího s.r.o. lidem, jak se zbavit dluhů :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitomec
 
Příspěvky: 1970
Registrován: ned 27. lis 2011 22:26:33
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Co se jinam nehodí

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník