OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
BTjacker
Příspěvky: 15
Registrován: pát 12. dub 2013 11:11:32

OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od BTjacker »

Vždy když položím O2 nějaký dotaz, dostanu za týden odpověď na něco úplně jiného. Proto se ptám raději tady, i když to sem vůbec nepatří. :oops:
Potřebuji pevnou linku s nejnižším měsíčním poplatkem a k tomu internet - základní 2 Mb/s pro VOIP a občasné surfování.
V nabídce osobních tarifů toto vychází na 149 za pevnou včetně 50minut zdarma a 349 internet. Tedy 498 Kč měsíčně.
Pro podnikatele nabízí O2 tarif O2 Business pro pevnou za 320 a internet za 349. Tedy 669 Kč měsíčně.

Nějak nechápu tady to rozdělení. Je snad živnostník nucen vybírat z tarifů pro podnikatele? Ve výsledku je snad jediný rozdíl IČO na faktuře a to pro potřeby účetnictví není nutné (do 10 000?)
Díky za odpověď
achil
Příspěvky: 62
Registrován: ned 11. led 2015 14:28:05

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od achil »

Spíše hledejte providera, který vás připojí k internetu. Pevná linka nemusí být jediný způsob jak se dostat na internet. VoIP si pak můžete zařídit snadno třeba u Odorik.
sonix
Příspěvky: 21
Registrován: ned 17. bře 2013 20:34:58

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od sonix »

http://www.mobilnipripojeni.cz
O2 ADSL 2Mb/s za 249,- Kč měsíčně. Platí se vždy za 1/2 roku dopředu. Počítají se celé následující kalendářní měsíce od zprovoznění, necelé jsou zdarma.
Za ušetřené peníze si kupte VOIP telefon nebo VOIP bránu (lze připojit i více klasických tel. přístrojů) a tím nahradíte předraženou pevnou linku od O2.
Ještě se pak zaregistrujte u nějakého VOIP operátora. Např. ODORIK nepožaduje paušál a hovory v ČR na běžná čísla stojí max. 0,59 Kč/min (učtováno po vteřinách).
Uživatelský avatar
o-k
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 27. pro 2012 18:16:06
Bydliště: Blanensko

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od o-k »

Dobry vecer

No pokud se muzete vyhnout O2 a ADSL soucasne tak mate vyhrano a zvolte nejakeho wifi providera. Chapu ze to vsude nemusi byto mozne a ADSL je nekdy jedina moznost.
Sluzba predplaceneho ADSL (nebo obecne jakehokoliv internetoveho pripojeni) vypada imho zajimave (nemusi se clovek svazovat s nejakyma zavazkama, smlouvama...) Mate s tim nekdo nejake zkusenosti.
BTjacker
Příspěvky: 15
Registrován: pát 12. dub 2013 11:11:32

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od BTjacker »

Bohuzel pevna linka je nutna kvuli alarmu. Jedna se o lekarskou ordinaci (uz jsem to tu kdysi resil). Rozsireni zabezpecovacky o gsm modul by vyslo na nejakych 9000, plus prevod cisla k odorikovi. Internet neni problem. Pred domem je dokonce vyvedena optika od mistniho providera. Telefon ktery umi voip i pevnou jako fallback take mam. Investice by se sice priblizne za 3 roky vratila, ale dulezita je hlavne spolehlivost a jednoducha obsluha. Pokud nepujde voip, telefon automaticky bude volat prez pevnou. Bez ni by musela byt jeste jedna sim v alarmu a druha sim v mobilu jako zaloha pri nefunkcnim netu. A to jsou zase starosti navic.
Ale dekuji za rady.
MaT
Příspěvky: 364
Registrován: pát 29. bře 2013 14:35:14

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od MaT »

