Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server ?

Chcete probrat nezařaditelné téma ?
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server ?

Příspěvek od xsouku04 »

Protokol SIP je možné použít i pro chatování. Nadstavba, která to umožňuje, se jmenuje SIP SIMPLE. Problém ale je, že velmi málo chatovacích klientů je podporuje.
Doporučit lze snad jen microsip nebo multiplatformní pidgin. Kromě přenášení zpráv umožňuje vidět online/offline status vašich kontaktů.

Možnost doplnit telefonování chatováním je podstatná, chatovací zpráva totiž zpravidla vyruší příjemce podstatně méně než hovor. Některé věci, jako odkazy či kontakty, je navíc vhodnější posílat písemně, než je sdělovat po telefonu.

Byl by zde zájem o to, abychom zdarma mohli poskytnout např. jabber server?

Máte nějaké nápady a doporučení? Co používáte vy soukromě a ve firmě?

Není už přecijen jubber zastaralý na to, abychom s ním začínali?
Přílohy
SIP_SIMPLE_WITH_PIDGIN.png
SIP_SIMPLE_WITH_PIDGIN.png (166 KiB) Zobrazeno 6442 x
GeBu
Příspěvky: 553
Registrován: sob 12. úno 2011 23:14:28

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od GeBu »

Já jsem docela dost vysedával na jabberu - netlab to má dobře zmáknuté (zajímavé služby). Dnes už na to není čas.
mobilemanic
Příspěvky: 486
Registrován: čtv 10. říj 2013 10:20:15

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od mobilemanic »

SIP SIMPLE by mi určitě nevadilo, nicméně řekněme si to upřímně - proprietální záležitost pokrývající 0.000...% populace, s tím fakt nemá cenu vůbec blbnout (to je jen pokud by se stavěl nějaký interní komunikační systém, ale veřejnosti je to "proboha na co?" a "omg k čemu?") :-)
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od xsouku04 »

mobilemanic píše:SIP SIMPLE by mi určitě nevadilo, nicméně řekněme si to upřímně - proprietální záležitost pokrývající 0.000...% populace, s tím fakt nemá cenu vůbec blbnout (to je jen pokud by se stavěl nějaký interní komunikační systém, ale veřejnosti je to "proboha na co?" a "omg k čemu?") :-)

SIP SIMPLE u nás funguje již roky. Akorát jsme to málo testovali (jaké jsou možnosti a slabiny) a vůbec nepropagovali.

Ono chatování by, předpokládám, bylo užitečné na komunikaci uvnitř firem. U Odoriku jsou firmy s desítkami i stovkami telefonních čísel. Občas je ale lepší poslat chatovací zprávu než volat. Volání totiž vyrušuje od práce.
Připadá mi zajímavé mít možnost používat Odorik i na chatování. Bez nutnosti všem zřizovat nová přihlašovací jména a hesla... Jde také o to, že nároky na provoz pro nás jsou minimální.
V rámci firmy asi není dobrý nápad chatovat přes facebook, a nyní už není dobré chatovat ani přes Skype. Jaké jsou jiné rozumné možnosti?

Používat standard mi přijde rozumné. http://xmpp.org/ https://cs.wikipedia.org/wiki/Extensibl ... e_Protocol A pokud nejste opravdu velká firma se IT zázemím a stovkami aktivních uživatelů, zřizovat si na to vlastní server mi přijde zbytečné. A použít servery někoho, přes koho už stejně volám, mi přijde logické.
Možná by mohlo být i užitečné propojení se SIPem. Např. mít možnost měnit status uživatele, když je jeho linka obsazená...
Kristovec
Příspěvky: 1526
Registrován: ned 07. srp 2011 18:03:28

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od Kristovec »

Pokud to může běžet na Androidech tak super.Rozhodně to využijeme a uvítáme úsporu za textovky,i když jsou velmi levné.
Kdyby to pro mobily nebylo,prosím šly by zavést SMS balíčky v rámci Odoriku,nebo je přidat do VPN hlasového balíčku?
watslaw
Příspěvky: 30
Registrován: stř 08. dub 2015 9:48:48

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od watslaw »

Nemůžu slíbit, že bych to používal často, ale myslím, že je to krok správným směrem.
Myslím, že plnohodnotný komunikátor by v dnešní době měl umět:
a) hlasovou komunikaci
b) posílání textových zpráv
c) videohovory
d) v ideálním případě i posílání souborů (tzn. i ekvivalent MMS, a hlasových zpráv)
e) prezence autorizovaným uživatelům
f) end-to-end šifrování
g) konference
h) propojení s jinými provozovateli

Jabber (s pomocí pluginů) toto umí, bohužel zas nemá napojení na PTSN, hw telefony a má leckdy neefektivní implementace (hlavně serverů).
Skype splňuje mnoho z těchto bodů, ale je bohužel uzavřený (jak SW tak komunikačně) a pod plnou vládou MS.
Také jsem kdysi narazil na to, že třeba Jitsi jistou funkcionalitu měl implementovánu pro jabber a nikoli pro SIP.