A opravdu ta zabezpečovačka musí jet přes pevnou linku? Jestli to je nějaké staré zařízení, které "prostě při narušení někam telefonuje", tak by to mohlo telefonovat klidně i přes VoIP. Pokud jde o spolehlivost - O2 dneska ty hovory i internet stejně tahá po víceméně stejných kabelech - a ta "klasická pevná" může mít výpadky také. Je ale fakt, že když se srovná aDSL třeba s WiFi, tak ten "drát" přeci jen asi trochu spolehlivější být může. I když ještě spolehlivější to asi může být přes nějakou tu mobilní síť - chytrý zloděj si řekne: "Hele, tam mají alarm, co kdybych než tam vlezu přeštípnul tady ty dráty, co vypadají jako že od O2?" Sice jsou dnes i GSM rušičky, ale nemusí mít takový dosah a když člověk neví kde přesně rušit...
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od xsouku04 »

Když přestane jít internet, odorik dovede řešit "záložním číslem". Což je nejčastěji mobilní číslo.
Tedy o příchozí hovory nepřijdete i kdyby měl internet výpadek. A odchozí hovory lze "nouzově" bez potíží dělat z mobilu.

Co se týče alarmu přes VoIP, jít by to mělo, chce to zkusit. Zádrhel je trochu v tom, že když nepůjde proud, nepůjde ani internet. Kdežto pevná linka má svoje vlastní napájení, takže výpadek proudu nevadí.

Pravda záložní zdroje, které by dovedly živit router a switch a telefonní adaptér v řádu hodin, nestojí moc.
http://ups.heureka.cz/
Pokud by ale vypnuli internet celé ulici nebo čtvrti, je možné že internet nepůjde stejně - protože prostě nějaký prvek po cestě nebude napájen. I když u optiky nevím.
forum-user-UDFENS2
Příspěvky: 59
Registrován: stř 23. črc 2014 15:13:24

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od forum-user-UDFENS2 »

O O2 neuvažuji ani náhodou. Vždy jsem totální kok*t že si od nich něco vezmu. Mám s O2 jen negativní zkušenosti. Od dob SPT Telecom uplatňují praktiku nabídnout služby výhodnější než konkurence a jdou věci co standardně u ostatních operátorů ani nejdou postupem času roste cena a klesá kvalita do úrovně kdy nejlépe nemáte nic a platíte maximum a musím vypovědět smlouvu vždy. Od dob SPT Telecom se s tímto u O2 setkávám opakovaně. ČTU nic v rámci toho nepodniká vždy odpovídá jednu jedinou věc a to tu, že se jedná o konkurenční prostředí je to naprosto v pořádku, protože se postupuje podle zákona. Konkrétní poslední zkušenost je, že O2 Internet lákalo zákazníky na akční cenu 100,- Kč/měs. Za mobilní internet. Podle slov pracovníka je tato cena trvalá. Dále v rámci veřejné IP adresy nebude počítán FUP (myslím, že nějaký interní ale asi ano ale odhadem může být i 30 GB). Jako nestandardní služby aktivace více APN současně, aj. Během používání se ale dozvíte tu smutnou zprávu, že neomezená nabídka najednou končí a vám najednou počítají plnou cenu (aniž by to alespoň smskou dali vědět) internetu a postupně mi začali rušit služby, protože ostatní pracovníci v O2 mají problém pochopit ať už co je veřejná IP adresa nebo aktivované více APN najednou a začínají pohlížet na nestandardní věci co neznají jako na něco co by se mělo řešit a posílají si to mezi sebou a filtrováním postupně vše bez jakékoliv informační sms začali vypínat a začínají se mnou jednat co to po nich vlastně chci když se snažím ty věci znovu aktivovat. Nikdo není vstřícný. Nakonec jsem si musel zrušit účet a smlouvu jako podnikatel vypovědět. A jako třešnička na dortu ohledně té ceny. Když mi zrušili cenu 100 Kč a chtěl jsem aby mi cenu vrátili zarytě tvrdili, že mi vrátit nemohou, když jsem se zeptal proč ne tak zarytě asi 2 roky tvrdili, že společnost O2 v žádném případě neumožňuje změnu ceny za služby pouze změnou balíčku služby. Když mě vytocili na maximum a chtěl jsem od nich odejít tak operátora mi nabídla, že mi vrátí cenu opět na 100 Kč. Když jsem se zeptal, zda opět na furt a že ano, že na furt tak jsem ji poslal do prde*e, protože to mi za celou dobu fungování u O2 o tomto ujišťovalo celkem 8 lidí a ani jednou to nebylo dodrženo plus mi nevrátili služby, které jsem měl u nich aktivované. Jak jsem řekl, ČTÚ je v tomto případě dost na hov*o, protože nic neprověřuje ani neřeší jen odkazuje že je všechno v naprostém pořádku, protože se postupuje v souladu se zákonem a místo aby vyřešili problém hned v počátku tak to vyprovokovávají někam asi k soudu apod. Když se pak dívám na smlouvu tak neobsahuje ani základní věci jako cenu za kterou se služby poskytují, jen se odkazuje že cena je vždy podle aktuálního ceníku. Dělal jsem obchodku a tam se zas učíme že smlouva má obsahovat vždy jaké strany se dohodli, předmět dohody a výše ceny za to. Jakékoliv odkazování někam jinam ať už na přílohy nebo ceníky je nepřijatelné. Tak nevím co platí. Dále v roce kdy SPT Telecom začínalo byl FUP udělen pro prokázání masového užití internetu, nějak vysumelo, že to nebylo napořád. Dnes se toho využívá pro dosahování zisku za objem, ačkoliv sítě přetížené už prakticky nejsou. Zejména nyní kdy se přešlo na LTE. Navíc nechápu jak operátorovi prochází prodávat data na MB když se na školách učí, že se prodává u datových sítí využití technologie což je rychlost. Počítá a účtuje se za přenos dat a ne za obsah ani podle velikosti. Novodobý FUP má fungovat na jiném principu, kdy se analýza velikosti dat upravuje omezováním rychlosti. Tj. velký soubor se stahuje pomalu a čím menší, tím rychleji. Nebo druhá varianta je, že se jakýkoliv soubor přímo úměrně zpomaluje rychlost během stahování. A nikdo nic neví o tom, že by operátor platil daň za MB nebo by ji cena, kterou zákazník platí obsahovala. Přitom u jakýchkoliv úložišť se platí daň za MB, nebo je obsažena v ceně. Jak je to na poli operátorů? Chápu, že to je daň spojená s výrobou úložných zařízení ale pak operátor nakupuje konektivitu od svých dodavatelů a prodává MB čímž upravuje službu. Nikde v zákoně jsem o tom nic nenašel. Proč operátor aplikuje FUP tím, že prodává něco jiného než co se učí na školách? Když může a má uplatňovat FUP na bázi rychlosti (třeba burst časovým limitem, Layer7 protokolem, aj.) a ne objemu? Proč to nechce řešit ČTÚ ale směřuje to neustále buď na zákazníka nebo na zákon? Nerozumím tomu jak já můžu tohle řešit s operátorem nebo změnit zákon. Větší pravomoci má myslím ČTÚ. Přitom samo ČTÚ mě žene do sporu jak s O2 tak se státem. wtf? Nemám na to nervy ani chuť. Potřebuji využívat to co jsem si domluvil a to mít bez změn. S jinými ISP poskytovateli tento problém nemám a vždy platí to co se nastaví a už se to nemění takže s tím pak mohu počítat a připojení mám třeba i 10 let. A co mám aktivované lze zpětně chronologicky deaktivovat, nedělají ze zákazníka někoho kdo by se měl cítit za něco provinile. Alespoň jsem se s tím nesetkal, pokid nejde o zaplacení faktury. U O2 zkrze neustálé změny to vždy stojí víc než s čím počítám. Ačkoliv se to neustále snaží někdo otáčet tak, že tohle či tamto jsem chtěl přeci já ale už se neřeší to, že když něco takového změní tak že věc ovlivní tak, abych pak volal a chtěl to změnit za což se také platí. Dělám v IT oblasti takže doplňkové služby jako veřejná IP a nestandardní služby jako aktivovaných více APN a jiné potřebuji ke své práci, protože to jsou kokoti*y co omezují a nemají ani význam omezení (tato omezení má jen mobilní operátor jinak na poli internetu se tato omezení neaplikují). Chápu, že je to technologiemi ale v podstatě mě nějaké APN a další věci jako zákazníka nemusí zajímat, jde mi jen o funkční internet. Ale kvůli neznalosti různých pracovníků co to nezná se na vše primárně pohlíží jako na něco co je divné a musí se to řešit. Se mnou se jedná jako s nějakým nasilníkem, že co jsem to vlastně chtěl a že si myslej, že z nich dělám blbce. A většinou to řeší tak, že to omezují a trestají a nechtějí nic slyšet. U ČTÚ mají v tom plnou podporu, protože dělají to samé. Víc času bych trávil tím jak se nenechat nas*at než spokojeným a klidným užíváním služby případně života. Dvě APN jsem potřeboval aktivovat, protože na veřejné IP adrese nefunguje LTE a abych vyzkoušel LTE musel bych mít APN původní. Aby mi nezrusili veřejnou IP tak abych to mohl vyzkoušet tak mi technici aktivovali obě APN. Později když jsem to měl vyzkoušené a chtěl to zase vrátit tak jiní zaměstnanci na to pohlíželi co jsem to provedl a furt mě začali někam přepojovat a šíleně to řešit podle toho co říkali tak to předali i nadřízeným a nikdo nevěděl co a tím a chtěli počítat kde co. Nakonec mě nasr*li do té úrovně, že jsem od nich musel odejít, protože začali dělat něco co se nedalo zastavit a bylo by to pro mě likvidační. ČTÚ mi nijak nepomohlo. Odbyli mě s tím že je to standardní konkurenční boj a postupuje se postupuje podle zákona. Soudit se nechci, protože bych šel proti státu a proti státnímu molochovi O2. Navíc mě takto nervovali dva roky a s touto společností nemám dobré zkušenosti a nechci s nimi již mít nic společného, ani vidět jejich logo. Právě užíváním služby kdy sice usnadňuje život ale na sociální úrovni spíše deptá a to deptání převažuje, protože je dlouhodobě vytrvalé. Nastavení služeb je v rámci minut případně hodin a jejich užívání by mělo být standardem. Samotný standart však není zadarmo, ale přidáná daň za to, že jsem vůbec jejich zákazníkem je v nemateriální úrovni až přes příliš vysoká. Takže se mi to celkově nevyplatí. Bylo by fajn, když by stát začal posuzovat také nemateriální záležitosti a především obsah a ne až následky a ne jen co se týká peněz a majetku. Možná by pak pár lidí nebylo v prde*i.
BTjacker
Příspěvky: 15
Registrován: pát 12. dub 2013 11:11:32