Jakýkoli krok k otevřenému řešení splňující předchozí body (tedy asi využití výhod sipu i jabberu) je asi plus.
Ale mám obavy o náročnost implementace a spolehlivost propojení jabber-sip.
vlk
Příspěvky: 179
Registrován: ned 29. pro 2013 19:04:40

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od vlk »

xsouku04 píše:Protokol SIP je možné použít i pro chatování. Nadstavba, která to umožňuje se jmenuje SIP SIMPLE. Problém ale je, že velmi málo chatovacích klientů je podporuje.
Doporučit lze snad jen microsip nebo multiplatformní pidgin. Kromě přenášení zpráv umožňuje vidět online/offline status vašich kontaktů.

Možnost doplnit telefonování chatováním je podstatná, chatovací zpráva totiž zpravidla vyruší příjemce podstatně méně než hovor. Některé věci jako odkazy či kontakty je navíc vhodnější posílat písemně než je sdělovat po telefonu.

Byl by zde zájem o to, abychom zdarma mohli poskytnou napře jabber server?

Máte nějaké nápady a doporučení? Co používáte vy soukromě a ve firmě?

Není už přecijen jubber zastaralí na to abychom s ním začínali?
Kdysi jsem používal ICQ, pak Jabber, pak skype. A ted někteří komunikují přes Facebook (který nemám rád mimojiné: http://www.lupa.cz/clanky/sdilite-na-fa ... se-odhalit), někteří přes skype, který vlastní microsoft a v jiném vlákně se řeší jeho problémy. Takže ano, v tuto chvíli přemýšlím se vrátit na jabber. Otázkou bude, kolik přátel tam zůstalo.

Chápu to správně, že by šlo např. propojit jabber a SIP takovým způsobem, že bych viděl, když někdo telefonuje a když dohovořil tak bych dostal echo a mohl volat já? To zní zajímavě. Jestli to budu používat bude záležet na tom, jestli a jak seženu návod jak svůj profil/přátelé na serveru jabber.cz (VIP) dokáže přesunout sem. A také kolik kontaktů bude reálně používaných nebo jsou to jen duchové.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od xsouku04 »

Jde mi především o komunikaci v rámci firmy. U soukromé komunikace je to trochu něco jiného. Tam musíte používat především to, co používají Vaši známí. Pro soukromou komunikaci může být stále dobrý facebook i skype, ale pro firemní to nemusí platit. Tam jsou mnohem důležitější jiné věci, jako centrální jednoduchá správa účtů, otevřená technologie bez toho, aby ji měl pod pantoflem nepředvídatelný moloch ala skype či facebook, bez reklam a různých podobných vychytávek, které odvádí pozornost od práce. Podle mne je také docela důležitá možnost si vybrat vhodného klienta pro každou platformu z opravdu bohaté nabídky. Pokud nás někdo používá pro telefonování, může mít vše potřebná za pět minut naklikáno, bez další registrace někde a možných dalších poplatků či nesmyslných omezení.
xtonda
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 08. zář 2011 14:38:19

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od xtonda »

Ve firmách co používají na mail Google Apps se používá Hangouts, funguje to v prohlížeči, je na to Chrome extension i Chrome aplikace a dá se použít i ten Pidgin, je aplikace na Android kde fungují push notfikace, zpráva napsaná na jednom zařízení se objeví i na všech ostatních (kromě Pidgin) a je dostupná v GMailu.

Používá se WhatsApp, což je primárně pro mobil, není potřeba extra účet, používá se telefonní číslo, takže hned vidím kdo z kontaktů je taky na WhatsApp, konečně tohle funguje i v těch Hangouts.

Taky se používají se věci jako Slack nebo Hip Chat.

Za mě je soukromě Jabber server nebo messaging přes SIP Simple od Odoriku zcela nezajímavý.

Pokud nějaká firma má od Odoriku komplet telefonní řešení, tak by ji to mohlo zajímat, ale moc si nedokáži představit jak pokrýt aplikacemi všechny desktopové i mobilní platformy.
Uživatelský avatar
xsouku04
Administrátor
Příspěvky: 8146
Registrován: pát 15. říj 2010 11:11:44
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Byl by zájem, aby Odorik naíbízel i chatovací server

Příspěvek od xsouku04 »

xtonda píše: Pokud nějaká firma má od Odoriku komplet telefonní řešení, tak by ji to mohlo zajímat, ale moc si nedokáži představit jak pokrýt aplikacemi všechny desktopové i mobilní platformy.
Jabber má ale všechny platformy pokryty a to dost dobře a navíc pro nás bez práce. Často podstatně lépe než kdejaká uzavřená proprietální aplikace. Nebo je to chybný předpoklad?

Pokud si nainstaluji na mobil WhatsApp, výdrž baterie mého mobilu se sníží o více jak na polovinu a to tu aplikaci ani nemusím pouštět. Pouští se bez dovolení sama skrytě a je těžké se toho zbavit.
S ostatními moderními aplikacemi nemám zkušenost, tedy rád si kladné a záporné stránky ostatních možností nechám poradit.
Odpovědět