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od BTjacker »

xsouku04 píše:Když přestane jít internet, odorik dovede řešit "záložním číslem". Což je nejčastěji mobilní číslo.
Tedy o příchozí hovory nepřijdete i kdyby měl internet výpadek. A odchozí hovory lze "nouzově" bez potíží dělat z mobilu.

Co se týče alarmu přes VoIP, jít by to mělo, chce to zkusit. Zádrhel je trochu v tom, že když nepůjde proud, nepůjde ani internet. Kdežto pevná linka má svoje vlastní napájení, takže výpadek proudu nevadí.

Pravda záložní zdroje, které by dovedly živit router a switch a telefonní adaptér v řádu hodin, nestojí moc.
http://ups.heureka.cz/
Pokud by ale vypnuli internet celé ulici nebo čtvrti, je možné že internet nepůjde stejně - protože prostě nějaký prvek po cestě nebude napájen. I když u optiky nevím.
To jsou právě ty komplikace a kterým bych se rád vyhnul. Proto zůstávám raději u pevné linky. Ale děkuji za návrhy.
Můžete mi ještě potvrdit že je možné nastavit na lince CLIP pevné linky provozované u O2? Nějak jsem na to nenašel definitivní odpověď.
Také jsem hledal nějaké zařízení podporující VOIP a pevnou jako fallback. Našel jsem pouze bezdrátové gigasety a nějakou VOIP bránu. Asi tedy zvolím Siemens A510 IP.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: OT: O2 podnikatelský vs. osobní

Příspěvek od xsouku04 »

Nastavit na lince CLIP pevné linky provozované u O2 možné je. Je o to ale nutné pořádat emailem, prověřujeme to i nastavujeme ručně.

Siemens A510 IP je dobrá volba.
Odpovědět